Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 22 September 2015

:.. GEBUS-GEBUS DI MUSIM JEREBU.. - AMNAH A'ISYAH MASUK WARD DAN MOOD MENGULI BUN ROTI INTI KELAPA DAN BUN MARJERIN GULA...:

Hollaaaaa...
shima zahar kembali.. 
apa cita!!..
hopefully korang semua bebaik semua la ek.. 
musim jerebu sekarang nie.. so jaga kesihatan semua ek.. 


AKU SUNYI!!!!! hiksss

weiiii tetiba machik ghajin plak nak menaip  pepetang harinie..
korje melambak.. kite kasi side kick dulu.. huhuhuhh
penangan 2 minggu cuti + mc.. MIA dari opis.. hahahahahhaha
my cinonet Amnah A'isyah sakit.. #broncopneumonia.. 
5 hari dalam ward.. dan selebihnya machik menjaga di rumah
doktor kata.. "mummy.. saya bagi amnah balik. bukan esok mummy kena hantar amnah ke rumah pengasuh"... gitu ayat doktor kan.. kikikikikiki..
mintak balik pun sebab mak dia pun demam.. almaklum 5 hari tido atas katil baby yang kocik ..kiri kanan ada pagor.. dah la mak dia gedebab.. dah macam beruang dalam kandang..ghupernya.. bughuk ghuper.. heheheh.. ehh..  opsss.. .. hahahah.....


 Cian Cinonet kena ambik Neb.. lepas buat neb.. sure dia akan batuk dan muntah .. keluar la kahak kahak hijau tu.. sebenaunya dah 2 bulan cinonet nie batuk tak baik baik

haaaaa katil nie yang amnah berkongsi dengan mak dia tu.. bayang  kan mak dia yang gedebab tido sekali dalam tu.. tak macam mak panda dah ghupernya tu kan.. 5 hari ok machik tido atas katil tu.. tu yang demam tu..sakit badan.. 


ok.. nak chegiter ler.. 
dah kata mencuti dan mengMC kan diri rumah kan..
opkos la otak nie dok memikior jerk ler apa yang nak dibuat selain kena mengadap si cinonet tu
sebu gak otak mak dia.. asyik perhatikan dia jerk.. nak berdokong la.. nak melekap laa.. kan..
perut nie pun satu hal.. asyik laa lapor memanjang.. asal lapor makan.. asal makan pasti la lapor kan
almaklum anak susu badan gitu la kekdahnya yer tak.. mak lapor jerk. yang peliknya.. anak tak plak gemok gemok.. yang makin gemok mak dia.. ehhhh tetiba pelik plak.. kemana pergi makanan yang mak dia makan tadi ek.. hahahah.. bukan ke makan tadi tu untuk susukan anak ke.. ehhhh.. konfius.. 
bila perut asyik lapor so mak dia dapat idea.. mau try and error.. buat roti dan pau kampung citernyaa.. 
maka suruh la haziq beli kelapa.. buat inti dulu.. inti kelapa sememangnya kesukaan machik dan pak incik.. harinie buat inti. esok-esok la uli tepung.. kikikikiki

tiba hari kejadian.. 
kebetulan pakincik bleh tengok tengok kan cinonet, sementara mak dia nak menguli.. 
uli.. uli.. uli.. dan terus uli.. 
haaa ambik gebussssss gila doh yang di uli tu. 
oppss lupa.. resepi machik guna resepi buat donut tu jerk. 
tak gheti laa hai nak bertepung roti bagai tu.. leceh.. banyak nau bahan nya.. 
apa ke heii kan.. kite permudahkan ajer kerjanya.. janji jadi sedapppp dan disukai.. 

Kasi up 2 kali ganda

dah siap bolat bolatkan masukkan inti semua.. kasi rehat kan kejap doh dalam 20 - 3- minit. bagi doh kembang setaman.. pastu kasi bako.. yihaaaaaa jadiiiiiii roti machik haaa.. machik vangga.. nak lagi bila pakincik kata sedapppppp.. 

Bun Inti Kelapa

esok nya plak buat lagi.. tapi inti marjerin campur gula.. itu pun kesukaan machik .. tapi kebencian pakincik.. nampak.. sesekali citarasa tak sama ... nak makan sila makan.. kalau tak mo jangan makan.. hikhikhik
Bun Marjerin Gula


Pau Kampung Inti Kelapa.. opsss kertas putih tak ado.. kertas buku sekolah anak pun bolehhh.
asalkan ado.. hahahahha

so lepas nie kite bakor jerk roti sendiri. dan kukus la pau bila tekak terasa nak makan. kan.. jiimaaaattt.. ok bai..