Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 23 Januari 2014

.... CAKOI BANTAT DAN PRETZEL CICAH CARAMEL SOS.....

Salam Khamis Uolssss...

ok.. tak mo berceloteh panjang.. yuk nak bercerita..
cuti Thaipusam tu tak pergi kemana.. cuti cuti melepak di rumah kekdahnyaa
so.. bila dah duduk dirumah.. haruslah aktiviti ke dapur tu kerap berulang..
kejap kejap masuk dapur.. kejap kejap petik api dapur..

tetiba terasa macam nak buat CAKOI..
ingatkan nak buat bulan depan.. bila aku dah habis buat induction..
aku re induction balik nie..dah lama sangat bersalah dengan atkins.
asyik makan tak ikut peraturan atkins dah..
entah laa kenapa entah.. makin payah plak nak ikut peraturan bila dah kantoi..
so bila baju dah hampir nak sendat.. maka terpaksa ber induction semula

so..petang tu.. bila pikir pikir balik..
tak per la buat jerk laa untuk anak-anak  dan pak incik untuk minum petang
so buat jugak laa CAKOI tu..
dengan resepi yang ada.. mula membancuh..
uli punya uli.. dan terus uli.. dan terus gelekkan buat pendek pendek.. dan konon pro
ambik lidi dan celup air tangkupkan dua.. dan tarik.. goreng...

godek godek dalam kuali.. keluarkan..
sekali... alaaaaaa bantat laaa..
tak ada rompong rompong tu pun
dah macam roti jerk kejadiannyaa...


tambah lagi soda bikarbonat
uli lagi.. bila goreng.. huh.. pun sama..
tak menjadi..

dah bila tak menjadi.. terus uli buat bentuk pretzel..
kreatif sangat laa kononnyaa.. tapi pretzel tak bakar..
aku goreng jugak..


lantak ler.. janji leh makan yer tak..
pastu buat plak sos caramel.. untuk cicah..
walaupun cakoi bantat tetap habis..
ada peminat yang bantat ghupernyaa


so itu laa menu minum petang di hari thaipusam..
bantat pun bantat laa.. janji habis..

akan diusahakan lagi ...  supaya cakoi tu menjadi
nantikan laa ek.. kemunculan cakoi kali ke2.. adakah tetap bantat
kalau kali ke 2 pun bantat.. redha jerk laa.
buat donut jerk laa lepas nie..

4 ulasan:

AHMAD BUKHARI berkata...

sedapnya cakoi.. satgi nak pi beli kat pasar minggu.. tengok teringin pulak.

Shima Zahar berkata...

Heheheh.. sila sila.. kalau pasar malam memang lagi terbaik..

Shima Zahar berkata...

Heheheh.. sila sila.. kalau pasar malam memang lagi terbaik..

Cho Zila berkata...

dah macam pretzel auntie aneeler...