Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 20 September 2013

::.... LUAHAN HATI DAN PERASAAN...::



SURUH TENGOK-TENGOK HATI DIA  
DAH KECIK KATANYA
SURUH TENGOK-TENGOK PERASAAN DIA
DAH CALAR, KATANYA.

ASYIK KITA MENENGOK DAN KENA JAGA
YANG KITA PUNYA DI LANYAK-LANYAK 
ADA ORANG TANYA??!!!!

Gitu kisahnyaaa..... pernah terjadi dekat korang tak.. 
sure ada punya lah.. huhuuhuhuhuhuh...
penat tau tak nak layan manusia spesis macam nie.. 
nak kena layan.. nak kena belai.. tak bleh salah cakap sikit

SENTAP!!!!!

kalau kita nie nak bercakap.
kena beralas dengan dulang bertahta kan berlian di saluti emas..
tapi
cuba kalau dia plak bercakap dengan kita... 
huihhhhhhh... 
beralas jugak.. tapi bukan alas dengan dulang emas
tapi 
dengan tong sampah busuk.....yark!!!!!

kalau bercakap mengalahkan ustazah..
tapi jiwa dan hati.. macam  bustazah..

apa guna beria memohon maaf
kalau maaf itu hanya lah kosong... lepas mohon maaf
masih lagi berbunyi sok.. sek..sok..sek..
tak sok sek bertulis surat bercerita perihal orang

Tak usah nak cerita pasal sakit hati, jauh hati, kecik hati, panas hati
dan segala hati yang lain.. kalau hati pun engkau tak ada.!!!

tak perlu nak terasa dengan luahan aku 
kalau itu bukan engkau..
tak perlu nak sentap dengan aku
kalau engkau rasa engkau tak pernah 
bersalah dengan aku.

Dunia nie bulat..
adakala engkau di atas.. ada kala engkau di bawah
tak perlu nak mendabik dada.. mendongak jauh ke langit. 
tak perlu..
sebab satu hari.. engkau akan kebawah juga.
dan engkau akan tahu segalanyaa..

hidup dalam dunia nie tak lama
esok lusa.. engkau atau aku akan pergi menghadap illahi
dan engkau kena sedar
mayat kita nanti tidak akan bergolek sendiri masuk ke liang lahat
jadi insafi diri.. hiasi peribadi.



4 ulasan:

lieyalatif berkata...

yeah!! u go kak!! terbaik entry nie...

ape2 pun tetap menjadi peringatan tuk diri iolss jugak....

Emy Omar berkata...

Mmg ada manusia mcm ni Shima..kita ni kemain menjaga hati orang kan tp tang hati kita siapa nak jaga kan!!Yang penting peringatan buat diri sdr jugak

Azim Aris berkata...

sbr byk2 ye

tumpang bace cni jom ke blog sy jgk ek,nk exchange bloglist ngan sy bgtau la :)

Tak Mungkin Benar

~~AzaLea~~ berkata...

Morning kak..

Suka ayat2 akak.. saya pun ada jumpa manusia mcm ni.. mls nk cakap byk.. biarkan ajer si luncai terjun dgn labu2nya..

Believe in Karma okay..