Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 5 September 2013

... LaSt BeRaya Di KeLanTan.. ..MeLePaK Di PaNTai..

Cak!!!!..
Haluuuu... yuk kita sambung lagi citer citer raya..
Masih lagi di kelantan.. kononnyaa selasa malam tu dah nak balik KL.. jadinyaa pepagi tu pergi pasar dulu beli apa yang patut untuk di bawak balik.. selalunyaa pun aku akan beli 'nise'.. rempah rempah.. tepung beras wajib beli weeii.. sebab tepung beras sini dengan sana lain.. nak lagi kalau nak buat kuih lopat tikam.. kalau pakai tepung beras sana.. cantik jerk kejadian nyaa.. kalau sini boleh jerk laa.. asam keping dan opkos laa keropok dengan colek.. budu aku beli gak.. tapi tak le beli banyak. . Sebab pak incik ada mood kalau nak makan budu..

Tengahari sikit.. keluar lagi pergi cari kuih muih sikit.... haaa aku memang kantoi diet dekat kelantan nie dengan kuih muih nie la. . Harus makan nak cari dekat kl memang tak dapat ko..
So pergi kota bharu.. beli akok dengan baulu "hok paling sohor"... opkoss laa dekat pasir hor..area lundang kota bharu.. tapi sebenaunyaa ada yang lagi best.. dekat area bukit marak.. kampung chap.. situ kuih beko dia memang terbaik.. tapi kalinie balik tak ada rezeki.. sebab kedai tutup.. raya kan.. lap air liur kempunan..

Malam tu sambung berjalan raya lagi.. ke pasir tumbuh rumah anak sedara fil.. haaa ko.. kalau dah beraya dekat sana memang jangan harap ko bleh balik awal... di hidangnya nasi.. dah lepas makan.. kang dorang pergi cari plak durian.. tanak plak pulut makan dengan durian.. memang heaven. . Tapi iolss tengok jerk laa.. kalau usik harus hancus diet aku..

Sedar tak sedar.. dah dekat kul 12.30 malam.. nak bertolak balik KL macamana... so pak incik decide postponed satu hari lagi. . Huh.. gila panjang cuti aku kalinie balik kelantan. . Lagi pun memang kena sambung cuti sebab hannah kaisah.. kena kudis.. kudis buta.. habis muka anak dara I.. jangan jatuh saham dah..

Esoknyaa plak.. dah kata gak jadi balik kan.. so.. petang petang sikit.. budak budak ajak pergi pantai.. nie lagi satu habit kitaorg kalau balik kampung.. harus pergi pantai.. tak jauh pun pantai tu dengan rumah Mil aku.. pantai irama..

Dekat sini memang hancus diet aku.. segala benda aku sebat.. nak lagi heaven.. ABC.. dekat 3 bulan kot aku tak ambik makanan dan minuman manis.. bila dapat makan ABC nie rasa perghhhhh manisssss gilaa.. tak sedapp pun.. hahahahahahahaha..Benda benda celup tepung semua makan.. apa kisah yer dak. Balik setahun sekali.. kita kasi sesah semua tanpa rasa bersalah.. lepas tu sambung balik diet kan.. hahahahaha..

kami bertolak balik KL..jam 2 pagi.. kalau korang nak tau.. itu laa waktu kitaorg akan pergi dan balik kampung.. jalan memalam nie best.. sejuk tak panas.. dan lagi heaven bebudak tak bising.. sebab dorang semua membuta dengan jayanyaa.. dan paling heaven untuk pak incik sebab dia bleh pecut tanpa rasa bersalah.. perjalanan kalinie dari kelantan ke KL.. hanya 5 jam sahaja.. syabas pak incik.. syabas.. ada speedtrap.. sila bayorr!!!


dalam perjalanan misi nak mencari kuih Beko... gara-gara kedai yang selalu pergi tutup.. sampai ke pasir mas aku menjajah cari kuih beko tu.. .. nampak tak si kenit tu tido dekat belakang.. fuhhh legaa sesangat kalau tidak peha gebus mak dia nie laa yang jadi tilam dia.. lenguhhh ... 


semalaman mencari beko tak jumpa.. esok nya beli jugak ler dekat pasar jelawat.. tapi idok ler sesedap mana pun.. lantak ler.. asal ada.. kira buat lepas ngidam jerk nie..


balik setahun sekali yer tak.. apa ada kisah.. lupakan seketika kisah diet.. kita kasih sesah semuanya tanpa rasa bersalah... nyummm nyummm

petang .. ke pantai irama.. tempat wajib singgah kalau balik kampung.. see cik nah tu.. melentik sangat...


now anak dara nie dah pandai gedikss.. asal cakap.. "kaisah pose gedikss..".. maka itu lah posing nyaa..

tetiba mak budak terlebih gediksss dekat situ... ngehhhh


posing sakit pinggang namanya nie


balik kalinie.. air pantai jernih sangat.. dan banyak gilaa obor-obor.. kalau tak air macam teh susu..


cian dia.. kena kudis buta... sememeh muka anak dara iolss di pagi raya...

see.. sampai dekat leher.. cian dia tau.. nie dalam kereta oway nak balik.. lepas melepak dekat pantai.. kepenatan sangat bergedikss laa.. tido berdiri pun bolehh!!!!

2 ulasan:

~~AzaLea~~ berkata...

Kak, kesiannya cik nah.. apa puncanya tu..

So skrg dah ok ke?

sHeeMa DeaN berkata...

Lea..

Tak tau apa punca. Tp kudis nie berjangkit.. alhamdullilah. Dah ok dah.. tp tinggal parut Hitam dkt leher tu