Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 4 Julai 2013

... IKAN PATIN....

Salam khamis...

Hai korang!!!.. sihat..
bizi ker.. kalau bizi..senyummm.. senyumm.. jangan stress stress ek.. hehehehehhe...

Meh harinie.. kita nak citer pasal ikan.. apa kes entah terajin plak nak citer pasal ikan..

Aku memang suka makan ikan.. tak kira ikan apa.. semua aku bedal.. tapi dekat rumah aku nie.. penghuni penghuni yang ada dalam rumah aku tak suka ikan.. eehh tapi bukan semua laa. Aku dengan aiman jekr yang suka ikan.. yang lelain tu.. kalau nak makan ikan. Demand nak yang ikan memahal baru makan.. ikan yang tak bau hanyir baru nak makan.. ngegada kan.. menciii tau..

Kalau haziq.. ikan paling dia suka, ikan merah.. nak lagi kalau aku masak ikan merah goreng cili.. ko tengok dia makan. 2 3 pinggan menambah.. bila kena marah dengan aku.. makan banyak.. nanti ada orang defens dia.. saper lagi kalau bukan pak incik tu.. anak berat dah obes tetap tak sedar.. ermmm ...

Aku nie plak.. lately nie tengah berantu makan ikan patin.. kalau dedulu... aku tak layan sangat ikan patin nie. Sebab pernah makan tapi rasa lumpur.. eeiiii yark!!!...

Tapi bila aku dapat makan ikan patin yang original datang dari temerloh, pahang.. dan orang yang masaknyaa pandai masak.. perghhhh terussss aku jatuh chintaaa pandang pertama. Memang meletopssss ko!!.. perghhhhh sluurrrppp slurrrppp nyummm nyummm srruutttttt... dappnyaaaa..

Nak lagi kan.. bila dapat honggeh tang kepala.. perghhhh..!! Perghhh!!.. marvelousssssssss.. tetbaikk weiiiii..
Dan lagi best kalau dapat dekat bahagian lelemak ikan patin tu.. memang ohsem bila lalu dekat anak tekak..

Ikan patin nie banyak khasiatnyaa tau.. salah satunyaa.. ikan patin nie bantaj kandungan gizi yang baik untuk kesihatan kita. Ikan patin juga banyak khasiat untuk mencegah penyakit kardiovaskular, dan dapat meningkatkan kadar kolestrol baik dalam darah kerana lemak ikan patin bagus untuk kesihatan.. dan ikan patin juga sangat bagus untuk anda yang sedang menjalani program DIET.. 

Kalau korang nak tau.. itu laa makanan ruji aku sekarang bila time lunch. Sbb dkt cafe aku nie hari hari ada jual ikan patin masak tempoyak.. dan itu laa lauk yang hari hari aku kaut.. sehari tak dapat.. malam tak lena tido.  Hahahahha

Semua pic adalah menu lunch aku seminggu .. dasyat kan.. sama jerk menu tetiap hari..

4 ulasan:

Emy Omar berkata...

Ikan patin gulai tempoyak kalau kena cara masaknya mmg x boleh tolak shima..rugi wei

sHeeMa DeaN berkata...

Haa betul tu emy.. ada sorang officer saya nie.. masak ikan patin memang terbaikkkk laa.. sedappp sangat tu yang sata start makan ikan patin.. mmg superb

mar berkata...

askum... shima ni sblm kahwin berat berapa?

mar berkata...

askum.. sblm kahwin berapa berat shima?