Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 2 Julai 2013

....... GANTUNG KUALI.....

Salam uolss..

Apa cer.. sihat??!!...
Lagi seminggu kita dah nak sambut ramadhan kan.. ermmm.. lip lap..lip lap.. tau tau dah nak raya.. hohohoo..

Sure dah ada yang prepair apa yang patut untuk raya nie.. yer laa kan.. malas nak berasak-asak time puasa nanti kan.. ermmmm aku tahun nie macam tak prepair pape jerk.. pak incik pun diam jerk.. ermmm dia diam.. kita bisu jerk laa.. malas nak bersuara.. ngehhh.. .. hahahahah.. tapi baju kurung dengan baju melayu semua dah siap tempah.. tahun nie turn balik raya dekat jelawat, bachok.. yihaaaa!!!.. hidup kelate.. hahahhaahahhahaahah.. (ooo tak kelakar ek.. ok!!)

Kitaorang sabtu haritu.. cik senah buat kenduri.. menyambut ramadhan, meraikan pengantin baru dan jugak tahlil arwah.. ermmm dah 3 tahun abah aku meninggal. . Rasa sekejapp sangat.. rasa macam baru jerk dia pergi tinggalkan kitaorang.. huhuhuhuhu. . Sedihhhhnyaaa..

So kenduri kalinie.. cik senah tak upah catering semua.. semua masak sendiri.. kerahan tenaga kata ko!!.. akak ipar dengan akk  aku masak lauk pauk.. aku kena kerahan tenaga buat dessert.. nasib baik sonang.. kalau tak mau berpoloh tiak kita tau.. cik senah nak makan kuih sagu merah.. makan dengan santan.. bukan gelek dgn kelapa tu tau..

Pastu.. cik senah nak makan lopat tikam plak.. demi mak terchintaa.. menikam laa aku pepagi buta sabtu tu.. naik lenguh laa tangan aku dok mengacau 2 kuih tu..
Tak per laa penat penat pun berbaloi kan.. tapi kuih sagu merah tu jerk yang kurang manis. 3 senduk gula tetap dorang kata tak manis.. tu laa sape suruh orang tengah diet buat.. kan dah tak reti nak rasa.. ngehhhh.. alasan terbaik kan..

Aku paling suka kalau bab kenduri kenduri nie.  Happening weii.. bila berkumpul macam macam citer kuar. Citer sedih.. gosiip terhangat.. citer lawak semua keluar.. gelak sampai terkencing laa .. ..

Ahad..
Aku tetap gantung kuali lagi.. sebabnyaa member opis buat birthday party anak dia.. syukur alhamdullilah. . Kan..

Angkut anak anak semua. . Macam macam menu ada.. mee kari.. bee hoon Singapore ada.  Kiranya haritu.. aku mengistiharkan hari makan aku.. makan tanpa rasa bersalah.. hikhikhik. .

1 ulasan:

~~AzaLea~~ berkata...

wow! sejak guna ephyra ni, kemain lawo kulit akak yer.. tahniah!