Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 17 Jun 2013

..HOMEMADE ICE CREAM....

morningg uolss...
Korje ker.... mestila korje kan..
Kata hari isnin yer kan..

Aku terpaksa el harinie. . Kaysah dah 2 hari demam tak kebah-kebah.. muntah muntah semua.. risau betul hati.. sebab sebelum nie pak incik kena admit ward sebab denggi.. tu la kan pompuan.. cuti untuk anak.. el memanjang.. tak pernah cuti berjadual.. huhuhuh.. pastu nanti ada laa orang orang yang menyibuk .. asyik cuti laa.. pergi mana laa.. haii.. sabor sabor ...

Ok.. kita tutup kisah kaysah kejap.. nnt bebila update lagi pasal budak budak nie..

Sabtu.. tak kemana. . Pak incik korje petang.. sesiap sarapan.. terus masak untuk lunch.. kena masak cecepat sebab pak incik nak g korje kan.. settle masak tengahari.. tetiba tekak nak makan ice cream.. Haiiii jahat betul tekak nie tau.. I diet hokay!!!.. hahahahahahahhaha.

Agak-agak dekat 3 bulan gak laa aku tak sentuh ice cream nie.. So .. belek fb kelab DA.. jumpa resepi ice cream halal DA..  senang ghupernyaa .. belek bahan dekat dapur ada.. apa lagi.. kita jalankan aktiviti.  

Aku blander jerk koko dengan whipping cream... aku blander lama jugak sebab nak kasi texture betul betul smooth...
Dan hasilnyaaa... wallaaaaaa!!! Sedappp sangat... pak incik rasa.. dia ingatkan ice cream walls yang dalam kotak biru tu.. hahahahha..

Eh.. yang aku buat niee untuk orang yang tengah diet tak ambik gula.. kalau korang nak buat.. korang letak laa gula .. ikut suka korang laa  nak manis macam mana.. actually resepi untuk nie pun dorang gantikan gula pasir ke gula equal.. yang aku  buat nie memang aku tak letak gula apa apa pun.. tapi tetap rasa manis lemak pahit.. shedappppppp..

2 ulasan:

Jumria Alimuddin berkata...

as-salam...tak tau plak weeping cream tu ble buat ice cream...slalu buat icing kek jak...hehehe...klu non dairy weeping cream ble buat tak? nak try tuk ank kecik yg alergik ngan dairy ni...

http://jumnutriblog.blogspot.com

Jumria Alimuddin berkata...

tq for the answer...ari ahad lepas da try buat tp mix koko ngan whipping cream yg tuk buat icing kek tu jak...xtau plak cmpr 2 jenis whipping cream...hehehe....ras sdp tp texture lembik skit...xmcm dlm pic puan nmpk mcm ice cream kedai...hehehe