Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 27 Jun 2013

... EXAM KPSL.....

hai korang!!!....

Alhamdullilah kan.. harinie nampaknya cuaca dah makin baik.. jerebu dah berkurang rasanya.. langit dah cerah.. matahari dah boleh bersinar dengan cantik.. angin berderu sepoi sepoi bahasa. Alhamdullilah ALLAH turun kan hujan.. Allah memakbulkan setiap doa hambanya.. amin...

So harinie aku nak citer pasal exam.. ngehhhh. ... nie kira second time aku ambik exam kpsl nie.. 8 tahun kerja baru ada kesedaran nak ambik exam.. kalau tak dulu.. tengok jerk orang orang dok sibuk isi form.. baca buku bagai..

First time ambik. . Kandas!!!.. hahahhaha.. habih camno.. kan.. tak ado rezeki.. rezeki memasing yer dok.. ada orang ambik sekali dah lulus.. ada orang ambik 4 kali baru lulus semua. . Ada jugak yang setiap tahun ambik.. setiap tahun lulus satu kertas. Macam aku.. first time try terus Kandas!!!..

Kalau nak diikutkan aku dah malas nak pergi exam nie.. sebab nya buku PKPA dan buku printah Am  aku yang lama dah tak bleh guna.. so buku baru aku tak beli lagi.. dah gaji lambat lagi.. sehati sebelum exam tu.  Semangat nak pergi beli buku.. tapi rezeki. . Dapat pinjam buku dari member opis.. so selamat duit .. heheheh.. tp tetap kena beli jugak.. tak kan semedang nak pinjam buku orang kan..  boss aku paling sweet.. aku cerita dengan dia.. yang aku tak ada hati nak pergi exam sebab buku aku tak ada.. jawab boss aku.. "pergi aje.. masuk baca bismillah inshaAllah.. lulus".. hahahaha sweetkan.. bagi kata semangat dekat I macam tu.. hehehehe

So exam aku start 25 sampai 27 jun.. first day tu excited .. sampai awal.. dengan tak breakfast semua . Menonong masuk dewan.. bila sampai jek kertas soalan. Tetiba pitam.. mata berpinar.. atas kening sakit.. kah.kah..kah.. kelakar kan. . Tengok kertas soalan terus pitam..

Soalan kertas 1 nie.. agak mencabar gak laa.. 80% geng geng aku yang ambik semua kata susah.. alhamdullilah aku pergi kursus sebelum nie.. so aku jawab 2 soalan tersebut.. lepas tu aku dah tak bleh nak duduk lagi dah.  Sebelum dewan tu penuh dengan muntah aku.. baik aku blah.. 11.30 aku dah cabut.. dengan menjawab 2 soalan sahaja daripada 5 soalan.. ok tak apa tahun depan isi borang lagi..

Hari kedua.. dengan langkah yang penuh confident.. sebelum aku pening .. terbelahak muntah lagi.. pepagi lagi aku singgah opis.. beli sarapan dekat cafe opis.. hahahahahahah. . Macam dah tak ada cafe lain kan.. cafe opis gak aku terjah.. sampai dekat parking.. lepak makan dulu sambil dengar radio.. sinar fm.. hahahaha.. klasik kan I..

Selesai makan. Panjat anak tangga yang buat aku menggah.. ala ala tangga batu cave ko tau tak.. masuk dewan.. layan telepon.. layan sikit buku buku.. dan alhamdullilah. . Dapat jawab kelima lima soalan dengan penuh confident..

Dan harinie.. last paper.. undang undang umum.. OMG.. hahahahah... susah hokay... walaupun dah buat ulangkaji .. tetap.. blur nak menjawab.. iza kasmiza.. hahahhaa. I lap u .. haahhahahahaha.. shhhhhh itu adalah rahsia kita ek.. hahahahahahaha..

Apa apa pun . KPSL.. tahun depan kita jumpa lagi.. hikhikhikhik

1 ulasan:

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

hehehehehhheehhehe nama penuh aku kau tampal ahkkaaakkkk !!!! heheheheeh tak payah ambik dah lepas nie... TAHNIAH sahabat!!! :D