Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 19 Februari 2013

..... KECUAIAN ORANG LAIN... ORANG LAIN JADI MANGSA...


Huiiiiiiii... sojukkkk sangat pagi nie...
sojuk sampai mengigit mengigit ke tulang tulang sum sum...

warghhhh sejukk sangat nieee..
makhluk dekat opis nie pun tak berapa nak ramai sangat harinie...
ramai yang EL...
almaklumla kan.. semalam hujan lebat...

hahahhahahahahahhaha.... motif!!... kikikiki....

ok..ok...
tak ada nak citer sangat sebenaunya...
hakak sendu sebenaunyaa harinie...

otak dok mikir pasal kereta aku tu..
haiiii.....
dah berapa kali dah kena gesel dengan orang..

bab calar balar dekat area pintu .. jangan cakap laa
naik sakit mata aku nie nengokkannya
apa bangsa la kan manusia nie..
jenis kalau bukak pintu kereta tak reti nak berhati hati
tak hormat harta orang lain..

nie aku cakap nie.. jenis bukak pintu.. jenis 'gedegang'
kena pintu kereta orang lain bercalar..

sendu tau tak sendu.. huh...!!!

nie nak citer lagi senduu

kes jadi hari jumaat

jumaat tu aku... drive kereta pak incik
motif bawak kereta pak incik sebab.. kereta aku kena 'blocking'
dengan kereta orang lain..

so haritu tu aku bawak la kereta pak incik tu..
sampai opis.. punya laa sayang nak parking merempat..
sanggup aku pergi parking jauh..
demi sayang kan kereta dan hormat kan kereta pak incik kan
adat pinjam kereta orang kena la jaga leklok yer tak...

masa nak balik petang tu.. perjalanan aku lancar ok jerk..
walaupun time tu hari dah nampak cam nak hujan...
sampai dekat traffic light area rumah aku tu... aku berhenti sebab lampu merah
sebelah kereta aku.. lori 3 tan...

bila dah hijau.. dlm 2 second aku tekan minyak nak jalan..
sekali,...... berdezuppppp...
macam hali lintar... kereta dari arah sebelah kanan memecut...
berdentummmmmmmmm!!!!!!....

tergamam aku.....
tak leh nak cakap pape lagi dah

aku tak mo cakap banyak..
aku suruh dia bayar jerk... dia kata dia akan bayar
dan suruh aku pergi hantar cat..

hoiii .. sesedappp ko jerk ..
kereta aku nie baru 3 tahun kot
cacat la kalau dok ketuk.. cat bagai..

kebetulan datang polis peronda..
dia kata.. elok aku settle luar jerk
mintak orang  yang langgar aku nie.. tukar sebiji bumper baru dengan no.plate baru..

kalau banyak cakap .. pergi balai..

tapi so far aku deal dengan orang yang langgar aku nie..
sangat ok.. sebab orang tu tau kesalahan dia..
dan bertanggungjawab sepenuhnyaa..


aku keluar tengok.. hancur no.plate .. bayangkan setebal tebal no.plate leh hancur.. mujur jugak laa aku tak laju masa tekan minyak tu.. standard laa auto kan.... kalau tak memang hancur  separuh laa bonet depan kereta pak incik tu.. yang tersagat cuma bumper jerk ...  


ni kereta yang langgar tu.. 

nie kira kali kedua la aku kena dekat traffic light.. sebelum tu.. dekat area setapak.. rumah kakak aku.. nasib baik tak mati askar tu.. ajer ke bijak kepala otak dia... dia turun bukit. sampai dekat traffic light dia bleh berhenti emergency.. depan kereta aku .. sedangkan time tu.. lampu dah hijau.. .. memang masuk bawah kereta aku la time tu.. .. bila aku cakap.. lampu hijau.. dia mati mati kata.. lampu merah.. tu nak lepas kan diri la tu.. kebetulan dalam kereta tu.. mak aku ada... dan aku gertak kata dalam kereta aku ada camera .. (tipu jerk.. camera reverse ada ler.. kikikiki)

baru dia ngaku salah...
kalau  tak.. tak pasal pasal aku kena ..
huh!!..

tu la nak cakap kan...
kita nie beria ria hati hati..
tapi kerana kecuaian orang lain..
kita yang jadi mangsa

dan aku tau jugak..
ini mungkin ALLAH sedang menguji aku

aku redha...


2 ulasan:

~~AzaLea~~ berkata...

Betul kata akak.. mungkin Allah sedang menguji apa yg tak pernah terlintas di fikiran kite..

Kesimpulannya, kite perlu byk bersabar kn?


**mood tgh sedey...
*____*

sHeeMa DeaN berkata...

Lea.

Allah sentiasa menguji hambanya.. so kita kena banyak bersabar..

Tak mo sedey sedey hokay.
Smileee...:)