Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 29 Februari 2012

::..MASTERCHEF JUNIOR..::

anda di berikan 45 minit untuk siapkan satu hidangan berasaskan kentang... ..hahahahah

cer tengok.. cer tengok.. minah nie.. asal ummi dia sibuk kat dapur.. dia pun mulaa laaa... bila kaki aku melangkah jerk ke dapur.. mesti kaki dia  yang masuk dulu.. kalau aku tak bagi.. haa mulaa la dia menyeringai.. tunjuk gigi 3 batang tu.. sib baik dah ada gigi.. kalau tak ngeri gak.. ngeeehhh... ngeehh... 


aku letak jerk periuk.. vontot dia yang landing dulu..

betul laa kan.. orang kata.. kemana tumpahnyaa kuah kalau tak ke pinggan nasi.. kalau tumpah ke meja ..lain plak jadinyaaa...  kalau dah nama nyaa anak dara... tetap anak dara... .. 



Rabu, 15 Februari 2012

:.. KEGANASAN ANAK DARA...::


dulu.... 
sebelum ada hannah kaysah.. 
telinga perit hati geram.. .. bila tengok perangai 
haziq dengan aiman bergurau atau bergaduh...
biasalaa kan.. anak lelaki.. kalau tak bertepuk tampar.. kalau tak penyepak.terajang .
kalau tak melompat sini sana memang bukan anak lelaki  laaa kan... 

bila tengok macam tu.. hati bertekad 
kalau dapat anak pompuan mesti lagi  best kan
anak pompuan nie sopan.. ayu.... gediksss.. eeuuwwww mak soka. 

terus nekad 
nak beranak lagi .. target nak anak pompuan plak.. 
bleh teman mak dia plak.. ada gak mak dia teman..
sebab 8 tahun dikelilingi orang 3 lelaki..dah boring 

akhirnyaaa mengandung....
alhamdulllilahhhhhh apa yang di hajatkan
di makbulkan oleh ALLAH S.W.T..
AMIN....

8 bulan perkembangan.. sangat suka..
bila tengok anak dara membesar..
pesan dengan BABANG (abang kuasa 2 jadi babang) .. 
TOLONG JANGAN BUAT PERANGAI DEPAN HANNAH KAYSAH
sebab mak ko nak bentuk anak dara nie jadi MUSLIMAH...

tapiiiii... langit tak selalunyaaa cerahh..tak payah laaa nak dirungkaikan lagi.. 
tatapi laah.. renung renungkan lahhh...


dihempapkan nya abang.. kes.. tak puas hati abang ambik mainan dia... 


#SENTAPHATIMAKKONAK........ :(((



Rabu, 8 Februari 2012

:: AIR MATA PEREMPUAN..::





Menangis laa kalau itu dapat membuatkan hati lega
Menangis laaa kalau itu dapat membuatkan semua
 masalah akan selesai
menangiss la... dan teruss kan menangiss.. 
kalau dengan menangis itu dapat membuatkan 
hati berasa TENANG..


Air mata merupakan tindakbalas semulajadi manusia apabila sesuatu terjadi kepada diri. Air mata ini jika diamati mempunyai pelbagai pengertian yang menggambarkan perasaan seseorang. Siapa yang selalu menangis? perempuan kot..satu lagi kanak-kanak. Kebiasanya bila sebut sahaja air mata pasti kita maksudkan ia dengan kesedihan. Namun begitu, ada lagi pengertian lain yang boleh dimaksudkan dengan air mata ini.
Menangis kerana sedih 
Ini biasa kita lihat, ramai orang akan menunjukkan rasa sedih dengan mengeluarkan air mata. Rasanya tak perlulah hurai 
Menangis kerana rasa hina dan lemah
Pada kebiasanya, apabila seseorang lemah akan meratapi kelemahan yang ada dan tidak upaya dengan menangis. Mungkin dengan menangis ada insan yang sanggup menolongnya.
Menangis kerana cinta
Bab ni susah nak terangkan, mungkin boleh tanya mereka yang sedang bercinta. Ataupun jika kita seorang yang beriman, dengan penuh keimanan secara semulajadi kita akan menitiskan air mata.
Menangis sebab takut
Kadang-kadang jika kita rasa terlalu takut air mata pun boleh keluar, ini mungkin disebabkan perasan kita tidak dapat menahan kebimbangan keselamatan kita. Sebagai contoh jika kereta rosak di atas bukit diwaktu malam..uuuupppsss gelap…
Menangis kerana gembira
Ini dah biasa, selalu kalau kita dapat keputusan yang cemerlang atau diterima lamaran pasti ada yang melompat dan menangis, peluk tiang dan sebagainya..
Menangis sebab ikut rakan
Ada juga penyakit ini, penyakit ini berjangkit dari rakan sebelah dia. Mungkin mereka yang mudah berjangkit ini jenis yang mudah menusuk kalbunya. Ala..biasalah..nak tunjukkan keperihatinan. Kadang-kadang memang jenis manusia yang senang dipengaruhi oleh kawasan sekitar.


Rujukan : http://www.xpresi.org/pengertian-air-mata/#ixzz1lkhYurKc






Khamis, 2 Februari 2012

::BILA PERUT ANAK DARA SUDAH BUNCIT..::


lama gilaa tak citer pasal anak dara aku tu kan..opssss lupe ada ler... mak lupa.. haritu kisah dia dah pandai jalan.. dan tumbuh gigi... ngeeeehhhh... 

ok..ok.. nie ada lagi satu citer pasal anak dara nie.. huhuhu.. badan dia sudah boolaaaatttt.... pipi sudah makin tembonnn... peyuttttt jangan cakap ler.. muncciiitttt... ayorrrrkkkk peninggg kepala pak incik.. .. aku?.. aku  ok jerk.. aku redha dan pasrah.. sebab dah tau baka aku macam mana kan... hahahaha... pak incik sudah suruh aku sound sama itu baby sitter.. suruh kurangkan susu budak muncit nie.. kata pak incik.. kalau hannah dah makan nasi.. kurang kan susu.. ko agak-agak aku cakap tak dengan baby sitter tu.. a-ahhhhh tak kose.. nak cakap.. hahahahhahaha...

susu 650 grm memang tak sampai seminggu dah muklisin.. opsss.. lupaaa nak citer.. cik nah sudah tidak duduk di nursery yang dulu tu.. sudah berpindah.. area rumah aku jerk..  senang. tapi yang susah kalau baby sitter nak cooti.. haaa yang tu mak kesahhh gegilaaa... cukup laa kena umpat keji dengan orang.. asal cuti asal anak.. macam dia sorang ada anak ... hukhukhukhukhuk.. mak sentap.. 

ok citer pasal hannah nie.. asal petang.. aku ambik.. baby sitter kata.. dia kuat makan ++ susu.. cer ko bayang kan.. aku hantar dia hari selasa dengan susu 650 grm... hari jumaat.. aku ambik.. dapat pesanan "kak susu hannah dah habis".... tak tercenggang ko dengar.. melammmmpaaaauuuuu 4 hari kot.. susu dah habisss.. kalau nak kata.. baby sitter tak jujur.. tak kan laaa kot.. sebab sudah terbukti yang hannah makin tembon... 

aku tak bleh tengok betul bila dia berjalan.. sambil gigit baju.. tangan gosok-gosok perut..... ayoorrrrkkkk.. dah macam apa dah aku nengok... korang tak percaya ker.. meh.. meh.. meh...... aku tunjuk..... jangan terkojot laaa plak ek.. 

silaaaa laaa korang scroll ek..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
letih ker.. sikit lagi.. scroll lagi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sikit lagi.. tarik nafas dulu
.
..
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
sesak nafas ker.. pergi ambik inheller dulu.. sedutt dedalam
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.

.
oppppssssssssssssssssssssss...........
amacam... ngehhh. ngeeeeeehhhhhhhhhhh...