Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 30 November 2012

..KERUSI ANTIK....





ANTIK....

saper yang tak suka barang antik kan.. ..
barang antik nie... kebanyakkan nyaaa.. ada sentimental value yang tersendiri...
kiranyaa.. kalau ko tengok sesuatu barang lama tu... ko akan ingat masa zaman ko kecik kecik tu
tak pun.. barang tu.. bleh buat ko ingat dekat seseorang ..

macam aku... 
aku memang suka gila dengan barang antik nie.. 
pada pandangan mata aku .. 
barang antik nie unik sangat.... dan sangat cantikk

semalam aku balik kampung... ..
hahahahahha.. kampung laa sangat kan.. 
kampung sekangkang kera...
KAMPUNG LEMBAH JAYA SELATAN, AMPANG, SELANGOR 
ehh.. tapi kira kampungg laa jugakkkan... 
kikikikikiki....

semalam sampai sampai umah mak aku..
kena jadi penunggu depan pintu pagor..
mak aku tak ada kat rumah...
sudahnyaa belonggok anak beranak depan rumah..

sambil sambil belonggok depan rumah tu... 
kaki dah kepenatan... nak dudukkkkkk...
ada kerusi..depan rumah mak aku niee

sekaliii.. teringat kat kerusi nie..
kerusi nie.
kira lama sangat ..seingat aku.. masa aku kecik kecik
kerusi nie dah ada... ...

tanya mak aku... 
mak aku kata.. kerusi nie lebih 30 tahun...
dedulu kerusi nie mak aku selalu buat duduk tempat dia menjahit... 
mak aku.. tak pandai jahit jahit baju nie.. 
dia reti jahit langsir jerk... 


... antik....



dah berapa kali kena cat kerusi nie..
warna asal aku rasa dulu..
warna coklat jer...
nie dah bertukar warna ke warna biru..
dan dah lusuh dah pun...

kalau dulu .. masa arwah abah aku ada..
bila dia dah penat penat potong pokok depan rumah (itu jerk aktiviti persara dibandar)
dia duduk laa dekat kerusi tu..
hilangkan penat dia tu..

sekarang nie..
jadi tempat duduk mak aku plak..
kekadang tu mak aku duduk kat situ..
tunggu kepulangan anak bongsu kesayangan dia yang tak balik balik  langsung..
hahahahahahha

KITA BUZY LAA MAK.. hahahha.. LAKI KITA PUN BUZY.. kikikiki

dan satu lagi barang antik yang ada dekat rumah mak aku ... tu kereta dekat belakang aku tu.. kereta tu.. abah aku beli masa tahun 1986... kereta pertama buatan malaysia... errmmm.. nie kira  harta peninggalan..dan harta pusaka yang abah aku tinggalkan... 


gambar adalah dari hasil tangan yang tak dibedung... teknik GEGAR...



Published with Blogger-droid v2.0.8

Tiada ulasan: