Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 17 Oktober 2012

...ANAK-ANAK....



morninggggg korang...!!!....

huwaaaaaaaa....ngantukkkkkk !!!  ggggggrrrrrrgggggrrrrrrrr...... sejukkkkkkkkkk...... !!!!!
nie kalau cuti nie.. mau tarik selimut balik nie..heavennn kan..pastu bangun lewattt sikit... arrghhhhhhh lambatnyaaa nak hari sabtu.. huhuhuhuhuh....

so.... lupakan selimut dan bantal busuk seketika.. sebab .. dekat kerusi empuk aku nie pun ada 3 bantal yang bleh aku pelukkkk pleukkk.. kikikikikiki.... 

yuk!!! kita meraban.....lama aku tak citer hal budak budak nie kan.. errmmmm.. haiiii.. macam macam peel dah budak budak nie.. baik yang besarrr.. yang sedanggg.. nak lagi yang kecik kenot tu .. perghhhhhh kekadang buat aku nie hilanggg sabar gakk laaa... 

korang jangan ingat si kenot tu aku tak pernah marah.. haaaa.. selalu penyebab nyaa dia laaa.. memang tak padan dengan cikenot.....

cikenot nie.. dia paling suka dan rapat dengan si haziq... kekadang kalau nak mandi pun dia nak suruh haziq yang mandikan .. kalau dengan haziq tu.. buat apa pun ok.. kalau haziq usik barang dia... dia ok jerk.. siap bleh peluk peluk kalau tengah bermain.. 


tapi beza dengan aiman.. kalau dengan aiman... sebelah mata tak leh jumpa... asyikkk laa  bergaduh... aku kalau gaduh 'lite lite' aku tak kisah sesangat.. nie gaduh dah sampai bercakar...menampar.. yang palingg tak bleh tahan... mengigit.. aiman laa mangsa paling utama cikenot nie.. 

kalau dia tengah berebut mainan.. aiman tak bagi.. dengan sekelip mata dia akan mengigit aiman... pernah sekali tu.. aiman usik basikal dia.. dia punyaaa marah.. sampai terjerit jerit..  bila aiman dah tak usik.. aiman tengah layan TV sambil berdiri.... tetibaa aku dengar aiman menjerit.. menangis... sampai terlompat lompat.. pelikkk !!!... mula laa suara aku tinggi.. .. bila aku pergi tengok rupanyaaa.......... korang percaya tak sikenot nie tengah mengigit perut aiman...  tak lepas ok... sekuat-kuat hati dia gigit si aiman.. sampai kan aku kena picit hidung dia.. baru dia lepas.. bila aku tengok perut aiman.. haa ko melecet!!!! kalau dia nangis jerk.. bila aku tanya saper buat.. mesti dia cakap.. 'man uwat na'.... .









ada satu citer nie tau.. dalam bulan lepas.. masa tu hari sabtu.. aku lepas subuh.. aku tido balik.. pakincik dah pergi kerja.. ... tengah aku lena tido.. tetiba haziq menjerit.. 'YA ALLAH....ummiiiii hannah main susu... '.. aku ingat kan dia main susu dia... kalau susu dia aku ada sikit redha laa... tapi... bila haziq tunjuk susu pekat manis yang aku baru guna sesudu tu.. licin.. melompat laaa aku turun dari katil... bila aku kuar tengok tengok.. habis satu rumah aku mandi susu pekat... .. tengok tang lantai..dari dapur sampai ke hall.. dan yang palinggggg buat aku  meraunggg bila aku nengok habisss sofa aku di lesetnya susu pekat tu... bila aku jerit.... 'HANNAH KAYSAH.. BUAT APA NIE'......... ko tau di jawab apa.... 'MA.. MAN UWAT'.. entah bila masa si aiman buat entah... si aiman elok tengah terbongkang dalam bilik.. dah laaa satu hari aku kena mop lantai.. ......  

tapi aku kalau nak marah dengan dia tak leh lama.. sebab cikenot nie pandai memujukk...nak lagi kalau dia buat muka macam nie...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.

.
.


bleh.... ko nak marah.. kalau dia start buat muka macam nie.. 
cair hati mak ko nakkk oiii!!!





1 ulasan:

lieyalatif berkata...

KAKKKKK apesal gedik miang sgt cik nah nie...sume pesen gambar die mcm tu....auwwww....i loike okeyyy...muncung gediks2 tuuu heheehehe.......

kelako bace kisah budak 3 org ni kak...mmg tak jauh beza laa mcm kat umah ni hah.....yg penting, tak padan kecik, tapi si kecik tu laaa paling ganas sebenarnye....