Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 16 Julai 2012

::.. ROTI MARJERIN BERGULA..::


Selamat pagi.. alhamdullilah.. di pinjamkan lagi nyawa untuk hari nie.. 
memetik dari wall FB kawan aku..

USIA AKAN BERAKHIR TETAPI BIARLAH 
PAHALA TERUS MENGALIR

so!!

apa aktiviti korang semalam.. sure heaven yer dok.
. jalan-jalan pergi shopping beli baju raya anak kan... 
i'olss duduk umah jerk.. tak kemana pung.. 
pakincik keroje hari sabtu ahad... 
bila dah tak kemana-mana.. apa lagi aktiviti dapur laa kan apa lagi.. 

MEMASAK..!!!

budak-budak nie asal celik jerk mata.. 
makan..makan..makan.. 
jangan kata yang besar jerk .. yang kecik pun sama.. 
celik jerk bijik mata.. dah tolak mak dia pergi dapur.. 

yang si abang tu.. dah kena diet.. sebab obes..
tapi ...diet kelaut.. tahan sebulan jerk. perut tu kempis..
 diet laa kononnyaa kan.. nie dah naik lagi sekilo...
habih camno .. mak nya beria kawal makan.. 
yang bapak.. plak kesian suruh anak makan.....

lantak..

 esok nak kena pergi ngadap doc.. pak incik laa yang kena bawak...
tak kose aku nak tadah muka.. #moodmakmalueeww...
(nanti aku citer entry lain)

ok dah meraban panjang nau.. sebenornyaa nak citer pasal


ROTI MARJERIN BERGULA 

ala roti kering gula tu kan.. yang selalu ada jual dekat kedai mamak..
kalau dedulu jaman aku kekecik dulu.. mamak motor..
pet..pet..pet..
mamakkkk!!! nak rotiiiii

nie bukan aktiviti semalam atau hari sabtu..
nie aktiviti hari khamis..
roti banyak.. dari expired membazir.. yuk kita buat projek

sonang jerk pung nak buat nyaa..
asal cukup bahan .. jadi ler...
apa nak disusahkan.. kita buat dia kan.. bukan dia yang buat kita.. 
masak ikut imaginasi otak korang jerk..
ngehh ngehh neghhh


Bahan-bahan..

ROTI
MARJERIN / MENTEGA
GULA



memula tu aku cairkan marjerin dulu.. kengkonon senang aku nak tepek kat roti..


dah tepek marjerin tu dekat roti.. so korang susun laa roti-roti tu atas dulang pembakar.. dan taburkan gula ikut kemanisan yang korang nak.. aku letak secubit jer.. hakak tak mo potong kaki.. hikhikhik
ooo yer aku kerat roti nie jadi 4 segi.. buat kecik kecik.. senang nak storage..
sebelum tu panaskan oven 170' selama 10 minit.. dah panas oven baru korang masukkan roti nie.. bakar lagi dalam 20 minit..
taraaaa.. udah siappppp... senang kan.. tak susah mana pun dik non.. 

aku buat hari khamis petang..2 buku roti 
jumaat tengahari sudah habis... jumaat tu budak-budak tak pergi sekolah.. 
dorang pulun makan roti nie macam dah tak ada hari esok..

hari sabtu pagi aku buat lagi.. sebuku roti yang panjang...
belum siap.. tangan mongel dah tunjuk tunjuk...
selagi tak dapat.. mulutt tu bisinggg  jerk..
mak dia nak buat kerja dekat dapur pun tak senang..

dah dapat apa lagi.. korang tengok laa apa yang dia buat
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

bajet hot laa kan...
.
.
.
.

korang tengok.. elok laa tu kan...
siap landing baikk punyaa.. tu tengah makan tu... 
saper laa ajor kamu nie hannah kaysah..


"amboiii anak dara makan sambill baringg, sok kalau buat perangai macam nie sampai besar .. tak ada orang laa yang nak masuk meminang kamu hannah kaysah oii.. tengok tu siap bersilang kaki kamu yerk..."


kuss!! semangat .. 
terkojuttt mak ko hannah kaysah...oiiii 






Published with Blogger-droid v2.0.6

3 ulasan:

lieyalatif berkata...

e'ehhhh kagum aku kak..senang rupenye...nak try buat laaa....ni balik buat2 puding roti, cekodok roti...kalo buat roti majerin ni lagi bagus..tahan lame, leh buat kudap2 petang2 kan.....cantik la kak ko buat...leh buat jual ni heheeheh

wah wah wah ...anak dare....ni mak mertua tgk ni terus urut dada mengucap tau wakakakakak...hantaran kene cut seribu laa ini mcm!!

...sWeeT uMi... berkata...

lorrr...aku ingat nko beli roti tu (maap ye)...rupenya homemade lagik...chaya la sheema...senang pun senang...boleh la try kalu ada stok banyak kihkihkih

Cho Zila berkata...

akak membeli berbungkus2 ... kebetulan jumpa yang sedap... kalau selalunyer beli memang tak menepati piawai.. buat sendiri lg baguihkan...