Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 13 Julai 2012

::ANA IKAN BAKAR PETAI,BANGI

Salam kedinginan di pagi jumaat .. hujan rahmat semoga Allah memberikan kekuatan untuk kita semua ... morningggg kengkawan.... :-))

wokeeeiii nie citer pasal makan lagi.. kejadian awal bulan.. tapi harinie baru nak berblog.. nak buat camna kita kasi pelan-pelan kayuh ek.. asal hado.. asal berupdate blog... 

ANA IKAN BAKAR PETAI, BANGI.. korang pernah makan tak dekat sini.. errrmmm aku nie kira first time .. di suggestkan oleh kawan aku.. katanya sedapp ..  jadinyaaa disebabkan birthday aku bulan lepas pak  incik tak buat pape dan tak celebrate apa-apa... jadi ini adalah tebusan dari semua tu.. tak kisah lambat asalkan hado.. 

sampai-sampai terus serbu tempat ikan dulu.. pilih-pilih ikan .. banyak gak pilihan ..
aku ambik sotong sekor yang besar , pastu ikan kerapu, udang dalam 5 ekor pastu dengan ikan siakap..

semua masakan dekat sini.. bagi aku sedap  jugak laa .. cuma air asam  dia jerk yang kureng sedapp.. tak macam makan dekat bagan lalang.. bagi aku ikan bakar akan sedapp kalau air asam yang meletopss .. bila air asam sedapp maka sedap laa ikan bakar tu.. dan lagi yang aku rasa kurenggg sesangat.. sotong celup tepung.. sotong tu liat sangat.. dan tepung tak berapa umppppp !! macam dekat bagan lalang.. itu buat aku sikit keciwa.. 

dan lagi kan.. errrmmm udang tu aku mintak udang goreng butter.. tapi datang nyaa cara masak lain.. tapi pak incik kata boleh laa .. dan yang paling penting anak-anak aku bleh makan .. 

ikan siakap aku mintak suruh bakar petai.. haaaaaaa yang nie aku suka .. sebab .. teknik bakar tapi tekstur ikan seperti di kukus.. dan bagi anak tekak aku .. ikan tu sedappp.. cuma hampa dari air asam jerk laaa. tak per laa kita kasi belasah jerk laaa kan.. 

service dia ok.. cepat pun cepat.. mungkin sebab orang tak ramai lagi.. yang aku paling suka dekat sini walaupun tak ada entertainment macam TV .. tapi dorang sediakan tempat permainan kanak-kanak.. so senang laa ..anak-anak aku nak main.. tak derk laa menganggu mak bapak nak makan.. dan lagi dorang ada sediakan surau dan tandas.. persekitaran sangat bersih... 

trade mark kedai..


ikan siakap bakar petai.. isi lembut seperti di kukus.. harga bagi ikan nie.. RM 38.00


sotong celup tepung LIAT... sotong nie RM 20.00


udang goreng butter katanya.. hampa dari segi masakan sebab dalam otak fikir lain.. sekali hidang masakan lain.. tapi kira bleh laa.. sebab cik nah dengan aiman makan nasi malam tu banyak.. mungkin dia rasa butter tu lemak-lemak ... harga untuk 5 ekor udang  nie RM 30.00

ikan kerapu masak 3 rasa.. sedapp.. harga ikan nie.. RM 22.00


air aku kongsi jerk dengan pak incik.. epal hijau asam boi, aiman macam biasa milo ais .. haziq bali suam


budak nie kecoh.. air sampai jerk mulut dah bising.. 'nana nak..nana nak'


opppssss like mother like daughter... hahahaha..  cik nah takut kucing.. hahahha.. kucing lalu jerk bawah kerusi.. dia dah menjerit jerit.. 


tuan tanah .. nanti banjer lagi ek..

aksi seperti biasa.. gedikssss

total untuk semua makanan dekat atas tu RM 120.00 termasuk dengan air dan nasi 3 pinggan sama macam aku selalu makan dekat bagan lalang.. keseluruhan bagi aku.. boleh laa.. kalau nak datang lagi.. kira boleh jugak laaa.. cuma aku masih rasa BAGAN LALANG palinggg besttt .. tapi dari segi kos.. kira mahal lagi Bagan Lalang laaa kan.. dengan duit minyak dan jauh nya memang ler tak berbaloi.. nak dibandingkan dengan bangi yang dekat nie.. tapi orang kata kepuasan makan tu tak ada.. soooo... next ... akan ke bagan lalang balik kot.. ngehhh ngeeehhhhhhhh




lepas makan.. singgah area masjid putrajaya.. lepaskan budak budak nie.. 




Published with Blogger-droid v2.0.6

6 ulasan:

lieyalatif berkata...

kak...entry ko bisa mencairkan keimanan diet ku...almakumlaaaa aku peminat petai heheeheh

nak gi cube lee sabtu ni ke ahad ni ke......konpem aku tukang perabis sume petai2 yg adooo huhuhu

mood : kencing hancingggg hihihi

CheNamNam berkata...

hadeiii ngeletis air liur nak keluar dah nengokkan ikan bakar petai tuhh hahhh...nampak pon sedap apatah lagi rasenyer mesti best kann...

lain macam plak udang butter diyer tuh kannn...:P

sHeeMa DeaN berkata...

Lieya..

Tak per diet punah sekali sekala.. kata dah pakai produk terbaik. Hahahha

sHeeMa DeaN berkata...

Che nam nam.. yup ikan bakar tu sangat sedapp memang best..udang tu kannn.. lain yg difikir lain yg dapat.. huhuhuhu

ummiarissa berkata...

uihhh...mahalnye saya rasa...tapi kalau memang sedap berbaloilah...takleh ni makan 8 ahli keluarga saya..kopak poket bos nanti...he he eh

nn lylyn berkata...

terliur tgk ^^