Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 23 April 2012

::... NASIB KALAU DAPAT MAK JENIS PEMALAS..::

tengah ummi nya sibuk mengadap laptop.. minah nie pun sibuk nak tekan-tekan keybord gak... ummi dia bengang.. letak kan dia dekat kerusi makan .. dan ambik kan satu buku dan 2 pensil bagi dia conteng-conteng dengan kaedah ikut suka hati ko laa nak buat apa.. 

sesaat yang pertama.. di lukis bentuk bentuk abstark yang ummi dia rasa.. errrmm ok... masuk 3-10 saat kemudian.. dia buat-buat jatuhkan pensil.. dan tenaga ummi dia di kerah untuk mengambil pensil yang jatuh.. kejadian itu berlarutan 4-5 kali.. dan dengan itu telah menganggu konsentrasi ummi dia nak mengupdate blog... selepas tu.. dia buat aktiviti sendiri.... selepas 2-5 minit kemudian datang si abang.. bagi roti.. kengkonon takut adiknya lapar.... 

ummi dia tetap memfokuskan mata terhadap laptop di depan mata tanpa menghiraukan apa yang dia buat .. tapi.. hujung mata tetap menjeling.. memula dia campak kesemua buku-buku dan pensil.. dan dengan 2 belah tangan dia yang kecik molek itu di picit-picit roti yang berintikan kaya.. ummi dia kata JANGAN KAYSAH.. MAKAN LEKLOK... dia makan balik... selepas beberapa minit ummi dia tegur .. dia buat lagi.. kali nie.. dia sapu kesemua permukaan roti yang penuh dengan kaya itu di atas meja .. dan di lomorkan di muka... hidung ummi dia dah terbau sesuatu yang HANYIR.... ayoorrrkk minah nie sudah lebih.. 

tapi dengan kemalasan ummi dia.. tak terus ambik dia.. ummi dia yang malas ini diam kan lagi.. lantak ko laa nak .. nak buat apa pun.. selepas beberapa minit.. bila ummi dia menjeling.. ummi dia nampak dia tengah....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

..
.
.
.
..
.
.
.
.
.
sabar.. ummi dia tengah tarik nafas... .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
terus tido ...... alahai kesian  kaaannn.. nasib ko laaa kaysah dapat ummi pemalas.. 




4 ulasan:

lieyalatif berkata...

keh keh keh ...udah pengsan akhirnyeeeee...telentok hah kak....kire okey le kaysah dok diam dlm tu..dayyan takleh dah kak oii...semedang die berdiri n buat akrobatik kat kusi makan die..kusss semangaaaaattttt....

~~AzaLea~~ berkata...

hehehehe... betul2 protes nampaknya ni... sudahnya tdo bermake up kan roti kaya lh yer...

Emy Omar berkata...

Alahai..kesiannya.Comel je tertido mcm tu ha..

fazitaismail berkata...

alahai...'nasib la kaysah dapat mak jenis pemalas' ekekeke...keciannn..sampai tertido dia..hehe..