Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 1 Mac 2012

::.. KO INGAT AKU NAK SANGAT TINGGAL KAN ANAK AKU.....::

tetiba tajuk ANAK... tak pelik kan.. kalau kita citer pasal anak..
saper yang tak sayang anak ...
sejahat mana.. senakal mana pun.. dia tetap anak kita ..
dah kalau namanyaa anak.. dah tentu akan menjadi tanggungjawab Ibu Bapa ..

nie aku nak tanya ..
kepada ibu-ibu yang keluar bekerja mencari nafkah...
adakah anda-anda semua sibuk keluar mencari duit..
maka anda tak ambik kisah tentang anak-anak anda yang anda tinggalkan di nursery....

ada ker ibu bapa yang sanggup hantar anak-anak yang masih kecik di jaga oleh orang lain..
ada ker ibu bapa yang sanggup tengok anak kena marah dengan orang lain
ada ker ibu bapa yang sanggup tengok anak-anak di buli dengan orang lain..
ada ker ibu bapa yang sanggup dan ambik tak kisah bila ambik anak dari taska ada kesan lebam sana sini..
cer cakap.. ada ker?....
kalau ada yang sanggup tu.. aku tak  tau laa nak cakap manusia jenis apakah dia ...

ni kes video budak-budak yang kena bedung dekat taska .. aku share video tu dekat FB... sekali tu. ada laa hamba Allah nie comment .. mau tak berdegung kepala ko baca. aku sentap dengan statement nie.. aku tak tau laa bagi ibu-ibu yang lain sama ada korang terasa atau tidak bila korang terdengar atau terbaca ..

"ibu2 sibuk cari duit, tak kisah kan anak2."

kitaorang yang bekerja nie bukan tak mo jaga anak sendiri .. kalau boleh memang nak duduk rumah tengok anak-anak membesar.. tapi apa kan daya.. dah tuntutan hidup yang memaksa..saper yang tak sayang anak-anak.. sakit beranak 7-6 tahun dulu pun masih terasa lagi...  zaman sekarang nie bukan masa zaman kita kecik-kecik dulu.. RM 10 dulu.. ibarat RM50 sekarang... sekarang nie.. nak masuk jamban pun kena bayar..  kalau dulu gula-gula 10 sen dapat 3 biji.. sekarang ko dapat .. jangan harapppp.. sebiji 10 sen .. kalau anak sorang ok laaa ambik sampai 10 biji.. habis kalau anak dah 5.. budak-budak nie.. mana nak kongsi-kongsi... 

JANGAN INGAT IBU IBU YANG SIBUK MENCARI DUIT TAK KISAH DENGAN ANAK-ANAK YANG MEREKA TINGGALKAN DI NURSERY.. SEBELUM MEMBERIKAN PENDAPAT ATAU PANDANGAN.. SILA FIKIR TENTANG PERASAAN IBU-IBU YANG BEKERJAYA..




aku nie kalau bangun jerk pagi .. otak dok pikir.. nak kerja ke atau nak ambik cuti.. lagi-lagi kalau ko bangun pagi ko tengok muka anak ko dengan taik mata penuh.. dengan bau masam-masam.. dok tersenggih depan ko.. mau tak cair hati.. ... 





3 ulasan:

lieyalatif berkata...

meh aku cilikan mulut org tu.....ingat kite ni hadap sgt ke nak kejar duit....ko tak keje boleh le ckp camtu...cube ko keje......kite nak bantu tambah pendapatan isi rumah....

budus!

seb baik sengih cik nah seksi...terus cool sikit hati nie....

Ruziawati Yusof berkata...

cik nah sayang yg manis

bukan ibu tak sayang ibu tinggalkan cik nah, ibu kerja utk kesenangan cik nah dan abang2 tau!

ingat, ibu sayang cik nak.. sayang sangat2!

auntie pun sayang cik nah tau!
pelok cium dari auntie

fazitaismail berkata...

ngok ngek tul lah pengomen tu..nak buat camne, xder pilihan kannn...kalu bleh nak hangkut sekali anak2 bawak g opis kan...

xpyah duk layan lah jenis otak sempit n berkarat tu...hehe