Nuffnang

Nuffnang

Ahad, 15 Januari 2012

::.. NASI GORENG DAGING Vs STEW KIMCHI ::

Holaaaaa.... sudah mamam.. ... mesti besttt lunch korang kan.. bermacam-macam lauk penuh atas meja kan.. makan gheghamai .. perghhh sedapp tu.. kekadang tak perasan pun.. nasi bertambah 2-3 pinggan.. rinddduuuu laaa .. dah lama tak makan ramai-ramai dengan adik badik aku.. nak berkumpul reramai tu susah betul.. sorang-sorang ada benda yang nak dibuat.. ..aku harinie.. lepak-lepak umah jerk.. tak kemana pung.. badan sakit-sakit.. alkisah.. dah lama tak berjogging.. last sebelum mengandung dulu.. pastu.. bersalin... dan pastu operation.. sampai laa sekarang tak bersenam langsung.. berat aku pun dah naik mencanak-canak... rasa berat gilaa berat.. 10 kg aku naik.. silaaaa laa percaya.. senttaaaaappp jiwa raga.. 

lunch harinie aku masak gila simple..tak ada nyaa ayam golek.. tak ada nyaa daging salai.. yang ada cumaaa
NASI GORENG DAGING..... buurrrppp alhamdullilah.. pastu aku buat  STEW KIMCHI.. 

nasi goreng daging.. resepi sangat simple.. resepi arwah nenek aku .. simple tapi sangatttttt sedap... 


sesuap nasi goreng.. sesudu hirup stew kimchi.. perghhh memang terbaaaikk leer.. kengkonon berangan duduk korea laa kan. padahal tak pernah pergi punggg.. nie kes terpengaruh dengan niece aku laa nie.. dia nie memang hantu makanan korea nie.. first time try.. rasa dia sikit lebih kurang macam rasa masak asam rebus jerk.. yang penting..semuanyaa direbuss.. terbaikkk..... nyummm.nyummmm..

buuurrrrpp alhamdullilahh.. ok chow dulu nak pergi taman.. nak jogging.. nak turun kan 10 kg lemak yang menyemak dekat  badan aku nie.. 





2 ulasan:

AzaLea berkata...

Phewwwiittt!!!

Kecur air liur pepagi ni...

sHeeMa DeaN berkata...

lea...

kecur air liur.. meleleh tak.. lap..lap cepat.. ngeeehh