Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 16 Januari 2012

::.. ISU PASANGAN 10...::


Haritu aku ter tengok Semanis Kurma kat TV9 tajuknya Pasangan 10.. sebelum nie memang aku tak berapa nak layan sangat TV 9 nie.. kebetulan plak masa tu aku tengah dok online FB.. so ramai yang buat status tentang PASANGAN 10 nie.. ....mula-mula, tak paham apa yangPasangan 10 ni? tapi, lama-lama barulah faham.....rupa-rupanya pasangan yang berbeza bentuk fizikal....sorang kecik, sorang besar.....(huhu....tetibaaaaa acikkkk terasa.....) hahahahahah

Mau tak terasa.. dah tentu-tentu aku dan pak incik memang berbeza sesangat dari segi fizikal.. huhuhu mak maluuuuu.. tapi dah jodoh kannn nak buat macam mana.. almaklumlaaa cinta tu bute.. bukan aku yang bute… tapi pak incik yang bute.. hahahahahah..

Aku ingat lagi.. masa jaman aku bercintan dengan pak incik..  first time jumpaa member-member pak incik… huhuhuuhuh… time tu aku dok jauh sikit dari dorang yang tengah rancak dok bercerita.. kengkonon malas nak kacau.. member nak berborak..  sekali aku dengar salah sorang nie cakap.. “bakpo besarrr orge tino mu.. tak dok hok kecik molek doh ko”….. aku yang dengar nie mengelegak taik telinga aku.. rasa cairr jerk.. tapi apa yang mampu aku buat.. senyummm ajer ler.. pastu baru dia tanya pak incik.. aku faham ker loghat Kelantan.. bila pak incik kata.. yang mak aku orang Kelantan.. dan aku faham loghat Kelantan.. haaaaaa baru mengelupur mintak maaf dengan aku…

Tu laaa kan.. aku kekadang tak faham dengan orang-orang  nie.. apa yang HINA dan BURUK nya orang yang berbadan besar nie.. bila ko kutuk itu bermakna ko mengutuk kejadian ALLAH.. Sebelum nie aku pernah cerita yang ada orang kutuk aku sebab badan aku besar.. dan sampai aku bertekad menguruskan badan.. kerana kutukan orang .. aku terpaksa menyusahkan diri aku untuk kuruskan badan….  Dan melupakan nikmat dunia.. hahahahahhaha

nak tahu citer sebelum-sebelum click SINI  dan DISINI.... terseksa jadi orang berbadan besar nie.. banyak sungguh orang yang perihatin.. hahahah ada sorang kawan blog aku dulu kata.. gemuk tu bukan buruk..cuma org tak nampak di mana kecantikkannya..

Sebelum aku berkahwin dulu.. aku pernah jugak cakap dengan pak incik.. kenapa pilih aku.. bila dia jawab bla..blaa..bla.. (rahsia mana leh citer semua kan).. last aku cakap dengan dia.. jangan menyesal dengan pilihan yang dia sendiri dah pilih.. sebab kemungkinan besar orang-orang akan mengutuk dan mempertikaikan .. biasalaa kan manusia.. SALAH ORANG MEMANG SUKA DI CARI.. statement  yang paling aku tak leh lupa masa tengah bersanding.. time nak bergambar.. pak incik nak peluk pinggang aku.. sekali ada orang cakap.. sampai ke tangan nak peluk tu.. huk huk huk  seddddiiiihhh acik tau..  time tu aku siap pakai koset tau.. sesak nafas.. hahahhah

ok berbalik pada perbincangan di rancangan semanis kurma tu.. bilaa ada beberapa orang yang menelefon.. yang ada satu panggilan nie.. dia kata.. 

- suami dia berbadan besar dan dia plak dikatakan mempunyai rupa(cantik kot).. so orang -orang sekeliling mempertikaikan kenapa dia masih memilih suami dia.. sedangkan dia bleh dapat yang lebih baik rupa paras.. tapi dia kata.. dah jodoh.. dan dia kahwin jugak.. dan dia nekad menaikkan berat badan dia jugak supaya orang-orang luar tak pandang sinis dekat dorang...  

sweet kan.. sanggup dia besarkan badan dia.. yang lagi satu tu plak.. gilaa kesian.. adooooaaaaiii aku yang dengar nie pun rasa menyirap gilaa dengan suami dia..  dengan teresak-esak dia cakap..

- suami dia tak pernah bawak dia jalan-jalan sama-sama.. dia hanya duduk dekat rumah jerk.. kalau dia ajak kuar suami dia memang tak nak .. dia kata suami dia malu dengan fizikal dia.. 

semalam petang.. aku pergi taman.. masa aku tengah dok berjalan-jalan .. tetiba aku dengar satu perbualan.. perbualan tu datang dari arah belakang aku.. 

".. saya kat taman nie.. dia ajak ke taman.. nak bersenam katanya.. saya teman kan jerk laa.. haaa dia ada tu kat belakang berjalan terkedek-kedek dengan anak.. dia sedar badan dia gemuk tu yang dia nak bersenam tu...."

aku pun toleh laa belakang.. nak tengok hebat dan handsome ker dia .. sampai sanggup malu kan isteri sendiri.. sekaliiii hambikkk ko...... lagi besar dari isteri dia... 

Alhamdullilah.. masuk 10 tahun aku bersama denagan pak incik.. dan alhamdullilah.. walaupun   kami PASANGAN 10.. tapi kami bahagia.. LANTAK PI lAA KAT ORANG YANG NAK MENGATA .. BUKAN DORANG YANG BAGI KITA MAKAN PUN..  YANG PENTING MAAF KAN AJER DORANG NIE… 

bak kata pak incik.. dia tak suka ISTERI DIA KURUS.. KALAU DEBAB BEST DI PELUK..  seriusss. pak incik melarang keras aku berdiet.. tapi aku yang degil sebab aku rasa MALU DI HINA.. 


“IKAN SIAKAP DI ATAS PETI.. KALAU BERCAKAP JANGAN LAA MENYAKITKAN HATI”….





* kalau nak tengok pic pickawin aku  tengok jerk dekat sebelah kanan side bar tu.. 


5 ulasan:

fazitaismail berkata...

'KITA SERUPA'...hekhek..

sama lah kita cik kak oiii...
kekadang bila g jln2 semua org pndang sinis...lantak diorg lerr...yg penting kita hepy n bahagia gtu..hehehehehe....

sHeeMa DeaN berkata...

ita..

eeuuuwwwwww... sama ek.. hehehhe

AzaLea berkata...

sy tgk gak citer "manisnya kurma ini" hari khamis lepas..

Lawa tul si eja tu kn?

Malu tul bile jd angka 10 ni.. tp bile mkn tak sedar diri... kehkehkeh...

...sWeeT uMi... berkata...

alhamdulillah sib baik en hubby ok...kalu aku bising ckp aku gemuk dia akan ckp (ada papa bising ke kata umi gemuk) hukhukhuk...tetiba ilang kata2...amin,pasangan 10 pun janji kiter bahagia kan,fedulik org kata wink wink...

~izan~ berkata...

salam..lama tak singgah sini.nk ucap thanks atas ucapan..

ala..size itu hanya fizikal..yg penting hati.izan ni kecik yg amat pun susah tau nk cari baju ke then mcm org tak percaya jd mak org,mcm kanak2,lg sakit hati rasa =(

yg penting pasangan kita terima kita seadanya kan.. Hidup kita biar kita yg tentukan =)

jgn sedih2..hepi2 selalu ok =)