Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 30 Jun 2011

::.. SEMPAT INSAF 2 JAM.. TAPI MENYESAL... BERJAM-JAM..::

semalam punyaa kesssss.. tensi mak hokaaaayyy..... ehhh tensi ker... ermmmmm tensi sebab salah diri sendiri.. tak melibat orang lain pung.......... sejak bermenjak- menjak nie.. berat aku naik mencanak-canak.. apa kesssss kannnn.... cepatt nau naik nyaaaaaaa.... ghitu jaman sakit.. aikkkk cepattttt plakkk turun.. nie dah tak sakittt... naikk laaa plak..... habissssss zaman sakit.. makan berpantang... laaaa nieee.. makan pantang gak… tapi PANTANG NAMPAK.. semua nak tibai……


lagi pun kan perut dengan tekak aku nie ada masalah sikit.. laaaa.. berpenyakit….. JENIS PENYAKIT SEMUA BENDA NAK MELANTAK…. Walaupun perut tengah kenyang.. senak…… susah tol laaaa penyakit nie kan….

Semalam pagi.. rutin kembali setiap hari rabu…. Apa lagiii TIMBANG BERAT BADAN laaaa… dah setahun tinggal kan …. So ker pertimbangan berat ……. Hambikkkkk kooooooooo.. naikkk ok …… mak sentapppp.. sentappp pun salah sendiri.. fadhan mukaaaaa…. Siap jumpaaaaa pakar pemakanan lagi.. nak suruh ajar sikit perut dengan tekak nie.. jangan nak tibaiiiii ajer semua makanan…. Lepas kena bagi ceramah free tu.. otak mulaaa laaa menjalankan aktiviti bersemangat kengkonon untuk motivasi diri….. kena bertekad dan berazam .. kena kurangkan pengambilan kalori ……… elok aku pasang azam……….


Kawan baik aku tel… (saper lagi.. hakkkakkk aku ler)… suruh aku banjer dia… nak suruh banjer.. tapi demand nak makan dkt TGI….uuuummmaaaannnggg aiiiii.. TGI plaaaaakkkkk.. hakuy sendirik pun lom pernah jejak kaki dekat pintu TGI nie kan plak tetiba dia demand kat situ kan…. Errrrrmm ikut kan jerk laaa lagi pun.. selama nie dia banyak kali dok tanggung makan tengahari aku.. hak..hak..hak….


So ke TGI.. hambikkkkkk…. Makan sampai tak ingat TEKAD dan AZAM tadi.. semua melayang-layang…  lepas makan…. Lalu depan BR.. ambikkkk dia pengaruh aku lagiii…. Dah orang nak banjer plak kan.. sebab tadi aku banjer dia.. nie dia lak banjer haku.. hahahahha….  Mak sokaaaaaa.. makannnn slurrrppppp yummmyyyyy……
jangan tertipu... nie cuma appertizer sajo..
makanan lain tak tengok lagi.. tapi sorrrryyyy tak snap pic punn..

pergggghhhhh terasa super duper heaven...
 sedapppp gilossss sampaii melantun lantun dalam tekak..

Pastu petang kenkonon nak bakar le lemak yang makan tengahari tadi…. Errrrrmmmm LALAPAN….. baru bersenam sikittttt SE.. SE..SE..SE..SEMPUTTTTTTTTTTTTTTT….
Malam… dah tentu-tentu aku kena masak dinner untuk budak- budak dengan bapak budak… ambikkkkk dorang request nak makan  roti dalam taman…. Amboooiii sajer laa tu nak suruh aku terliur tu…. Roti dalam taman tak hade… jadii.. roti bertingkat jer hader.. ambikkkk.. makan jerk ler… aiman kata.. errrrmm sedaaaaapppp sangatttttttt…… ummi tak mo rasa ker…. Wuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. anakkkkkkkkkkkkkkkk jangan laaa ko seksa perut dan tekak ummi ko nie nakkkkkkkkk oiiii…. Dorang makan.. haku larikkk masuk bilik air.. menangis, mandi.. hahahahahahahahahahha

Rabu, 29 Jun 2011

::...DAH NAMA ANAK !!!!..::


Gini ler kan. mana tak tumpahnyaa kuah kalau tak ke nasi kan...
kalau dah jenis Mak .. mulut pot pet pot pet kan..
tak mustahil anak akan mengikut kann..

haaa tu ler... laki aku selalu jer cakap..
idola anak-anak aku.. ialah UMMI dorang... sebijik.. tak tumpah...benih-benih ke tempat lain
amboiiiiiiiiiiii... kaaaannnnnnnn laki aku kalau pasal perangai anak-anak suka benau
dia kait kan dengan aku..

kalau dulu.. haziq.. selalu demand tak mo beli benda-benda yang murah
dan-dan tu laki aku .. kata.. perangai aku.. hentah bila hentah aku dok demand benda mahal entah..
sesedap kuah nasi dangang jerk dia sound gitu..
pastu bila aiman suka merajuk..... puuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnn dia kata perangai aku..
soka hati... dah memang anak aku pun kan...

tapi kalau aku kata.. aiman keras kepala macam dia....
haaaaaaaaaaa tak mengaku....

tapi kalau laki aku kata.. bebudak nie banyak cakap macam aku..
YER mak mengaku.. memang aku kuat TOTE TOTE..
aku memang suka TOTE TOTE... kalau tak TOTE TOTE aku rasa sunyi dunia aku....
yer perangai aku yang tu memang anak-anak aku ngikut..

Dulu.. yang paling banyak bercakap si Haziq.. ada jerk benda dia nak tanya..
sampai satu tahap.. aku kata... HAZIQ TOLONG DIAM..
aku pun tak larat nak layan.. (ermmm gitu ler gamaknyaa orang malas nak layan aku dok tote tote kan)
kekadang tu bilaaaaaa dia asyik dok menanya kan... 2-3 minit pertama aku layan ler..
masuk minit ke 5-6... aku still boleh bertahan melayan..
tapi kalau dah 7-10 minit bertanya tanpa henti.. tu yang suruh diam tu..
dan bila aku suruh diammm.. bukan dia diam.. dia akan menjawab dengan
kuasa volume 2-3 antara dengar tak dengar...
TANYA PUN NAK MARAH.. JAWAB AJER LAAA..
boleeehhh!!!!!

tapi sejak dia dah membesar nie.. dia dah kurang nak bertanya... agaknyaa dia pun malas nak
bercakap atau bertanya lagi kot. takut kena marah.. hahahhahahahah

tapi sekarang..... aku kena berhadapan dengan si Aiman plak..
aduaaaaiii mamat nie lagi hebattttt.. lagi mencabar  nak menjawab.. kang kalo ko jawab tak menepati citarasa dia.. mau ko kena dengar jawapan dia balik..
haritu pergi C4.. beli barang... aiman memang suka paw apak dia Milo.. atau Vitegen..
kalau dah bayar.. dia akan peluk air tu.. pastu...dia nak minum air tu.. aku bukan tak bagi .. dia baru lepas minum milo sebelum tu.. .  dia nie memang jenis tak menyempat, kalau ada barang kat tangan dia.. tak ada istilah sekejap bagi dia.. bila aku tak bagi.. mulut dia asyik laa dok sebut

man :'aissssshhhhh hausnyaaa man nie..."........
aku diam kan jer... pastu dia tanya lagi...
man:...." ummi, kalau kita haus tak dapat minum air boleh mati kan "..
bila aku kata minum ajer laaa..
man :...." ya Allah nikmatnyaaa tekak man nie.....nyaman jer dapat air tekak man nie"..

habisss camno...

ermmmm anak dah tentu-tentu darah daging kita.. Banyak tak pernah sikit memang ler mengikut perangai mak bapak .. yer dok... ermmmmm...

windu .. aiman time nie.. cam gugurl...

Selasa, 28 Jun 2011

::.. BUKAN JELITA..BUKAN PEGHASAN...::


sebelum tu... bagi aku gelaaaaaaakkkkkk bessssaaaarrrr dolu...
hahahahhahahahahahahahahahhahahahahah
hahahahahhahahahahhahahahaahahahahhahahahahahahahhahahahahahahhahahahah
ha..ha..haa..haaa..ha
hik.hik.hik.hik.
ermmm.

ok... ok.....ok....
dah habisss gelakkk dahhhh...
kelakar dowhh..
aduuuuiiiiii sukaaaaaa nau buat hati haaaakkkaaaakkk nie..mengeletik tau..


al kisah laa kan.... hak.hak.hak.. 
ada owang kata hakkakkk nie peghasan Jelita.. peghasan lawo..
yang tak bleh blah tu... hader ker dia kata hakkakkk
Peghasan DIVA..
hak..hak..hak..hak..
aduaaaaaaiiiiiiii apo laaaa kamu nie kannnnn....jangan ler gitu dengkinyaaaa
hakkaaaaaakkkkkkk sedarrr saper hakkaaakkk niee ddiikkk oiiii
kalau dah badan cam tong drum... kulit muka mcm kulit rambutan..... jelita kebendanyaaa..
jangan ler rasa tercabar dengan hakkak nie.. kamuu lagi shanteeeekkk putih ... lawooo... yer.......

tapi gini ler.. hakkaaaakkk idok ler JELITAYU..
tapi mahnisssss ado ler kan...(jangan tervelahak yerk pengakuan berani mahti)
jangan kerana hakkakkkk sokaaa letak pic camwhore hakakkkk
ko kata gitu yerk....

Dah kata.. Blog hakkakkk hak hakkaaak ler kan
jadi SUKAHATIHAKAAAKKKKKKK laaa nak letak pic apa  pun..
ok..ok..ok...ok.. meh tengok pic akak lagi meh..

;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;

 JELITAYU kaaaannnnnn



Ahad, 26 Jun 2011

::.. AISKRIM PISANG... (MAK BUDAK GILA JAKUN)

Tadi.. sikit punyaa panas......
baju yang baru sidai 1 jam tadi pun dah kering garing.....
tapi laaa nie dah mendung laaa plak... nasib baik kain dah kering ...
baguih gak kan.. panas.... pastu mendung....
tidorrrr pun best gak nie....

tetiba tadi tekak teringin sesangat nak makan ais krim....
tapi......... berkira-kira gak nak makan.. sebab lepas bersalin..
aku lom makan benda-benda sejuk lagi..
tapi apa dok kisah kan....
janji tekak segaaarrrr...kan.....
sedap gilaaa owh aiskrim nie.. lemak-lemak manissss......
tapi yang best tu kannnn...... bila kita gigit sikit...
aiskrim nie akan jadi mcm gini..
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
TADA..


dah jadi cam pisang kannnn.. (gila jakun mak budak nie tau )
shetaaaappppp... nyummm..nyummmmm. slurrrrppppp..




Sabtu, 25 Jun 2011

::LAYAN KARAK...KARAK HIGHWAY...::

Dah malam dari pagi dok mengadap komputer nie sampai sakit kepala ... tak ada aktiviti ler harinie boringggggg.. dari awal aku dah siap-siap masak, bangun 6:30 lepas solat .. kemas apa yang patut... terus masak.. kul 8:30 pagi dah siap semuanyaaa.. gigih aku masuk dapur awal nak masak.. kalau tak.. harammmmmmmm aku nak masak pepagi buta... habis nak wat camna kan.. laki aku kan kerja shift.. minggu nie dia kerja malam.. so.. dia balik pagi terus makan .. senang.. dan lagi.. harinie plak dia masuk petang... tu yang MAK BORING......

tadi masa lepas masak.. tengok budak-budak pun boring.. check ASTRO FIRST nak tengok cerita terbaru.. sekali ada citer KARAK.. citer yang aku dok tunggu-tunggu.. nak gi tengok dekan wayang... HARAPAN laaaa kan.. bukan tak mo.. tapi renyah ler dengan budak-budak nie.. bapak dorang dah serik nak bawak .... haritu lagi Aiman sibuk ajak aku tengok wayang... owwwwwwhhhh tidakkk laaaa nak pergi tengok wayang dengan dia.. First time aku bawak dia masuk wayang masa citer upin ipin dulu tu.. memula tu.. elok jer dia duduk diam.. start ajer citer dia dah tak start mengaruk... bila pegang.. dia menjerit.. bila lepas kan.. haaaa ambikk ko.. satu panggung dia tawaf.. dah laaa dalam tu gelap.. mengagau apak dia mencari.. nasib baik jumpa.. maluuu  ko.. orang tengok kepala orang dok lalu lalang depan skrin..so biar laaa pengalaman haritu .. menjadi kali  pertama dan terakhir aku bawak dia masuk panggung...

so sambung..... terus send sms.. nak langan citer tu... ..

ayokkkkkkkkkkkkkkkkk.. citer yang sangat menakutkan.... dah la aku nie setiap kali nak balik kelantan lalu KARAK highway tu..... laki aku plak sememangnyaa suka gerak balik kampung dia.. memalam buta.. selalu nyaa aku akan jejak KARAK tu dalam kul 2:30pagi..... alasan nyaaa sebab katanyaaa anak-anak tido.. so budak-budak tak panas.. dan tak buat hal dalam kereta..... dan alasan utama.. dia kata dia tak leh nak drive waktu siang membawa ke tengahari.. mengantuk katanya.....

setiap kali lalu karak tu.. aku memang gerun.. nak lagi kan.. masa lalu tempat helikopter jatuh dulu... seram sejuk je.... rasa meremang gak ler bulu roma aku nie yang sudah sememang penakut... pernah dulu kan.. adik en.din  accident dekat area karak tu.. tapi alhamdullilah dia anak beranak selamat.. cuma yang kesian time tu anak dia yang berusia 3 bulan mengalami gegeran otak.. dan adik en.din patah tulang rusuk.. kemalangan tu jadi sebab adik en.din nak elak dari sebuah kereta ... katanyaa kancil putih.. kira hilang kawalan.. tapi yang pelik.. kereta kancil putih tu.. hilanggg gitu jer....

seriusss aku cakap.. selama aku lalu jalan karak tu.. aku tak tau plak ada citer-citer pasal hantu nie.. aku rasa cam biasa aje.. tapi sejak helikopter askar jatuh tu.. haaa sejak tu aku rasa seram sejuk.. mungkin itu perasaan aku ajer kot.. perasaan orang lain aku tak tau. masa memula KRU buat tonton tayang citer karak nie.. aku pelik.. apa benda karak nie.. apa kena mengena karak dengan hantu.. owwhh mungkin sajer citer-citer donggeng jer kot.. tapi bila aku tanya laki aku.. dia kata memang karak highway tu berhantu... ayoooorrrkk teruss rasa semacam... tadi lepas tengok citer nie.. aku rasa owwwhhh ngeri.. lepas nie dah tak akan ler aku nak ikut laki aku gerak balik kelantan lalu highway tu memalam buta....

tadi aku kengkonon nak ler cari pic jalan karak nak masuk kat blog nie.. bila aku google... perghhhhh gerunn plak aku nengok.. macam-macam  gambar ada.. bukan tak adek gambar yang ok.. ada.. tapi disebalik gambar tu ada citer yang mengerun kan.. tak jadi ler aku nak upload pic tu semua.. gerunnnnnnnnnnnnnnnnnnn...... (gila penakut )

kredit mr google (en.laki yang tolong uplaod) hahaaha

ok bagi aku.. citer nie BESTTT dari 10 markah aku bleh bagi 8 markah...jalan cerita tak ler bercelaru sangat.. nampak citer setanding dengan citer hantu mat salleh.. sound efek.. memang terbaik laa kan.. (tadi guna speaker besar) walaupun pelakon kebanyakkan nya pelakon baru.. tak nampak kekok sangat .. macam shera ayob, kaylafairy dan shaheir ...  kira watak dorang nie 'hidup'.......


cuma yang ada sikit aku tak faham kan.. si zura tu mati ker tak.. kalau mati.. kenapa lepas dia keluar dari hutan tu dengan nik.. orang-orang sekeliling tu bleh nampak dorang kan... pastu... wartawan tu kata 3 mayat 1 lagi mayat tak jumpa.. orang tua tu saper lak ek.. orang bunian ker???!!!!!!! haaa yang tu jer yang aku tak berapa nak faham sikit...

::.. ALA ALA BERPHOTOSHOT..3 DARA..::


Aduaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... pepagi lagi dah rasa... Se..Se..Se.....Se..Se.. SEMPUTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT hahahahhahahahahhahahahahahha..... sepah memang terbaikkkkklaaaaa.. dah jangkaaa dah.... tapi tak bermakna yang lain tak baik..  tapi .. aku memang sempuuutttt pun pagi nie.. entah naper entah tetibaaa.. bangun pagi nak solat tadi dada nie rasa semacam plak.... semputtttt aku nie.. jadi lepas aku operation haritu.. paru-paru aku dah tak stabil laaa... ada masa ok.. ada masa KO.. risau gak aku nie.. sebab kan kes aku masuk ICU tu.. sebab paru-paru aku ada jangkitan kuman kan.. aku takut....!!!!!!!!!!!!! 

So......... lupa kan seketikaaaa SEMMMPUUUTTTTTT tu.... meh aku nak tayang pic anak-anak dara cucu ATOK ZAHAR..... .. nie pic kengkonon berphotoshot ler kengkonon nyaaa.. nak hire orang tak mampu.. buat sendiri jerk ler.. bukan nyaaaa PRO pun... tapi tak kisah laaa kan.. janji adooooooooo............ .......... aku kan.. memang tabikkkkk springggg ler dengan cameraman/camerawoman nie.. sebab dorang leh handle semua situasi.. nak lagi pic baby .. kalau baby kecik.. rasanyaa tak lah renyah sangat.. tapi baby yang dah tak reti dok diammmm..... aduaaaaiiiii... menguji kesabaran kan...renyah seriusssssss ko....... masa aku nak snap pic hannah dengan fariesya nie... mak SEMPUUUUTTTTTT hokayyy.... kang aku letak macam nie.. ehhhh.. leh plakkk dia merundum ke tempat lain.. si hannah plak bila aku letak mainan depan dia... dan-dan tu.. merangkak.... dah elok duduk.. baru nak snap.... dah bergerakkkkk.. penattttt..... (lagi pun aku tak pro.. tu yang penat tu..)

hokayyy.. meh-meh aku nak tayang hasil kerja tangan aku yang tak pro nie....
















Jumaat, 24 Jun 2011

::.. TAZKIRAH HARI JUMAAT...::

 

Asyik citer sampah ajer kan .. so harinie meh kita tukar pembacaan kita ke arah Ilmu Akhirat plak ek.. just nak kongsi ... so marilah kita sama-sama menghayatinyaa...

RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL......



Ke Manakah Arah Kita Selepas Dibangkitkan Dari Alam Kubur?

by ENSAIKLOPEDIA PETUA MELAYU LAMA on Thursday, 23 June 2011 at 20:03
Telah bersabda Rasullullah S.A.W:

"Tiga kelompok manusia yang akan dijabat tangannya oleh para malaikat pada hari mereka keluar dari kuburnya:-
1. Orang-orang yang mati syahid.
2. Orang-orang yang mengerjakan solat malam dalam bulan Ramadhan.
3. Orang berpuasa di hari Arafah."

Semuga Tuhan terus memberi kita petunjuk dan hidayah untuk kita berjaya di dunia dan akhirat.

1. Roh para Nabi dan utusan menuju ke Syurga Adnin.
2. Roh para ulama menuju ke Syurga Firdaus.
3. Roh mereka yang berbahagia menuju ke Syurga Illiyyina.
4. Roh para shuhada berterbangan seperti burung disyurga mengikut kehendak mereka.
5. Roh para mukmin yang berdosa akan tergantung diudara tidak di bumi dan tidak di langit sampai hari kiamat.
6. Roh anak-anak orang yang beriman akan berada di gunung dari minyak misik.
7. Roh orang-orang kafir akan berada dalam neraka Sijjin, mereka diseksa berserta jasadnya hingga sampai hari Kiamat."

Rabu, 22 Jun 2011

::.. DARI TAK ADA CITER.. HAAA AMBIKK BERJELA-JELA SUDAHNYAA....::

1 bulan 1 entry.. errrrrmmmm biasalakan...
ok... untuk entry kali nie aku nak citer pasal............................................................. hentah.. aku pun tak tau nak citer pasal apa... dan apa benda nak citer pun aku memang tak tau............................ tapi sebelum aku nak menaip nie macam-macam dok berlegar atas kepala otak aku nie.............................. kengkonon nak citer itu laaaaa.. citer ini laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. tapi bila duduk depan komputer .. hammmmpeeehhhhhhhh.... citer semua 'KE LAUT'.......... 

ok sebelum tu korang tengok pic cik nah kepink kepink dulu.. sambil-sambil aku dok karang ayat atas kepala aku nie 
haaaa..nie lah  cik nah sekarang ...dah 7 bulan..  ermmmm.. progreesss cik nah.. aduaaaaaiiiiiii.. macam mana nak citer... errrmmm.... cik nah semakin melasakkan dirinyaaa... penattt hokayyy.... ingat kan anak pompuan kurang la kelasakan.. tapi.. nan ado... sama jer macam abang-abang dia sebelum nie.. dan cik nah .. tersaaaannngggaaaattt ler MANJA dengan bapak dia... kalau dah berdokong dengan bapak dia... jangan harap orang lain bleh ambik dokong... termasuk laaa aku... nak tido pun cari bapak dia jugakkk.. good hannah.... hehehehe.. bagi mak dia men'relax'kan diri.. hahahhahaha...... dah pandai nak berdiri hokaaayyy... tapi..... merangkak.. tak lepas lagi... ... menyusur ajer lebih.... habis satu rumah dia menyusur.. kalau terlepas pandang.. haaa ko ambikkkk sampai bawah meja... sekarang nie hannah laaa tukang sapu dan tukang mop lantai umah.. hahahhaha... kekadang tu.. dah sampai nak keluar ke balkoni... ... dalam hati mak dia nie kengkonon tak mo ler ajar dia naik walker..tapi rasanyaaaa mak dia dah surrender kot ..mana tahan ko.. asal aku letak ajer.. habis semua dia nak jilat. kekadang tu sampai kan hujung carpet pun di hisapnyaa.. aku bagi makan tak mo.. benda alah tu nak plak dia makan.. dah macam ikan bandaraya plak aku nengok kan nyaaa... dah laaa berhabuk kann... gigi... nan ado lagi .. sebatang pun tak ada lagi.. jangan jadi cam aiman sudah.. dekat 1 tahun setengah tak ada gigi.. sampai aku kena bawak dia jumpa doc pakar dekat hospital serdang..... 

tapi aku sedang dalam delima dilema...cik nah tak mo makan ler..... susah betul nak suap dia makan.. asal anak aku time kecik-kecik susah makan ek...!!! kalau haziq dulu.. dia pun susah nak makan.. tapi aku tak risau.. sebab berat dia tetiap bulan membesar bagai JOHAN..... tapi aiman dengan hannah nie yang buat aku risau gilaaa nie.. aku nie beria ler buatkan bubur campur macam-macam khazanah dalam tu.. dengan carrot ler.. kentang ler.. oohhh ayam aku tak campur lagi... sampaikan aku nak bagi sedap lagi.. aku goreng bawang.. campurkan sekali.. tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii makan ada laaa dalam 2 sudu.. lepas tu.. dia buat-buat nak muntahhh..kekadang sampai muntah gak ler... sebab aku paksa jugak makan... lagi satu hal.. kalau aku suap bubur tu.. aihhhhhhhh bleh plak dia menguap nak tido..... haritu pergi timbang berat naik 500 grm ajer... dari 6.1 kg... naik 6.5 kg... sampai nurse suruh aku campurkan 2 sudu minyak.. untuk tambah lemak dalam bubur tu..

agi satu kan.. cik nah nie kan .. suka bergurau.. kalau nampak muka abang-abang dia kan mulaaa laa dia ter'kekekekek'....... kalau abang dia buat tak reti ajer.. haaa mulaaa laa mengamuk.. cik nah paling suka dengan haziq... kalau dengan haziq tu.. tersenggih jer.... kalau dengan aimannnn.. senyum dan tersenggih dak.. tapi SENYUM KAMBING... bo layan... kalau dengan aiman nampak dia macam rimas.. mana tak nyaa.. aiman sikit-sikit cium.. sikit cium.. tu satu hal.. tapi paling aku nak nak bertukar jadi TIGER MOTHER bila .. dia dok terjerit-jerit dekat telinga hannah.... 

baru-baru nie kan dia demam dan sakit mata kan... haaaa ko.. lagi kurus laaa dia.. aku nengok baju-baju makin longgar.. aissshhhh senang betul susutnyaa badan tu.. mak dia plak badan makin dipam..pam... ke aku yang dok sedut lemak anak aku .. hahahaha... susu.. ko jangan cakap.. setiap 2 jam.. sebotolll.. 5 oz.. kekadang tu tak sampai 2 jam.. asal dia EK!!EK!! aje aku buat kan susu.. asal berbunyi jer aku sumbat kan susu..

2-3 hari lepas.. tetiba lak dia cirit birit muntah-muntah.. kitaorang rasa sebab,, minum susu sejuk.. sebab masa dekat bagan lalang haritu.. termos air panas tu.. terbarai... so dekat challet yang kitaorang duduk tu tak ada cerek nak masak air.. jadi kitaorang belasah jer buat susu guna air masak.. haaaaa.. ko.. cian cik nah.. kembung perut... so terpaksa ler beli susu ISOMIL.. mintak-mintak ler jangan dia dah tak mo susu DUMEX tu..  


MATI KUTU KEPALA BAPAK KO NAK!!!!.....

Mak ko memang suka Camwhore terlebih Cik Nah oooiiii.....
(dah ghuper orang pakai kupiah aku nengok cik nah nie..)


Ahad, 19 Jun 2011

::.. PAKEJ MC ANAK BERANAK..::

lama gila tinggal pot pet pot pet kat sini....
haritu sentap kejap jerk... dah
kena pujuk.. ok laaa kan..
hak..hak..hak..

pagi sentap.. petang dah ok..
baru nak berjimba.. tetibaaaaaaa
bijik mata rasa Senak..

Sah laa nie
kena jangkitan dengan Cik Nah Kepink Kepink
ambikkkkk..
seumur hidup tak pernah kena sakit mata
memangggggg TERBAIKKKKKKKKKKKKKKKK dan TERMANTOPPPSS..



bukan aku sorang jer sakit mata.. satu rumah kena..
yang kelakar apak bebudak nie.. berlagak oooo..
sebab sebelum tu.. mata dia ok lagi... dia kata.. ambik ler taik mata tepek dekat mata dia..
sure tak ada pape pun
sekali ko.. hari rabu terkejut aku.. tengok dia ada kat umah..
sebab pagi tu dia pergi kerja.. ghupernyaaaa sakit mata jugaaaakkkkkkk
maka nyaaa
haaaa berjemaah laaa pergi klinik
 bila masuk bilik doc.... terkejut doc tu..
hahahahhaha...

bila dah berhari-hari dapat mc
boringgg gilaa terperuk kat umahhh..
so.. moh kita menggunakan kesempatan MC yang adooo..
nak g jejauh... duit nan adoo sesangat..
ke bagan lalang pun jadi ler... bleh makan seafood
lepaskan keboringan budak-budak dan jugak mak bapak budak..

dan jugak
COTI-COTI HARI BAPAK...
pakej semua senang citer kannnnnnn..









tertanya tanya ke .. mana pic gambar mak budak ni kan..
biasa ler.... seperti biasa nan ado..
kalau mak bebudak ni bawak kamera godang.. memang tak akan ado ler pic mak bebudak nie
jangan di tanya kenapa.. mak bebudak nie pun tak tau...
tapi cam biasa gak.. mak bebudak nie terpaksa ber camwhore ...
kikikiki... janji adoooo





 

Jumaat, 10 Jun 2011

::.. PEPAGI MOOD SENTAP..::

arrghhhhhhhh malas laaa nak buat mukadimah...... 
pepagi lagi dah buat mood aku... SEDIH.....
aduuuuiiiii.. 

dalam kehidupan nie...
palinggg menyampah dan rimas.. bilaaaa kita kena
'JAGA HATI ORANG SEKELILING KITA'..
penat hokaaayyy..
bagi aku.. kalau ko boleh buat orang lain sentap..
tak mustahil orang akan buat hati ko sentap gak kan..
apa yang kita bagi.. tak kemungkinan kita akan dapat balik
 
owhhhh nak kena cakap elok-elok ajer laaa
kalau terlepas cakap sikit
#sentaphatimaknak..

arrrrghhhhhhh LANTAK..
malas nak layan.. diam lagi bagussss



Khamis, 9 Jun 2011

::.. TUPPERWARE..::

nie citer lama dah..citer 2 minggu lepas... 
akak aku tepon ajak pergi event tupperware.... jangan tak percaya yer.. i ahli tupperware
act aku tak pernah lagi join apa-apa event tupperware nie..
almaklum laa kan.. i kan ada anak kocik... jadi rasanya tak berapa nak sesuai laa kan..
nak pergi tempat-tempat gitu.. dan lagi.. aku nak tinggalkan dengan saper
laki i kan workholic..

memula tu aku cam berat hati gilaa nak pergi
ko.. aku malas nak bawak budak-budak nie..
Rimas hokayyy
kang aku meroyan plak dekat tengah jalan dengan perangai bdk-bdk nie
tapi disebabkan event nie dekat hotel OU.. maka hati aku melonjak lerrr.. kikikikiki..
#maktakpernahjejak OU hokaaayyy..
kah..kah..kah..

maka mencari jalan untuk kesana jugakk
setelah berbincang punya bincang dengan apak dorang..
akhirnyaa green light hokayyy
kebetulan plak kalau nak bawak cik hannah kepink kepink
tak bleh.. sebab cik kepink kepink
domam.. maka bdk-bdk dijaga oleh apak dorang yang mithali..
i love u laa B

akhirnyaaaaaa.. dapat gak aku jejak kaki dekat OU..
ambikk ko.. sekali 2 pasang kasut aku shopping hokaaayy
kenangan first time jejak OU..



sebenor-benornya
tak ada yang best pun..event tu
cuma kebetulan akak aku naik jadi director tu yang kengkonon bagi support tu.
kikikiki
dan yang pentingggggggggggggg... dapat tupperware freee hokayy
saper nak bagi kan..




Rabu, 8 Jun 2011

::.. FIRST TIME.. MELANTAK NASI AMBENG..::

disebabkan cik hannah tak sihat...
 maka mak dia pun sakit gak nak masuk dapur...
so sudah seminggu nan ado masak-masak di dapur... umah pun bersepah...
penat hokaaaayyy..
aku baru kemas tak sampai 2 minit.. bersepah balik.....
oooo itu bukan kerja cik hannah... itu kerja abang-abang cik hannah...

so..disebabkan semuanyaa sakit..
dapur tak berasap..nak tau kami makan apa..
haa pepegi... budak-budak dengan bapak budak.. makan biskut cicah milo..
Heaven..
mak budak plak... macam biasa.... sarapan yang palinggg mahal sekaliii...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
klik jer
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
nie memang sarapan aku tetiap pagi.. bukan untuk kurus pun..
lebih untuk menjaga Kesihatan...

so tengahari tadi..
bawak cik hannah ke klinik lagi..
tetiba teringat nasi ambang dekat area presint 14..
aku nie nama jer anak Jawa+bugis..
seriusss aku tak pernah makan or rasa nasi ambang nie..
selalu aku nengok ajer dalam TV...
 td beli sebungkus jer..

..

sekali suap....
perghhhh sedaaapppppppppppppp gilossssss ko..

walaupun nasinyaa ciput..
tapi tetap kenyang gilossss... ada lauk ayam rendang.. sayur kacang panjang
mee goreng , sambal kelapa dan ikan masin bulu ayam
perghhhhhhh
HEAVEN berganda-ganda.

::... CIK HANNAH SAKIT VONTOT..::

ok... buku novel tu .. aku lom jumpa lagi..
dan macam-macam orang bagi pendapat dekat aku...
suruh baca dekat online ajer... alowwwww.. tak best ler baca online tak feel langsung..
kannnnnn...
tak kisah laaaa.... nanti akan diusahakan jugak untuk beli novel nie..

wokeiii hari nie nak citer pasal cik hannah....
opsssss sebelum tu....
HAPPY BIRTHDAY untuk AKU.....
gambar celebrate nan ado.. sebab TAK CELEBRATE langsung hokaaayyyyyyy
tak kisah laaa tu... malas nak layan emosi...... dah tua.... kannnnnn....kikikiki

continue citer cik hannah.....
cik hannah  demam ler.. selalu demam paling lama pun 3 hari..
tapi nie dah dekat seminggu .. bukan takat demam ajer.... pakej dengan selsema dan batuk...
dan yang palingg haru..... SAKIT VONTOT ( MATA ).....


cian anak aku....

dah pergi klinik 2 kali dah.. sampai kena ambik darah.. sebab doc takut denggi..
tapi result darah normal.... doc tak bagi hantar ke nursery... so ummi dengan babah dia kena bergilir-gilir ler jaganyaaa... sib baik jugak ler apak dia setuju dengan sistem nie.. kikikiki.. sayang anak laa katakan....
harap-harap cepat ler sembuh cik hannah oiii.. tak larat ummi kamu nie nengok kamu asyik dok merenggek + nak berkepit ajer....



manja.. asyik nak berkepit ajer dengan apaknyaa...