Nuffnang

Nuffnang

Sabtu, 8 Oktober 2011

::KELAKUAN PENDUDUK RUMAH KUARTERS KERAJAAN DI PUTRAJAYA ...DEY!!!!!!!!! GUNA OTAK LAA..::

sebelum aku nak terus kan citer aku.. cer perhatikan plastik itam tu.. ko agak-agak apa kebendanyaaa.... ko nampak tak air yang mengalir dari plastik itam.. ko nampak tak.. haaaaaaa.... ini adalah kerja-kerja manusia yang jenis tak reti nak bersyukur dan  memang dasar manusia yang tak ada otak...

kalau nak tau.. benda alah nie laa yang aku nak haruk kan dari semalam.. nie citer hari ahad... aku kan duduk umah gomen.. dan kedudukan umah aku adalah di tepi tangga..kebetulan pagi tu aku nak basuh baju .. tetiba aku terbau benda macam bau bangkai.. sebenarnyaa dah banyak kali gak ler aku bau busuk macam bangkai .. aku ingatkan tikus mampus.. tapi mustahil laa plak... tapi haritu.. haziq cakap dekat aku.. area dapur bau sampah.. aku ingatkan sampah umah aku.. so aku suruh laa haziq pergi buang sampah..

sebelum haziq nak turun buang sampah tu. aku suruh dia ambik buang sekali toto yang entah makhluk vanggang mana entah dok buang dekat tangga tepi umah aku.. sesuka hati atok nenek dia  jerk baling toto tu dekat situ.. .. .... semakkk ok.... sebelum tu toto tu bertahta dekat tepi pintu rumah aku..

masa haziq nak ambik toto tu.. haziq kata ada 2 bungkus plastik hitam kat tangga tepi umah aku tu.... memula tu aku ingat kan dorang vanggang nie buang baju-baju tak pakai ker apa.. sekali ambikkk ko... berair.. jadi maksudnyaa apa.. sampah busuk laaa kan..... vangganggggg bin vonggokkk betul tau tak....... masa aku dengar haziq kata gitu.. aku apa lagi bergegas ler kuar  nak tengok.. ambikkkkkkk busuk gilaaaaa dan macam bau bangkai manusia pun ada... patut ler umah aku busuk...

seriuss ler aku sendiri tak faham apa masalah dorang-dorang nie.. setahu aku.. yang duduk umah kuaters nie dah tentu-tentu ler orang kerajaan.. tak reti nak jaga etika ker aper ... susah sangat ker ko nak angkat sampah tu pergi buang kat umah sampah...

dah ler kerajaan dah bagi kemudahan ko duduk kuarters.. tak kan ler ko tak reti nak manfaatkan kemudahan yang ada.. apa ko ingat ko tu hebat sangat ker.. sampai ada orang lain yang nak kena buang sampah ko tu.. selalu gak ler aku peratikan dorang anggap bila dorang buang ,macam tu. kengkonon cleaner akan angkat dan buang ke rumah sampah.. nie aku nak tanyaa.. ko bayar ke gaji cleaner tu... adoaaaaiiiii..
ini pemandagan di tingkat 6 atas rumah aku.. ko tengok .. ada berapa banyak sampah yang dorang dok longgok kan dekat situ.. vanggang kan.... kalau nak tau.. bukan masa aku tak ada jerk dorang buat benda alah nie.. ada sekali tu..kebetulan aku tengah nak sidai kain kat belakang .. jadi sempat gak ler aku hendap tepi lubang-lubang tu.. sekai tu.. aku perasan pintu tangga terbukak.. pelepap dia buang sampah kat situ.. sambil lalu sambil buang sampah... bodoh.. haaaaaa aku apa lagi.. menjerit mengalahkan mak lampir ler.. memang macam-macam aku harukkan.. nasib baik di datang ambik balik sampah tu..  saper orang nyaa??.. sama tingkat aku jugak.... .. aduuaaaaiiii..
nie plak pemandangan di tingkay 7... warghh rajin aku kan.. dok naik satu tingkat ke satu tingkat kan.. .. aku gerammm hokayy.. gerammm gilaaaa..... dorang ingat tangga tu stor dorang ker apa.. letak semua barang yang dorang dah tak nak gunakan.. tak boleh terus buang ker.. bukan ko kena angkat dan turun dengan tangga.. lif ada.. susah sangat ker.. tu ler.. dah senang lagi nak senang... payah betul nak bagi kesedaran dengan manusia-manusia spesis macam nie...

haaa nie pembuangan secara diam-diam gini kan.. nie lagi satu peel dorang nie.. sesuka suki kepala hotak dorang jerk.. time dorang menyapu sampah kan... bukan kata dorang nak kaut masuk dalam tong sampah ker.. nie tak dorang berdezupp buang melalui balkoni.. jadi sah-sah ler orang bawah dapat makan habuk kan... pastu bila dorang hisap rokok.. punnnn sama.. dekat balkoni aku tu dah penuh dengan habuk dan putung rokok..

sekali dua boleh laa aku buang kan.. dengan niat hati ikhlas membantu orang-orang pemalas nie.. tapi kalau dah 5 tahun ko kena buat benda yang sama tetiap hari.. setiap tahun... hanginn gak ler.. 

4 ulasan:

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

shimah.. kat umah iza pun ada manusia bodoh banggang nie buang sampah macam nie.. tak tangga tak perasan plak.. tp kat dalam runag tertutup tempat lif.. lif umah aku lau kat tingkat 1 n 2 mmg dah macam kena masuk bilik.. kau bayangkan la bau nyer macam mana lau dah tertutup... apa bodoh ker.. aku tak pernah jumpa je lagik sapa yg buang ni.. lau jumpa mmg aku carutkan aje... menyusahkan orang dan melakukan pencemaran...

lieyalatif berkata...

ish ish ish...mase ko cite pun aku dok ckp org yg buang tu bodo takde otak...tapi bile tgk gambar2 ko ni kak...lagi menjadi2 aku menyumpah seranah.....

buat malu org kerajaanjek kan....pemalas...amik keje senang jek...main campak jek kat tangga...seb baik laa mase kuarters org dulu takde camni kak...kalo tak mmg ade suara amukan lieyalatif wakakakaak

~izan~ berkata...

amboi..dah tak dpt bezakan agaknya tmpt buang smpah dgn kaki lima tangga. (betul ke gitu namanya hehe)

agaknya depa harapkan saper la nak buangkan tu. kalau letak signboard pun,ada je kan yg buang sbb diorg still xdpt bezakan huhu.

x sudi ke follow blog izan hehe

Pejuang Kesenian Extreme berkata...

Apa punya malas la nak buang sampah ke tempat yang sepatutnya...Tak fikirkan org lain..Pentingkan diri sendiri betul..