Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 13 September 2011

.. BERAYA RUMAH ORANG...::

ellooooooo..... ada yang dah habis beraya ker... ker ada yang tengah dok beraya lagi...  ada yang masih dok sakan beraya tak habis-habisss... mesti korang buat baju raya banyakkan sebab tu bleh beraya sakan kann... aku nie.. nan adoooo baju .. jadi berayo pun alaaa kadar jerk laa kekdah nyaaa... takutttt nanti cik senah sound.... kikikikki... tapi kalau beraya tanpa cik senah.. aku ok jerk belasah beraya pakai jeans dgn blouss.. 

kalau korang nak tau.. aku hanyaa beraya 5 hari di awal syawal jerk.. selebihnyaaaa aku terperuk kat umah.. sebab nyaa pak incik sudah start kerja.. sabtu ahad pun pak incik belasah kerja.. jadi mak ko nie terperuk jerk laa kat tepi dapur.. tunggu orang datang pun tak ada orang nak datang beraya kan... aku bukan aper.. sejak ada cik nah nie aku memang malas gila nak gerak dengan budak-budak ajer.. bila dah bergerak sensorang.. segala benda aku kena uruskan... paling aku malas nak sediakan bekal susu cik nah... apa tak nya kena sediakan air panas dalam termos.. air masak dalam bekas tupperware.. nak sukat susu masuk dalam bekas... beg baju sudah semestinyaa... pastu kalau berjalan jauh-jauh sikit.. baju aiman dengan haziq pun aku bekalkan.. yerk laa kan.. budak-budak kalau dah main.. apa dia kisah.. semua dia taram.... teringat time BF kan cik nah.. perghh heaven gilaaa.. nangis jerk selak.. nangis jerk selak.. tak payah 2-3 beg nak kena angkut...

nie gambar sabtu dan ahad haritu.. aku pergi beraya umah kawan aku.. dekat jerkk.. dekat serdang.. walaupun cik nah demam aku gagah kan jugak ler.. memula tu rasa macam dah tak jadi dah.. sebab pagi sebelum tu cik nah meragam.. badan pun masih dedar panas... di sebabkan semangat nak berjalan aku angkut gak....
nie laa member-member aku.. baizura dan izurra.. dorang nie member aku masa kat BTN .. member susah senang ... heheheheh.. lama kawan dengan dorang dari aku bujang sampai ler semua dah beranak pinak... yang best nyaaa badan dorang nie maintain jerk... mak ko pun maintain gak.. maintain badan tong ikan..tak pernah surut..
cik nah dan aimi (anak baizura..)..

duduk rumah baizura tak lama pun.. sebab lepas tu nak gerak pergi rumah izurra plak.. planning awal aku nak tunggu pak incik balik kerja dalam kul 4 baru nak gerak.. tapi disebabkan rumah dia 'dekat' sangat so kitaorang dicide gerak awal dan bleh balik awal..

hohohoho.. mak tak drive kesana.. aku guna khidmat baizura gerak ker sana...wow.. perjalanan sangat adventure.. kikikiki.. jauh ok.. sungai buaya, Rawang... dan sepanjang perjalanan jalan sangat sesak... sebab PESTA TANGLONG.. JALAN KE KL DI TUTUP BERPERINGKAT-PERINGKAT... sudahnyaa kul 3.30 ptg baru sampai sungai buaya.. di sebabkan keletihan.. maka.. nan ado pic dekat sana.. mak dah tak kose nak kuarkan kamera.. beg susu cik nah pun.. bai tolong ambikkan..time tu tetiba rasa nak menangis.. teringat kat pak incik.... dah macam budak kecik kena tinggal dengan mak bapak.. heheheh.. gilaa ngegada mak cik nah kan... perjalanan balik.. decide balik ikut highway.. kul 7.30 sampai putrajaya.... sampai-sampai terus cari pak incik.. hahahahahhahahahahahaha................

Hari ahad ..mak cik aku lak buat makan-makan kat umah dia kat prima saujana, kajang... aku dah tentu-tentu jadi tetamu terakhir.. sebab tunggu pak incik balik dulu.. mak tak mo tinggal laki mak.. nanti mak sedih lagi... hahahahahahhaha..... kul 4 baru gerak pergi umah makcik aku.. tapi tak terus pergi singgah McD dulu sebab aiman dok meroyan nak 'BUDAK KECIK' smurf kat McD... tapi disebabkan Drive Thru penuh.. jadi postpone .. balik baru singgah balik.. kebetulan McD berdepan dgn rumah makcik aku. tapi time balik pun penuh... ..  sampai -sampai terus pas cik nah.. dekat entah saper-saper.. dann zasss zasss rembat pinggan.. dah burpppp baru teringat kat anak.... kat sini.. memang mengilaa aku bergambar.. sebab cousin aku ada bleh tolong snap kan.. nak harapkan pak incik.. asal gambar aku jerk blur... asal gambar aku jerk blur.. bila aku kata.. gambar aku tak banyak.. ko nak tau apa dia jawab.."cameraman memang tak payah ada gambar..".. bleh..!! #sentap....
cik nah dan nenek nenek vouge nya.. tu adik bongsu cik senah.. aku kalau nak belajar masak sesuatu resepi.. aku call makcik aku  nie laa.. terror masak nie.. memang terbaik.. resepi warisan arwah nenek aku ...cik senah pun terror gak.. tapi cik senah dah lebih kearah masakan JOHOR.. dah kata abah aku orang johorkan.. cik nah tu mengantuk .. tu yang merengek jerk..
cik senah dan adik nya yang no.3.. nie laa tuan rumah....
cik nah dan sepupu sepapatnya.. yang lelaki tu anak sepupu aku.. sangat kiut miut.. + gatai.. hahaha.. bertalu-talu dia dok cium pipi anak dara aku tau.. yang cik nah pun gatai gak.. tadah jerk pipi.. hahahahahaha
ehemm..ehemm.. hehehehe.. nie kakak aku yang no. 4.. mak hanie fariesya.... kakak aku yang lagi sorang dah cha alif bot.. kesiannn.. dia terjatuh.. kaki terpelecuk..... cik nah time nie memang tak ada mood nak bergambar...
wot..wot..wot.. pic mak cik nah lagi.. ngehhhh... soka.. soka...
akak ipar aku.. mak hannan.. dengan wife sepupu aku.. a.k.a menantu tuan rumah...
cik nah dan abang kesayangan cik nah.. kengkonon nak snap 3 beradik.. tp aiman entah kemana tah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
..
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.

..
huhuhuhu tarik nafas jap..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

..

..
.
lenguh jari jemari I.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
korang nak tengok ker...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
jap..jap..jap ek.. saborrr..
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.

halllluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.. auntie..auntie.. kikikikikiki
over kan.. minah GUSI nie..

dah planning dengan pak incik kalau genap setahun bulan 11 nie gigi still tak ado.. memang kena mintak khidmat doktor  kat opis aku buat surat refer ker hospital jumpa pakar..


16 ulasan:

...sWeeT uMi... berkata...

comel la cik nah ni...tang last pic tu wat aku tergelak plak hhehehehe...

NM02 berkata...

hadoi

rasa nak geget je budak cumel tu

kemain senyum lebar

cantek gusi

hehehehe

Rose Emely berkata...

hahahaha...

memang over. same cam ummi nyer
wakakakkaaa

lieyalatif berkata...

kah kah kah..tegelak aku tgk pic last tu kak...mmg peberet posing cik nah la kak...tunjuk gusi die...geram aku tgk....dah le comel berikat rambut camtu...geram aku tgk....ni nak gegirl ni no 4 karang.....geram kat cik nah punye pasal heheeheheh

PinKy MoMMa berkata...

hahahaha comel laaaaaaaa!
tak sia sia scroll banyak kali hehe ;)

print gbr ni besar besar ye yang..comel sangat!

WuMing berkata...

Kenin dia macm mak dia laa...

Seronok juga boleh kawan-kawan ketika hari raya nii

fazitaismail berkata...

amboiiii beraya sakan akak nie yer...

aiii gerammmmm tul nengok cik nah nie...gigit pipi tu karang hehe...

sHeeMa DeaN berkata...

naemah...

hahahahahaha.. cik Nah kata Tq.. hehehehe.... pic tu memang favorite dia kalau aku halakan camera..

sHeeMa DeaN berkata...

NM02

cik nah kata.. geget laaa.. hahahah.. gusi mengalahkan mak enon

sHeeMa DeaN berkata...

misot..

over ek.. hahahah biasak laa kan anak beranak mesti laa sama

sHeeMa DeaN berkata...

lieya..

ayorkk nak girl ker.. ?.. jangan ler cian dayyan sesorg..

dia akan buat muka gitu kalau hala kan camera dan kata..'hannah cantik'.. jadi itu laa aksi hannah cantik

sHeeMa DeaN berkata...

pinkymomma

yup pic tu akan di canvas kan...

sHeeMa DeaN berkata...

wuming...

sama ek kenin kitaorang... mak sukaaaaaa... ada gak orang kata sama dengan mak dia... kalau tak semua kata macam bapak dia jerk

sHeeMa DeaN berkata...

fazita..

hahahahah tu laa kan.. sakan beraya.. sakan bergambar.. dan sakan semuannya..

cik nah kata geget laaa geget laaa hahahahahhaha

misya berkata...

walau tak da gigi ttp cute

InaAchik berkata...

opocot mak ko meletop!
tgk, terlatah aunty ina tgk pic last skali tu! ngehehheee...