Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 6 September 2011

::AIDILFITRI.. SYAWAL KEDUA & KETIGA...::

nie citer syawal ke 2....

sebelum tu... saksikan pic cik nah .. di pagi 2 syawal..

sonok dapat pakai songkok abang dia..
alololo.. comeii laa tu ek
kan main besar bijik mata..

pepagi transfer gambar dalam laptop dulu.. sebab takut memory full.. dah siap-siap transfer.. siap-siap.. nak gerak ke Kuala Pilah.. umah abang ipar aku... sajer nak pergi ziarah mak mertua kakak aku.. lagi pun aku memang suka lepak sana.. tenang .. aman damai...

hanya berbaju blous.. baju kurung nan ado.. baju raya sepasang jerk... cian aku kan..
pagi tu gerak dalam kul 10 pagi.. convoy dengan akak aku.. ikut highway lekas.. memang lekas.. tapi .. sampai jerk area bukit putus.. jalan sudah sesakkkk.... aduaiiiii.. boringggg gilak kalau nak berjalan... tetiba jalan sesak ...  kira sepanjang perjalanan memang jalan sesak gila... mood aku sudah nan ado nak kuarkan kamera nak snap gambar yang ado.. video nie jerk.... tapi tak leh nak upload lak...


Syawal 3....

kami keletihan .. sebab harungi jalan sesak.. letihhh gilaaa nasibb baik kereta auto.. kalau manual perghhh tak tau laaaa.... plan sebenar nak ke Muor.. kampung arwah abah aku.. tapi bila semua dah keletihan.. jadinyaa plan semua tak menjadi.. lepak umah tak pergi memana pun.. cik nah pun bangun kejap... pastu tido balik.. aku dah tak ada buat apa.. nak pergi berjalan pun.. orang tak ada lagi kan.. jadinyaaa aku buat cookies buat kali ke 3.... tapi gila mencabar kali nie aku buat cookies tu... memang menguji kesabaran yang tahap melampau,.... mau tak mencabar ko kata... asal kuar dari  oven... habis.. asal kuar dari oven habissss.... bilaa aku nak simpan dalam balang.... tak sampai 1/2 balang ... mana aku tak hangin... ooppssssss nanti-nanti.. korang jangan ingat 2 kepala hitam yang makan ek... tapi 3 kepala hitam yang makan.... budak-budak dengan bapak budak...... tapi yang palingggg banyakkk kali menyelinap kat dapur .. bapak budak ler.... bilaa aku bebel-bebel..... aiman kata.. "dah tak ada orang nak datang umah kita... baik.. man makan ajerk".. alahai anak ooiii baru raya ke tiga nak oiii.. memang laa tak ada orang nak datang lagi.. orang dok sibuk beraya kat kampung lagi tu haaaaaa....



8 ulasan:

mawar (^_*) berkata...

hehehe...aiman sama mcm cik aien la, sndr bedal kueh raya (^_^)

cik nah comei sngt dgn skaf tu =)

yatt berkata...

betul gak dah tak de org dtg baik kita jer makan... kiki

...sWeeT uMi... berkata...

amboi cik nah kemain suke nye...mesti dia igt tu menan baru hehehe...btul kate aiman tu...aku sokong sgt hahaha

~izan~ berkata...

kemain suka lagi dak tecik tu pakai songkok abg hehe..dh la comey! geram acik tgk,nak geget2 rasa hihi...

sHeeMa DeaN berkata...

cik mawar.

ala ainn kuih ko tak habis lagi ek. meh bawak datang opis

cik nah kata terima kasih....

sHeeMa DeaN berkata...

yatt

hahahahah.. tu laa kan.. tp buatnyaa orang datang kuih dah habisss..

sHeeMa DeaN berkata...

naemah

hahahah.. tu laaa seronok dia tgk songkook abang dia tu

sHeeMa DeaN berkata...

izan..

heheheh cik nah kata terima kasih.. :)