Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 7 September 2011

::..AIDILFITRI .SYAWAL KE EMPAT..::

kah..kah..kah...
ambikkkkk... citer berperingkat-peringkat... macam hebat sangat citer raya ko kan....
kikikikiki..
gini ler nak penuhkan entry.. kalau tak memang nan ado laa kan.... lagi pun karang buat semua citer dalam satu entry.. panjang berjela plak entry tu karang.. dah kena sumpah seranah.. plak kannnn....

ok.. nie citer raya ke 4.....
pagi tu.. memang nampak cam melepak lagi kat rumah.. dengan pak incik pun asyik terbongkang jerk.. dengan budak-budak kul 9 tak bangun-bangun.. hati mak ko dah nak meroyan dah.. mau tak.. orang pergi beraya yang ko melepak kat umah... raya kebendaanyaaaa kan....

sebelum aktiviti melepak terjadi lagi.. dengan sepantas kilat aku tepon abang aku.... ooo kalau korang nak tau.. kalau aktiviti nak berjalan umah sedara.. aku harus memfollow abang aku.. kalau aku nak terjah sesorang memang tak laaa.. sebab mak pemalu.. kikikiki......

siap-siap... berdezupp pergi umah cik senah dulu... kebetulan pak incik nak sembahyang jemaat dulu.. jadi melepak umah mak aku dulu... oooo haritu aku terpaksa memaksakan diri pakai baju kurung.. kess nak beraya dengan cik senah.. .... cik senah bisinggg ko.... masa raya ke 2 aku pakai blous tu dia marah.. katanyaa hari raya kena laaa pakai baju kurung.... habihh baju kurung sepasang jerk... camno..okkkkk makkk.. orang pakai dah haaa....ayu tak.. kikikiki

haaaa kaannn.. sesakkk nafassss tahan kepanasan... dah lepak..lepak.. sekali.. abang aku call kata.. sedara yang kitaorang nak terjah tu tak ado.. ... hati dah hanginn dah nieee.. dah siap cantik-cantikk sekali tak jadi pergi plaaak... mak aku kata.. pergi umah abang aku jerk... alooorrrr.. pastu cari alternative.. call mak sedara sorang lagi (sepupu abah aku).... sekali adoooo.. janji petang-petang baru nak pergi..... petang pun petang ler.. janji jalan.. jangan tak jadi sudah.. mak dah cantik-cantik nieee.....
cik nah pun dah cantik-cantik... kaaannnn...... lepak lama jugak ler umah mak aku.. tunggu abang aku sampai.. punya lama menunggu .. sempat ler mak aku masak.. sambal tumisss.. makan dulu ... nyumm nyumm sedaaappp ...  dah kenyang baruuu berdezupppp ke Gombak... kampung laksamana.. umah mak sedara aku...


cik senah dan makcik rohaya
cik nah dan mak long nyaa

sampai-sampai.. terjah kuih raya.. walawweeeeiiiiiiii  biskut makmor makcik aku buat.. sedapp gilosss .. bilaa aku tanya resepi.. makcik aku kata..tu resepi arwah atok aku.. pelikk nieee aku sendiri pun tak tau.. yang atok aku buat kuih raya sedapp.. kikiki.. jaman dolu aku kecik-kecik apa aku tau.. yang aku tau makan jerk.. tapi yang aku ingat kuih semperit yang atok aku buat jerk.....
habis dekat setengah balang aku kerja kan..
inti kacang.. sangat marvelousss...

lepas tu kitaorang terjah umah abang aku.. tapi terjah bukan untuk beraya.. tapi terjah sebab dia cirit birit.. tapi terjahan kami tak menghampakan.. sebab tuan rumah sediakan DOMINOS pizza... memang terbaikkk.. lepak lama gak.. lepas isyak baru gerak balik putrajaya...
cik hannah dan kakak hannan
seperti biasa anak dara asyik kena gomol jerk...

kat umah abang aku nie.. banyak gak aku snap pic cik nah.. kengkonon ala-ala photoshoot laaa kan.. itu nanti entry yang lain laa aku tepek ek..
sampai tertido cik nah kepenatan.. oooo.. sekarang kalau berjalan aku kena angkut kerusi nie ke kereta satu lagi.. tak larat aku nak pangku cik nah... tak reti duduk diam.. penat.. masa raya pertama tu.. bila balik jerk.. aku rasa badan aku lenguh gilaa dah macam berlari 200 meter... penattt........ so duduk laa kamu dekat situ cik nah..



p/s:... harinie mak cotiiiii... mau berjalan-jalan dengan pak incikkkk.. euwwwww..

3 ulasan:

mawar (^_*) berkata...

cik nah.....cik aien nak pinjam skaf munge tu blh =p

wahhh akak, beraya sakan ye (^_^)

ikiqzana berkata...

salam aidilfitri.. maaf zahir & batin sheema.

seronok beraya.. mesti cek senah dpt duit raya bnyk dari ahli keluarga.

zana ari raya ke 3 pon dah pakai baju biasa.. panaz giloss kt kg masa tu..

yatt berkata...

anak ko comel nyer pakai swater pink tu dah mcm gi genting nihh..