Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 4 Ogos 2011

::.. PASTA ALFABETO...::

Pening..peningggg..peninggggg..... lorrrrr cik nah pening ker...... kah..kah..kah.. nie bukan peningggg kalau dah rupa gitu... itu nama nyaa tengah meraungggg.. mengarok.... menangissss... aduaaaaaiiii cik nahhhh... jangan ingat aku dok dera anak dara aku plak ek.. tak kose aku nak mendera minah nie.. tak kose.. aku  nak menyakat.. aku banyak kerja lagi nak buat petang-petang nieee..... ciannn kan... dengan mulut cebik tangan kat kepalaa..... sabar cik nah.. sabar.....
kalau nak tau.. cik nah akan berkelakuan macam nie.. bila tiap kali dia nampak aku pegang mangkuk.. tak kira mangkuk ker.. pinggan ker.. pasti dia mengelupur... bila aku wat tak tau.. tu laa riaksi dia...memula tu aku tak tau lagi.. apa ke heiiii laaa dia nie.. asal aku bawak pinggan dia mengelupur.. bila wat tak tau.. dia menjerit.. lepassss aku pikir-pikir.. renung-renung... jampi-jampi , ghuperrrnyaaaaa...minah nie ingat aku bawak kan makanan untuk dia... nak makan ghuperrr nyaaaa.... mana laaa mak ko tau cik nah.. dah selama nie kamuuu mana layan makanan nie semua.. .. ciannnnnnnn kannnnn..

Semalam aku balik petang aku buat kan cik nah SUP PASTA ALFABETO...apa macam claassssss tak menu anak aku.. tekak selera macam anak mat salleh.... sebelum nie aku ada tengok member opis aku masakkan untuk anak dia .. tapi aku tanamkan ajer niat aku tu.. sebab jaman tu cik nah tak mo makan dan tak suka makan... time tu musnah laa harapan nak buat bendalah nie.. tapi sejak cik nah dah suka makan nie.. tu yang aku gigih aku berazam nak buat kan untuk cik nah.. lagi satu cik nah nie jenis makan memilih.. kalau setakat ko rebus atau ko lebur kan segala benda maknika dalam satu periuk.... memang dia tak mo.. dia akan terbelahak balik makanan tu.. jadi cara masak untuk anak dara nie adalah dengan menumis.. tu laa aku kata .. minah nie tekak demand nak makan benda yang berasa... haiii laaa perangai saper laaa nie...kalau aku cakap dengan apak dia.. dah kompen-kompen dia kata perangai aku.. jadi tak payah tanya,..duduk ontok-ontok sudah...

kebetulan plak sebenarnyaaa tengahari semalam aku pergi alamanda .. nak renew road tax.. kalau tak kerana nak renew road tax memang tak akan laaa aku masak pasta nie.. sebab masa aku tengah dok tungggu giliran kat pejabat pos tu.. aku merayap dalam Cold Storage... sajer pusing-pusing dalam tu... sebab aku tengok barang-barang dalam tu dengan harga-harga yang mewahhh.. aku tengook dah macam 'HOOK CHOON'.. mesti korang tak tau hook choon tu apa kan.. hehehehe... orang ampang jerk yang tau...hook choon nie pasaraya yang jual barang-barang antarabangsa.. ramai ler duta-duta mat salleh yang shopping kat situ.. kira cam pasar laaa.. apa nak semua ada...  .. masa kat cold storage tu laa aku terjumpa benda alah nie...
bungkusan dia cam gini... benda alah dalam tu pun kecik-kecik jerk.. tak besar cam macaroni yang selalu kita beli tu..
bentuk tu cam gini... comeeeii kan... aku yang tengok pun teruja.. nie kan plak budak kan... kalau korang rajin.. korang pilih ler huruf ejaan nama anak korang... mesti sweet jerk kan... kah..kah..kah.. dussshhhh.. kasi pelempang sekalik.. oooooo masak harus laaa banyak.. sebab bukan untuk anak tekak cik nah sajer.. tapi untuk anak tekak abang cik nah jugak.. si aiman tu pantang tengok makanan cik nah.. mesti dia nak ... haritu aku beli Baby Bites tu.... ehhhh... sesuka hati dia jerk.. main rampas dekat tangan cik nah.. bila aku marah.. dia kata... nak rasa.. sedap sangat tengok hannah makan... jadi untuk tidak berlaku perebutan lagi.. kena ler masak bebanyak... dan menu ini juga jadi hidangan berbuka pose mak cik nah jugak.. ngehhhhhhh.....

rambutt berserabai... rimas aku nengok... aku nak ikat.. tapi aku asyik lupa jerk nak beli getah yang lembut tu... kekadang tu.. ada jerk niat aku nak ikat dengan getah sayur jerk..kang tak pasal-pasal aku kena haruk dengan bapak dia plak...haaaa tu nampak tu.. dah separuh mangkuk minah nie makan.. nampak lain kan.. kes nyaa aku kena bland sikit pasta tu.. sebab bapak cik nah risau .. dia takut anak dia tak leh nak telan huruf-huruf tu.. aduaaaiiii.. susah betul laaa kalau jadi anak kesayangan nie kan... jadi aku menurut perintah.. bland ler.. sekali anak dia tak mo makan.. kah.kah...kah.. jadi terpaksa campur yang belum bland sikit.. baru minah nie nak makan...

alorrrr chomeeeeiiiii...buat muka gitu (euwwww puji anak sendirik..)korang abaikan ler mulut cik nah yang comot tu.. bukan aku tak lap.. kekadang aku malas gak nak suap minah nie.. sudu baru masuk..kepala dok pusing sana pusing sini... .. mangkuk harus diletakkan posisi macam tu.. sebab aku tak kose nak mengelap kalau makanan menjejes kat bawah.. sebab minah nie style makan mulut bersepah.. cian cik nah kan dapat mak pemalas kan.. 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 ok.. stop citer cik nah... meh aku nak citer pasal abang-abang cik nah plak..

nie hari ke 2 pose.. aku dok risau jerk.. aiman nie pose ker tak kat sekolah.. mamat nie kan leh percaya.. aku dengan en.din dok main teka teki.. pose ker idok ler budak nie..yang bapak dia kata.. kompen tak pose.. sebab dia mesti makan punya dekat sekolah.. yang aku.. berdoa ler biar aiman pose.. sebab dah janji kan.. petang masa aku pergi ambik dia.. aku nampak jerk kelibat dia.. aku dah jerit.. POSE TAK.... .. katanyaaa POSE.. alhamdullilah.. sayang anak ummi... minuman wajib.. MILO.. hari-hari milo.. kalau tak dek milo.. leh meroyan.. 

Haziq.. pose cam biasa.... tapi yang tak tahan.. demand nak suruh masak ikut anak tekak dia jerk.. itu laa ini laaaa..  tak per.. tak per.. bulan pose.. kan.. kesian.. ikut kan jerk.. 

2 badik berbuka dengan nasi goreng dan daging goreng  dan sup telur+kentang jerk .. esok kita makan telur goreng jerk.. ummi ko dah malas nak masak.....




12 ulasan:

mysha berkata...

cuTe muTe maKwe soRAng nih..

kaK,iA Klo mAKan abis alphabet tu meLekat kat dahi la muka la.. kekadang kelakar pun ada...

'aunty, iA nak sKet leh?? nak maKan ngaN awEK cuN tuh... hikhikhik'

...sWeeT uMi... berkata...

alalala cian dia nangis sampai tak berlap lg air mata tu...selera western rupe nye cik nah ni...x pe lah janji dia mo mkn kan...

Fyda Rahim berkata...

hehehe.. suwit gtu cik nah ko kak... siyes grm plak tgk die muke dgn mulut comot.. comei wey.. kite org yg da tuo bangko ni boleh x nk mkn jgk? sbb sy ni mcm terliur plak.. hahaha.. lg2 bule pose.. hrus nmpk sume tgk mcm nk je mkn.. hehehe

lieyalatif berkata...

kehkeh keh tegelak aku kak...comel jek tgk pic cik nah meroyan tu...siap2 tangan kat kepale lagi....bijak budak sorang nie......

comel la kak tgk pasta tu....ini mcm harus aku cri gak ni...sure mia mija excited nie......tapi tu le tgu weekend jek laaa aku masak pun hihihihihi

~Bila Diary Berbicara~ berkata...

ala kecian nengok cih nah melalak nk makn ek..

selera org puteh ruper2nye cik nah nie yer..moga2 besar nati pun blajo smpai ngra org puteh gak yer..hehe

Shima Md. Zahar berkata...

sya..

cute ker??!! hahahahahha
oo yer ker.. memang leh kawan dengan hannah .. mulut comot ..

imad.. meh..meh suruh mummy hantar imad kat umah auntie..

Shima Md. Zahar berkata...

naemah

hahahaha.. nak wat camna... selera mak time mengandung.. hahahahah air mata tak sempat nak lap....makan lagi penting

Shima Md. Zahar berkata...

didot

mulut ngegada.. hahaha.. lorrr kamuu pun terliur ker..

Shima Md. Zahar berkata...

lieya..

yer.. sila beli dan masak untuk 2 anak dara kamu yang gojesss tu.. pastu suap sikit kat mulut dayyan

Shima Md. Zahar berkata...

Diary

hahahaha... tu laaa selera mat salleh plak

WuMing berkata...

Hah... siap jampi-jampi... tu yang tak tahan tuu...

Kalau pasaraya tu ada satu saja kompom tak tau laa he..he..he..

Acik berkata...

weiii ... apa letak gambar tengah ngap ngap ni ... acik pose ni!
betul lah, acik pose!
heheheeee :)