Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 23 Ogos 2011

::.. COKLAT CHIPS.. VERSI FAMOUS AMOS... BULI MENGULI MEMBULI..::

warghhhh menarik tak tajuk.... glamourrr kan... nak gak cakap famous amos... hahahahha
tapi bukan salah aku.. memang dah nama sekuk tu gitu.. aku follow jer... 'CUN NAK'.....

dah 2 minggu aku dok google resepi coklat chips.. sebab tahun nie tetiba terlebih rajin nak buat..
lagi pun anak-anak dah besarrr ler.. mana cukup kalau beli 2-3 balang... celah gigi anak aku jerkk
tak sempat nak hidang dah habiss.. haritu kan aku ada cerita yang aku order cookies dengan kak d 
aku order 3 balang... lom nak raya dah tinggal sebalang.. habisss camgana..
tak kan aku nak hidang biskut cap ping pong cicah teh 'o' kat owang plak ...
 issshhhhh issshhhhhhh tak patut.. tapiiii ada ker owang nak datang umah mak nieee.. kikikiki

hari sabtu bangun pepagi terus terjah kedai yummie kat bangi.. sekali hambikkkk ... full house..
tak kose aku nak menyoping kat situ.. kuor balik.. cari kedai yang tak ada orang... baru heaven nak memilih.. sebabnyaa kalau dah ramai orang.. nak tanya itu ini .. segan.. nak lagi orang tak akan nyaa nak layan ko... maklum ler mak nie baru first time nak mengentel cookies....

nie ada satu kedai yang aku terjah.. aku tanya serbuk vanilli.... dengan intonasi wanita melayu terakhir...  "serbuk vanilli kat mana yer"... jawapan anak melayu yang nampak alim ..."ooooo serbuk-serbuk kita tak jual .. kita jual yang air-air jerk"....(menjawab dengan muka sebijjik mcm 'nise kerek ').. yaaa Allah.. NAK oiiiiii !!!! ko kenapa... malam tadi ko terlebih dapat air ker.. aku tanya bebaik.. ko jawab sebegitu ghuper... malas nak layan.. terusss aku blah.. pergi bayorrr... tapi tak puas hati nie.. aku tanya boss dia..(cina).. dengan penuh tokmakninah boss dia jawab.. "sorry yer.. serbuk vanilli kita tak ada lagi.. sebab kedai kami baru..." .. gilaaa baikkk toke dia jawab..... arrgghh lupa kan kisah minah itew.....

balik tak terus mengentel.. aku gentel taik mata dulu.... sambung tidoo kooo... hak..hak..hak..
kul 4 ptg baru aku terkedek-kedek masuk dapur... dengan nak mengentel dengan nak masak untuk berbuka.. mak memang suka buat kerja kelam kelibut ...

percubaan pertama... hangusss ko..... terlebih tempreture....

ambikk ... dah macam vontot kuali... sib baik tak banyak.. kalau tak mak ruggggiiiiiii.. modal besar nak...

risau akan hangit buat kali kedua.. teruss aku angkat tangan berdoa "YA ALLAH KAU BERKATI LAH DUIT BONUS AKU INI DEMI UNTUK TEMBOLOK ANAK-ANAK AKU..."...... alhamdullilah.. terusss menjadi...
sangat marvelouss.. masa tengah bakar tu.. hati dah nak berniat.. 'sahaja aku berbuka pose demi tak tahan bau cookies ini.. kerana iman ku tak kuat'...... jangan kata aku.. haziq dengan aiman pun dah tentu-tentu lagi tak kuat iman dorang tu .. tetibaa plak lapar.. tapi  sib baik jugak laa iman mak ko kuat lagi.. kalau tak satu hari tak pose sebab buat biskut raya....euuwwwww makk maluewwww...

aku buat satu adunan aku dapat dalam 200++ biji cookies.. sangat berbaloi-baloi....
nak resepi ker... errmmm bleh ker ek.. aku tepek kat sini.. mak takut kena saman dengan owner dia.. sebab mak tak mintak permission lagi.. alorrrrrr camgana.... sebab ... mak tak ada duit nak bayar saman.. kikikikiki ...ehhhhh boleh ker.. ehh.. bolehhh ker... risau nie... ehh.. ehh..ehhh.. 


yihaaaa sessi membuli si minah kocik nie.. asyik nak berdokong jerk kerjanyaaa... minah nie kalau ko marah memang tak jalan... lagi ko marah lagi dia menyengih.. dia ingat orang dok agah dia laa tu...





15 ulasan:

NeenaAnuar berkata...

ya ampunn kakk.. sangatt gorjes lah nampak your coklat chips! boleh share resipi tak? kalau tak sempat nak buat before raya.. lepas2 raya nak buat lah.. hihi.. nanti share cara2 nak wat buleh? :D

lieyalatif berkata...

ISH KAK...cantik okey..sebijik famos amos yg harum kat alamanda tuh....tak sah tak kene paw ngan mia kalo lalu depan kedai tuhuhuhu

nak rase...nak rase....nanti bawak tau pi opis lepas raye....

alaaaaaaaaaaaaaaahhh tak le main video cik nah tu....nanti ar tgk kat umah....

sHeeMa DeaN berkata...

neena..

silaa buat.. resepi telah di send..

sHeeMa DeaN berkata...

Lieya

yer.. aiman dgn haziq pun selalu paw akk kalau lalu famous amous tu..

tu laa sekali google jumpa resepi nie.. seriuss memang masa bakar harum semerbak mcm kat alamanda

ok nnt akk bawak

...sWeeT uMi... berkata...

sgt2 sebijik cam famos amos tu hehehe...nak nak ...resepi hehehe..

~Bila Fazitaismail Berbicara~ berkata...

kah kah kah...dop leh blah ayat 'sahaja aku berbuka pose demi tak tahan bau cookies ini...kerana iman ku tak kuat'....)

juanita berkata...

Huuuuhuhuh..pengsannn kejappp

sHeeMa DeaN berkata...

naemah..

tu aku dah bagi link akk tu. ko terjah ajerk kat situ

sHeeMa DeaN berkata...

fazita

tak tahan beb.. seriusss.. memang tergugat iman

sHeeMa DeaN berkata...

juanita.

ehh jangan pengsan.. tak larat nak angkat... posee nie..

~izan~ berkata...

rajinnya..mmg nmpk sedap..choc.chips ni mmg faveret budak2 yg dtg beraya..ala2 chipsmore n famos amos gitu =)

WuMing berkata...

Itu laa cabarannya Shima... Kita jangan dok buat perangai macam tuu cukup laa..

Nampak macam sedap jer.....

Ruziawati Yusof berkata...

semenjak dua tiga menjak bersheema dean ni, ko makin meletop ma! choc chips u betul2 menggiurkan!! ma makin xpert bab masak memasak ni.. i like!!!

Acik berkata...

biskut tu kalu hangus sikit2, acik suka ... :)

WuMing berkata...

SELAMAT HARI RAYA