Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 8 Ogos 2011

::....AKU CITER KORANG BACA...::




Pagi  laaa pagi.. yer.. yer....selamat pagi.. mood pagi yang sangat cool.. dengan alunan muzik yang penuh keimanan... bulan pose kan.. semuanyaa dengan keimanan.. hahahahahhaha.....dah minggu kedua kita posekan sekejap jerk rasnaya... apa nak citer harinie.. .. asyik citer pasal anak jerk kan.. boring ler plak.. kalau tak citer pasal anak .. mesti citer pasal makan.. tapi apa lagi yang nak di citer kan.. dah itu kehidupan kita seharian kan... anak-anak hari-hari dengan kita.. tak kan nak citer pasal laki plak.. kang orang kata GILA laaa plak.... .. jadi nyaaa akan kekal laaaa citer pasal anakkk..

nie citer aiman....... sebelum tu.. bukan tak ada citer pasal haziq.. ada tu ada.. tapi macam tak berapa nak ada .. lagi pun dia dah besar kan....jadi tak berapa nak buat hal .. lagi satu .. kalau nak snap-snap piccas dia pun dia tak berapa nak suka dah sekarang.. tapi kalau dia snap kan piccas kami dia suka... ok.. berbalik ke citer si aiman... . hari jumaat tu.... petang masa aku ambik dia kan...kuar pintu taska.. aku  nengok muka lain macam jerk... kat tangan ada sebungkus JAJAN..... masuk kereta... campak beg... Jajan pun dia campak kan jugak...nampak muka semacam.. bila aku tanya naper.. dia kata sakit perut... . muka dah pucat... risau gilaa aku..sebab dulu .. 

arwah abah aku ada citer... satu kes dekat area kampung pandan.. ada orang nie dia  suruh anak dia puasa.. pastu anak dia mengadu laa sakit perut .. tapi dia tak bagi anak dia berbuka.. dia kata tunnggu kejap jerk lagi.. sebab masa anak dia cakap tu dah dekat kul 6:30 ptg.. kengkonon sayang laa kalau anak dia tu berbuka awal.. dia suruh anak dia tido.. elok time berbuka dia kejut kan anak dia.. dah tak bernyawa.... so bila tiap kali pose..abah selalu pesan dengan aku.. tengok sikit anak ko tu.. jangan di paksa kan sangat....  

bila aku dah tengok gitu aku kata tunggu kejap lagi.. sampai rumah nanti makan... bilaaaaaa aku kata bleh makannn jerk... terusssss dia ngap jajan yang dia campak kat bawah lantai kereta tu... tetibaaa aku jadi pelik... aikkkkkk bilaaa masa plak dia bukak plastik jajan nie.. sebab terus ngap jerk....... ghuperrrr nyaaa ko..... plastik memang dah tersedia terbukak............................................................... dia dah bantai makan dulu... dia takut aku marah.. tu yang buat muka lemahh tu....... bilaaa aku selidik.. dia kata.. dia terliur tengok kawan dia makan jajan tu........................................

aduaaaaaiiiiiii aimannnnnn..... ok tak per... ko main kan ummi yerk... tak per.. tak per... sabarr.. sabar.......

 budak muka tak bersalah..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HARI SABTU............................................... besttt.. besttt sebab kakak-kakak dengan mak aku .. berbuka dekat rumah.. baru ler meriah  kan.. berbuka reramai.. nie abang-abang aku semua tak ada.. kalau dorang ada sekali.. lagiiiii ler meriahhhh... haziq dengan aiman yang sebelum nie kalau berbuka makan.. ala kadar.. tapi haritu makan.. ambikkkkkkkk 2 pinggan sorang.. yang aiman pun nasi bertambah....  makan reramai agaknyaa kan. tu yang berselera sangat tu...

yang aku tak tahan dengan ayat anak buah aku.. (fadzlina...).........time nie dia tengah dok berborak dengan aiman... aiman tanya.. "na pose ker.." ...... "na ose arrrr.... na apar na tayan...... na aus.. na tayan.. na tit pun tak angis... na leh tayan ..."...... faham tak apa dia cakap.. meh aku traslate kan... dia kata.. "na puasa laaa.. na lapar na tahan.. na haus na tahan..sikit pun na tak menangis.. na boleh tahan"

Hari sabtu tu aku masak nasi lemak.. 8 pot... licin mukhlisin..... akak aku.. masak sup kaki+vontot ayam.. dengan goreng ayam... aku buat bubur gunting... pastu kuih muih kakak aku dengan mak aku beli... tapi seriusss kuih tu semua tak sedappppp...  rasa membazir gilaaa beli kuih muih tu......


penuh satu rumah.. habiss camno umah kecik.. yang kelakar kan.. sebelum berbukaaa.. perghhh gamat gila umah aku.. dah tak tau mana satu ko nak dengar... bunyi jerk azannn.. terusss sunyiiii... amannn jerkkk..........

Piccas anak bapak harus laa ada kannn... minah nie kalau dah ada bapak dia... memang meleset kat bapak dia ajerk ..lidah harussss tersentil
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Sebelum tu.. tengok ler piccas cik nah... dengan tema......

lidah ku boleh bergulung sengit..



8 ulasan:

...sWeeT uMi... berkata...

adoiii leh lak man mainkan nko ye shima...tak pe2 sabar huhuhu...suke tgk mata cik nah ni...bulat bersinar je kihkihkih...

~Bila Diary Berbicara~ berkata...

alahai sweetnya lesung pipi cik nah tu yer...comel..

dengkinya tgak pn shima berbuka brsama fmly...bila agaknya gliran sy ni yer..

kena invite fmly dtng kl jgak nie hehe..

mysha berkata...

aKak, leH jaDI besT acTor anaK bujANg akak nih...ekekekke

cIk naH, awAK mmG leh geNg ngAN iA yang skE mengguLung2 liDah... hikhikhik

kak, bubuR gunting tu hapE>>?? tak pernah tGK pun..

Fyda Rahim berkata...

K.SHIMA: sy grm kt aiman.. grm sbb tgk die comel plak bile da besar.. haha.. (lari topic xpe kn kak?) haha =p

Shima Md. Zahar berkata...

naemah...

tu laa tu.. aku beria ler kecut perut.. takut jadi pape kat dia.. yg grm tu dia makan sikit tu jerk...pastu sampai rumah dia duk diam jer.. berbuka baru dia makan.. kan rugi tu..

Shima Md. Zahar berkata...

diary..

sweet ek.. heheh tq

seronok kuarga ada makan reramai.. meriah u hollsss.. haaa invite2.. pastu masak sedap-sedap..

Shima Md. Zahar berkata...

sya..

a-ah kan.. the winner is....... menyampah tau...

a-ah akk perasan imad pun suka wat lidah gulung mcm tu

sya.. bubur gunting tu mcm bubur cha-cha. tapi yang nie akk buat snediri.. senang jerk.. tak susah pun nnt akk upload

Shima Md. Zahar berkata...

fyda..

comeii cam ummi dia kan....hahaha