Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 27 Julai 2011

::..TERINGIN AJERK....::

Nie ler akibatnya kalau tangan tu asyik la dok click page tu.. click page nie..
pastu meratib blog orang nie.. pergi lagi meratib blog orang tu.....
sekali meroyan sesorang..
habisss apa tak meroyan nyaaa.. asyik ler teringin jerk..
apa orang tu buat semuanyaa ko nak...gilaa kan..
sib baik jugak aku nie kan jenis.. kalau  tengok orang nie beli benda alah nie nak.. orang nie beli bendalah tu.. hentak-hentak kaki  nak...sebab sedor diri jenis duit tak berapa nak adooo... haa yang tu sedor diri..ngehhhhh

yang paling tak tahan kalau dok jengah blog masakan.. mulaaaa tekak tu teringinnnnn....
kekadang tu siap print resepi...kekadang tu buat...
kekadang tu menjadi.. kekadang tu hancusssssss....

nie nak mengesahkan.. pasal baca komen... haaa baca komen jerk.. bukan orang tu dok citer pasal masakan... atau jaja gambar masakan pun....air liur aku dah menjejes.. tekak kepingin... hati teringin......
komen nyaa berbunyi.....
"tak dapat nak makan gulai tempoyak ikan patin...." haahhahahha... gilaaa kan...

jadinyaaa esok gigih ajak en.dean.. pergi pasar malam.. cari ikan patin..
beria kengkonon nak masak.... padahal tak pernah sekali pun ikan patin tu bertahta dalam periuk umah aku..
memang aku tak pernah masak ikan patin....
tapi apa ada hal kan... kita buat dia.. campak ajerk ler bahan-bahan yang ada ..
bak kata member opis aku... asalkan ada bawang putih.. bawang merah.. halia.. haaa jadiler masakan ko tu..
ngeeeehhhh lagi.. hahahahahhahahah
tak faham aku.. asal gambar nie blurrrr.. aduaaaaaiiiii .. tangan bergegar ler plak.. heheheheh.. ker aku maluewwwww sebab abang bagla...dok berdiri sebelah aku.. hehehehe...
halal kan jerk laaa pic tu blur... yang aku nak citer.. salah sekor ikan dalam tu laa yang menjadi santapan
anak tekak aku anak beranak..
hidup-hidup mamat tu siang.... masa nak masukkan dalam plastik beg pun ekor dok menguit-guit lagi...
en.dean dah geli geleman...
puas dok  google resepi.. tetibaa en.dean.. call..
dia kata.. dia nak makan gulai tempoyak ikan patin style makcik aku...
aku tak tau ler.. resepi nie serupa sebijik sejiban dengan cara orang temerloh/pahang
aku menurut perintah jerk..
so call makcik aku.. dapat resepi... balik..
zasss..zassss..... tak siap lagi.. sebab tunggu en.dean.. balik bawak doyan...
laki aku nie dia jenis tak berapa sukaa tempoyak yang masam-masam tu... kalau aku buat sambal tempoyak.. kena pakai durian yang baru beli.. tempoyak tempoyak nie dia tak berapa nak makan....
maka akhirnyaaaaa jadiiiiiiiiii.. GULAI DOYAN TEMPOYAK IKAN PATIN..nyummm nyummmmmmm

disebabkan ikan tu pedas gilosssss.. jadi cari benda manissss.. melantak cookies plak..
oo yerkkk.. cookies nie aku order dengan  kak D... sedapppp.... dan rangguppp...
yang palingg penting tak manissss.. i likeee .......

kalau nak order gi meratib kat blog kak D yerk...
nanti jejaka handsome datang hantar..
hehehehehehehhehe




8 ulasan:

Rose Emely berkata...

sudah tukar nama kaaa?

EN. DEAN!

wah....nama omputih.
nampak cam sedap...tapi rasa tak tau laa kan gulai tempoyak tu.
kikikiki....
(dengki dengki...pasni nak try masak gak arrr)

Shima Md. Zahar berkata...

hahahahahaha...

orang putih laa plak ek.. hahahhaha

haa masak-masak.... senang jerk.

...sWeeT uMi... berkata...

pandai nko masak ikan patin tu shima...aku ni gak yg x reti2 lagi hehehe...tak reti2 nak belajar masak ikan tu kahkahakah

~Bila Diary Berbicara~ berkata...

waaa sodapnya ikan patin masak tempoyak fresh...tgak pic pun dah tertelan air liur dah nie...tmbah2 perut tgah berlagu dangdut...huhuhu

Shima Md. Zahar berkata...

naemah..

cube ler.. aku nie pun kira first time gak buat.. rasa aku tak tau sama menepati citarasa orang pahang

yatt berkata...

yati nak masak boleh tp org lain siangkan ikan hehe

mysha berkata...

kak, gulai akak tu, kaLEr diA menggoDa betol kak... slurppppp....

sHa mmG takuT tGk ikAN tu kak klo keNe siAng pun leh nguiT2 lagik huhuhu

WuMing berkata...

Tengok warna kuah dia pun macam sedap saja... Nasib baik dah sarapan.... Terliur nii...