Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 4 Julai 2011

::.. OLE-OLE DARI UMAH MAK MERTUA..::

Tetiap kali adik ipor aku balik dari kampung.. mesti ada buah tangan dari mak mertua aku.... .. semalam adik ipor aku baru sampai KL.. dia suruh pergi collect barang-barang dekat umah dia... aku sokaaa jerk.. mesti macam-macam mak mertua aku kirim... kekadang rasa menyusahkan dia jerk.. walaupun sebenarnyaa dalam hatiiiii sokaaaaa teramat.... kikikikiki.......

meh aku menanyangkan.. apa yang mak mertua aku kirim..

haaaa ache ko nengokkan.. banyak kan.. mak mertua aku kirim.. tu separuh.. ada lagi tapi aku dah masuk dalam peti sojuk... ko nengok.. ada mangga tolor... buah kuini perghhhh heaven... JAMBU airrrr... pun ada jugakkk tu.. tu buah limau nipis pun ada.. tu dalam plastik tu cili padi.. kalau korang nak tau.. benda alah tu semua dari hasil tanaman mak mertua aku sendirik...

sonok kan.. duduk kampung.. nak makan tak susah.. kalau nak makan ikan... pergi ajer ke sungai.. pasang 'bubu' macam-macam jenis ikan masuk.. kalau nasib terlebih baik.. haaaa ular pun ada jugak.. hahahahahaha... bapak mertua aku kan... rajin pergi mukat ikan kat sungai.. ikan besar-besar plak tu.. ikan haruan laaa.. ikan puyu ler.. tapi aku paling sukaaa ikan toman.. sedapp ko.. nak lagi kalau mak mertua aku masak gulai campur dengan pucuk kandis.. korang tau tak pucuk kandis tu apa.. kalau tak silap aku kan.. tu daun dari pokok asam keping... memang sedap gilaaa laaaa...  kalau mak mertua aku masak gulai tu.. aku paling suka 'mengatah' ikan toman tu lembut gila isi dia.. seriusss aku memang tak pernah makan ikan darat nie.. tapi since aku kawin dengan en.din.. baru aku pandai makan....


haaaaaa ko ambikkkk.. benda nie lagi heaven... setiap kali balik umah mak mertua .. aku mesti cari benda nie dolu.... perghhhhh Tapai mak mertua aku memang mantoppppssss ko.. dengan manissss nyaaa... perghhh.. dah lama sebenarnyaa aku tak makan tapai mak mertua aku nie... sejak aku mengandung.. mak mertua aku nie.. dia kalau bab pantang larang nie memang dia jaga... kalau mengandung... tak bleh makan benda-benda yang tajam.. sejuk dan angin.. takut memudaratkan badan kan.. bagusss jugak ... kan.. jaga kesihatan sebelum apa-apa jadik.. tapi kena tahan tekak ler kan... terliurrrr jerk.... ler... menjejes air liur pun jangan harap ko leh dapat makan.. hahahahaha... lagi satu kan.. mak mertua aku suka buat jeruk mangga.. pastu sejuk bekukan.. buat aiskrim malaysia.. haaa yang tu mak mertua aku bagi makan.. sebab mangga dengan gula jerk.. mana ada letak cuka kan..

tapi korang jangan tak tau... dalam banyak-banyak benda dekat atas tu yang mak mertua aku kirim kan tu.. ada benda yang lagi.... perghhhhhhhhhhhhhhhhhhh heaven sehinggaaa gajah lalu tepi ko pun ko tak akan perasan punyaaa laaaaa.... nak tau benda aper... sat ..sat.... aku upload ....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

perghhhhhh... ko letak dalam piring.. ko campurkan asam limau nipis.. beberapa bijik cili padi.. pastu ko tenyeh ... nak lagi heaven.. ko letak doyan... pastu ko kawan kan dengan ikan tawar....perghhhh lagi heaven berganda-ganda ko... time tu.. apa barang makan nasi sesenduk dua..... kannnnnnnnnnnnnn...

PENGSAN.......!!!!!!!!!!







2 ulasan:

mysha berkata...

aKAKKKKKKK..........beTol2 heAven nih kak...

mCM2 benda aDa kak.. hehehe kaK, buDU peRAh aSam limAU sOdap kak.. mAKan nGan iKAnG gOreng pePEnas.. peRGhhhh....terBaEKKKK

Shima Md. Zahar berkata...

sya.. hahhhahaha.... terbaekkk kan.. tu ler.. kalau menu ada budu.. siap.. nasi 3 pot tak cukup.. laki binik.. anak beranak.. berlawan menambah nasi.. aiman yg tak kuat makan pun bleh bertambah kalau ada budu....