Nuffnang

Nuffnang

Sabtu, 25 Jun 2011

::LAYAN KARAK...KARAK HIGHWAY...::

Dah malam dari pagi dok mengadap komputer nie sampai sakit kepala ... tak ada aktiviti ler harinie boringggggg.. dari awal aku dah siap-siap masak, bangun 6:30 lepas solat .. kemas apa yang patut... terus masak.. kul 8:30 pagi dah siap semuanyaaa.. gigih aku masuk dapur awal nak masak.. kalau tak.. harammmmmmmm aku nak masak pepagi buta... habis nak wat camna kan.. laki aku kan kerja shift.. minggu nie dia kerja malam.. so.. dia balik pagi terus makan .. senang.. dan lagi.. harinie plak dia masuk petang... tu yang MAK BORING......

tadi masa lepas masak.. tengok budak-budak pun boring.. check ASTRO FIRST nak tengok cerita terbaru.. sekali ada citer KARAK.. citer yang aku dok tunggu-tunggu.. nak gi tengok dekan wayang... HARAPAN laaaa kan.. bukan tak mo.. tapi renyah ler dengan budak-budak nie.. bapak dorang dah serik nak bawak .... haritu lagi Aiman sibuk ajak aku tengok wayang... owwwwwwhhhh tidakkk laaaa nak pergi tengok wayang dengan dia.. First time aku bawak dia masuk wayang masa citer upin ipin dulu tu.. memula tu.. elok jer dia duduk diam.. start ajer citer dia dah tak start mengaruk... bila pegang.. dia menjerit.. bila lepas kan.. haaaa ambikk ko.. satu panggung dia tawaf.. dah laaa dalam tu gelap.. mengagau apak dia mencari.. nasib baik jumpa.. maluuu  ko.. orang tengok kepala orang dok lalu lalang depan skrin..so biar laaa pengalaman haritu .. menjadi kali  pertama dan terakhir aku bawak dia masuk panggung...

so sambung..... terus send sms.. nak langan citer tu... ..

ayokkkkkkkkkkkkkkkkk.. citer yang sangat menakutkan.... dah la aku nie setiap kali nak balik kelantan lalu KARAK highway tu..... laki aku plak sememangnyaa suka gerak balik kampung dia.. memalam buta.. selalu nyaa aku akan jejak KARAK tu dalam kul 2:30pagi..... alasan nyaaa sebab katanyaaa anak-anak tido.. so budak-budak tak panas.. dan tak buat hal dalam kereta..... dan alasan utama.. dia kata dia tak leh nak drive waktu siang membawa ke tengahari.. mengantuk katanya.....

setiap kali lalu karak tu.. aku memang gerun.. nak lagi kan.. masa lalu tempat helikopter jatuh dulu... seram sejuk je.... rasa meremang gak ler bulu roma aku nie yang sudah sememang penakut... pernah dulu kan.. adik en.din  accident dekat area karak tu.. tapi alhamdullilah dia anak beranak selamat.. cuma yang kesian time tu anak dia yang berusia 3 bulan mengalami gegeran otak.. dan adik en.din patah tulang rusuk.. kemalangan tu jadi sebab adik en.din nak elak dari sebuah kereta ... katanyaa kancil putih.. kira hilang kawalan.. tapi yang pelik.. kereta kancil putih tu.. hilanggg gitu jer....

seriusss aku cakap.. selama aku lalu jalan karak tu.. aku tak tau plak ada citer-citer pasal hantu nie.. aku rasa cam biasa aje.. tapi sejak helikopter askar jatuh tu.. haaa sejak tu aku rasa seram sejuk.. mungkin itu perasaan aku ajer kot.. perasaan orang lain aku tak tau. masa memula KRU buat tonton tayang citer karak nie.. aku pelik.. apa benda karak nie.. apa kena mengena karak dengan hantu.. owwhh mungkin sajer citer-citer donggeng jer kot.. tapi bila aku tanya laki aku.. dia kata memang karak highway tu berhantu... ayoooorrrkk teruss rasa semacam... tadi lepas tengok citer nie.. aku rasa owwwhhh ngeri.. lepas nie dah tak akan ler aku nak ikut laki aku gerak balik kelantan lalu highway tu memalam buta....

tadi aku kengkonon nak ler cari pic jalan karak nak masuk kat blog nie.. bila aku google... perghhhhh gerunn plak aku nengok.. macam-macam  gambar ada.. bukan tak adek gambar yang ok.. ada.. tapi disebalik gambar tu ada citer yang mengerun kan.. tak jadi ler aku nak upload pic tu semua.. gerunnnnnnnnnnnnnnnnnnn...... (gila penakut )

kredit mr google (en.laki yang tolong uplaod) hahaaha

ok bagi aku.. citer nie BESTTT dari 10 markah aku bleh bagi 8 markah...jalan cerita tak ler bercelaru sangat.. nampak citer setanding dengan citer hantu mat salleh.. sound efek.. memang terbaik laa kan.. (tadi guna speaker besar) walaupun pelakon kebanyakkan nya pelakon baru.. tak nampak kekok sangat .. macam shera ayob, kaylafairy dan shaheir ...  kira watak dorang nie 'hidup'.......


cuma yang ada sikit aku tak faham kan.. si zura tu mati ker tak.. kalau mati.. kenapa lepas dia keluar dari hutan tu dengan nik.. orang-orang sekeliling tu bleh nampak dorang kan... pastu... wartawan tu kata 3 mayat 1 lagi mayat tak jumpa.. orang tua tu saper lak ek.. orang bunian ker???!!!!!!! haaa yang tu jer yang aku tak berapa nak faham sikit...

Tiada ulasan: