Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 22 Jun 2011

::.. DARI TAK ADA CITER.. HAAA AMBIKK BERJELA-JELA SUDAHNYAA....::

1 bulan 1 entry.. errrrrmmmm biasalakan...
ok... untuk entry kali nie aku nak citer pasal............................................................. hentah.. aku pun tak tau nak citer pasal apa... dan apa benda nak citer pun aku memang tak tau............................ tapi sebelum aku nak menaip nie macam-macam dok berlegar atas kepala otak aku nie.............................. kengkonon nak citer itu laaaaa.. citer ini laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. tapi bila duduk depan komputer .. hammmmpeeehhhhhhhh.... citer semua 'KE LAUT'.......... 

ok sebelum tu korang tengok pic cik nah kepink kepink dulu.. sambil-sambil aku dok karang ayat atas kepala aku nie 
haaaa..nie lah  cik nah sekarang ...dah 7 bulan..  ermmmm.. progreesss cik nah.. aduaaaaaiiiiiii.. macam mana nak citer... errrmmm.... cik nah semakin melasakkan dirinyaaa... penattt hokayyy.... ingat kan anak pompuan kurang la kelasakan.. tapi.. nan ado... sama jer macam abang-abang dia sebelum nie.. dan cik nah .. tersaaaannngggaaaattt ler MANJA dengan bapak dia... kalau dah berdokong dengan bapak dia... jangan harap orang lain bleh ambik dokong... termasuk laaa aku... nak tido pun cari bapak dia jugakkk.. good hannah.... hehehehe.. bagi mak dia men'relax'kan diri.. hahahhahaha...... dah pandai nak berdiri hokaaayyy... tapi..... merangkak.. tak lepas lagi... ... menyusur ajer lebih.... habis satu rumah dia menyusur.. kalau terlepas pandang.. haaa ko ambikkkk sampai bawah meja... sekarang nie hannah laaa tukang sapu dan tukang mop lantai umah.. hahahhaha... kekadang tu.. dah sampai nak keluar ke balkoni... ... dalam hati mak dia nie kengkonon tak mo ler ajar dia naik walker..tapi rasanyaaaa mak dia dah surrender kot ..mana tahan ko.. asal aku letak ajer.. habis semua dia nak jilat. kekadang tu sampai kan hujung carpet pun di hisapnyaa.. aku bagi makan tak mo.. benda alah tu nak plak dia makan.. dah macam ikan bandaraya plak aku nengok kan nyaaa... dah laaa berhabuk kann... gigi... nan ado lagi .. sebatang pun tak ada lagi.. jangan jadi cam aiman sudah.. dekat 1 tahun setengah tak ada gigi.. sampai aku kena bawak dia jumpa doc pakar dekat hospital serdang..... 

tapi aku sedang dalam delima dilema...cik nah tak mo makan ler..... susah betul nak suap dia makan.. asal anak aku time kecik-kecik susah makan ek...!!! kalau haziq dulu.. dia pun susah nak makan.. tapi aku tak risau.. sebab berat dia tetiap bulan membesar bagai JOHAN..... tapi aiman dengan hannah nie yang buat aku risau gilaaa nie.. aku nie beria ler buatkan bubur campur macam-macam khazanah dalam tu.. dengan carrot ler.. kentang ler.. oohhh ayam aku tak campur lagi... sampaikan aku nak bagi sedap lagi.. aku goreng bawang.. campurkan sekali.. tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii makan ada laaa dalam 2 sudu.. lepas tu.. dia buat-buat nak muntahhh..kekadang sampai muntah gak ler... sebab aku paksa jugak makan... lagi satu hal.. kalau aku suap bubur tu.. aihhhhhhhh bleh plak dia menguap nak tido..... haritu pergi timbang berat naik 500 grm ajer... dari 6.1 kg... naik 6.5 kg... sampai nurse suruh aku campurkan 2 sudu minyak.. untuk tambah lemak dalam bubur tu..

agi satu kan.. cik nah nie kan .. suka bergurau.. kalau nampak muka abang-abang dia kan mulaaa laa dia ter'kekekekek'....... kalau abang dia buat tak reti ajer.. haaa mulaaa laa mengamuk.. cik nah paling suka dengan haziq... kalau dengan haziq tu.. tersenggih jer.... kalau dengan aimannnn.. senyum dan tersenggih dak.. tapi SENYUM KAMBING... bo layan... kalau dengan aiman nampak dia macam rimas.. mana tak nyaa.. aiman sikit-sikit cium.. sikit cium.. tu satu hal.. tapi paling aku nak nak bertukar jadi TIGER MOTHER bila .. dia dok terjerit-jerit dekat telinga hannah.... 

baru-baru nie kan dia demam dan sakit mata kan... haaaa ko.. lagi kurus laaa dia.. aku nengok baju-baju makin longgar.. aissshhhh senang betul susutnyaa badan tu.. mak dia plak badan makin dipam..pam... ke aku yang dok sedut lemak anak aku .. hahahaha... susu.. ko jangan cakap.. setiap 2 jam.. sebotolll.. 5 oz.. kekadang tu tak sampai 2 jam.. asal dia EK!!EK!! aje aku buat kan susu.. asal berbunyi jer aku sumbat kan susu..

2-3 hari lepas.. tetiba lak dia cirit birit muntah-muntah.. kitaorang rasa sebab,, minum susu sejuk.. sebab masa dekat bagan lalang haritu.. termos air panas tu.. terbarai... so dekat challet yang kitaorang duduk tu tak ada cerek nak masak air.. jadi kitaorang belasah jer buat susu guna air masak.. haaaaa.. ko.. cian cik nah.. kembung perut... so terpaksa ler beli susu ISOMIL.. mintak-mintak ler jangan dia dah tak mo susu DUMEX tu..  


MATI KUTU KEPALA BAPAK KO NAK!!!!.....

Mak ko memang suka Camwhore terlebih Cik Nah oooiiii.....
(dah ghuper orang pakai kupiah aku nengok cik nah nie..)


Tiada ulasan: