Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 29 Jun 2011

::...DAH NAMA ANAK !!!!..::


Gini ler kan. mana tak tumpahnyaa kuah kalau tak ke nasi kan...
kalau dah jenis Mak .. mulut pot pet pot pet kan..
tak mustahil anak akan mengikut kann..

haaa tu ler... laki aku selalu jer cakap..
idola anak-anak aku.. ialah UMMI dorang... sebijik.. tak tumpah...benih-benih ke tempat lain
amboiiiiiiiiiiii... kaaaannnnnnnn laki aku kalau pasal perangai anak-anak suka benau
dia kait kan dengan aku..

kalau dulu.. haziq.. selalu demand tak mo beli benda-benda yang murah
dan-dan tu laki aku .. kata.. perangai aku.. hentah bila hentah aku dok demand benda mahal entah..
sesedap kuah nasi dangang jerk dia sound gitu..
pastu bila aiman suka merajuk..... puuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnn dia kata perangai aku..
soka hati... dah memang anak aku pun kan...

tapi kalau aku kata.. aiman keras kepala macam dia....
haaaaaaaaaaa tak mengaku....

tapi kalau laki aku kata.. bebudak nie banyak cakap macam aku..
YER mak mengaku.. memang aku kuat TOTE TOTE..
aku memang suka TOTE TOTE... kalau tak TOTE TOTE aku rasa sunyi dunia aku....
yer perangai aku yang tu memang anak-anak aku ngikut..

Dulu.. yang paling banyak bercakap si Haziq.. ada jerk benda dia nak tanya..
sampai satu tahap.. aku kata... HAZIQ TOLONG DIAM..
aku pun tak larat nak layan.. (ermmm gitu ler gamaknyaa orang malas nak layan aku dok tote tote kan)
kekadang tu bilaaaaaa dia asyik dok menanya kan... 2-3 minit pertama aku layan ler..
masuk minit ke 5-6... aku still boleh bertahan melayan..
tapi kalau dah 7-10 minit bertanya tanpa henti.. tu yang suruh diam tu..
dan bila aku suruh diammm.. bukan dia diam.. dia akan menjawab dengan
kuasa volume 2-3 antara dengar tak dengar...
TANYA PUN NAK MARAH.. JAWAB AJER LAAA..
boleeehhh!!!!!

tapi sejak dia dah membesar nie.. dia dah kurang nak bertanya... agaknyaa dia pun malas nak
bercakap atau bertanya lagi kot. takut kena marah.. hahahhahahahah

tapi sekarang..... aku kena berhadapan dengan si Aiman plak..
aduaaaaiii mamat nie lagi hebattttt.. lagi mencabar  nak menjawab.. kang kalo ko jawab tak menepati citarasa dia.. mau ko kena dengar jawapan dia balik..
haritu pergi C4.. beli barang... aiman memang suka paw apak dia Milo.. atau Vitegen..
kalau dah bayar.. dia akan peluk air tu.. pastu...dia nak minum air tu.. aku bukan tak bagi .. dia baru lepas minum milo sebelum tu.. .  dia nie memang jenis tak menyempat, kalau ada barang kat tangan dia.. tak ada istilah sekejap bagi dia.. bila aku tak bagi.. mulut dia asyik laa dok sebut

man :'aissssshhhhh hausnyaaa man nie..."........
aku diam kan jer... pastu dia tanya lagi...
man:...." ummi, kalau kita haus tak dapat minum air boleh mati kan "..
bila aku kata minum ajer laaa..
man :...." ya Allah nikmatnyaaa tekak man nie.....nyaman jer dapat air tekak man nie"..

habisss camno...

ermmmm anak dah tentu-tentu darah daging kita.. Banyak tak pernah sikit memang ler mengikut perangai mak bapak .. yer dok... ermmmmm...

windu .. aiman time nie.. cam gugurl...

Tiada ulasan: