Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 4 April 2011

::...Cer..Citer..Cer..Citer... Kira CACAT Gak Ker...::


Gila lama tak update blog........ 
Biasala kan... Jiwa tak berapa nak tenang.... ke .. kesan morfin terlebih dalam badan...
hak..hak..hak..hak.... 
Gila sengal pompuan nie sebenarnyaaa....ahak's...

kan per.. KEMALASAN tahap dewa kau tau..asal aku bukak klik nak update..
elok baru nak karang.. sat g jari tetiba kaku... mouse pun klik tanda 'x' ...
gila meroyan ke haper kan......

pagi nie tetiba jari aku gatai nak tekan-tekan keyboard ...
nak taip surat nan ado...dari aku menaip yang bukan-bukan.. baik aku menaip kat blog nie.. 
janji berupdate.....sambil-sambil tekan-tekan keyboard sambil dengar lagu abang nuar.. awwwwww...
Fengsannnnn..!!!!! pompuan ini sudah jatuh cinta hokaaaayyy dengan..... ......... 
Lagu dia ajer lerrr.. owanggg nyaaaaaaaaaaaaa.. blehhh laaaaa cikitttt.. kah..kah..kah..kah.....
asal abang nuar tak kaweeeeennnn lagi ekkk... ......... sayang lerrrrr... owang handsomeee kannnn....

ok... aper nak citer nieeee..... aduaaaaiiiii nie ler yang aku kata niee.. 
cepat nau idea nie hilang tau.... saaaattttttttt tengahhhh dok fikirrrrr.. (sambil verangan jadi model abang nuar.. kah..kah..)

Cer..citer...Cer..citer........

haaaaaa... dah ingat.....

dua tiga hari nie.. aku dok ralet jadi kepochi... lebih tepat.... aku jadi 'pemerhati' tak bertauliah dekat FB.. aku memang suka.. buat kerja gini.. tapi aku tak mengomen ler.. just tengok dan baca ajer... (tak insaf-insaf kan pompuan nie) ker korang dah tau... pada yang tak tau.. meh sini aku nak story the morry...
Sekarang nie tengah dok hangat dekat FB.. kes nyaaaa ada seorang hamba Allah nie kata... 

WANITA YANG TIDAK MENYUSU KAN BABY NYA.. ADALAH SEORANG YANG CACAT..

lebih kureng macam tu ler ayat nya.....
aduiiiii.. bila dapat tau... statement dia gitu.. mak sentappp hokaayyyy... tapi tak dek laaa marah sangat pun... itu pendapat dia kan.. lantakkkkk diaa ler..... 
tapi aku tak CACAT hokay......... kes aku nieee... sebab niple aku tersumbat.. .... 
ehhh tu kira cacat jugak ek.... kah..kah..kah..kah..... kesian kaaaannn......
meh.. aku citer asal aku jadi cacat... dan sebab  anak aku tak mo BF....

19.7.2003..... haziq irfan
first time jadi mak..... time nie umur baru 23 tayun....gila muda kaaaannnn... tapi vangaaaa hokaaayy sebab dah ada anak.. nak lagi.. anak aku time tu.. besar... 3.95 kg.. lagi laaa vangaaaaaa.... memulaaa baby lahir.. nurse suruh aku BF dekat LR... otak aku dok mikir.. boleh ker kaaaannn... dan lagi baby tak berapa nak pandai menghisap... aku plak macam tak konfiden.. masa dekat ward.. akak-akak aku.. paksa aku BF kan lagi baby... alhamdullilah.. ader susu ko.. tapi kuar tak berapa banyak ler.. tapi ada laaa....bila balik rumah.. baby aku dah tak mo BF... bila aku bagi.. melalak.. bila aku tenyeh melalak.. habisssss ko sanggup tengok anak ko melalak... time tu aku tak berapa nak tau bab BF nie.. pump segala bagai.. semua aku tak tau.. tu ler kan.. muda sangat dah jadi mak... macam tu ko vanggaa...  maka dengan inisiatif laki aku.. dia pun dah tak sanggup.. maka aku terpaksa bagi FM ... dan Breast aku dah bengkak... so.. ubat yang aku tau time tu.. KOBIS.. tempek ler kobissss .. dah macam haper dah ko.... bilaaa aku hitung-hitung... anak aku BF aku.. cuma seminggu...habisssssss nak salahkan saper.. bukan salah mak yang tak tenyeh ok.......

tapi gomok gak anak aku.. tak BF.. motif...!!!

8.03.2006 - Aiman Asyraaf
haaa tu kisah anak fisrt gitu kan.. nie citer pasal anak no.2... dalam LR aku gigih.. bagi dia BF.. aku memang tau aku tak cacat.. aku boleh BF... alhamdullilah.. anak aku pandai mencari.. dan pandai menghisap.. sukaaa hati aku ko... tapi kan.. dari pagi.. sampai ler ke malam.. anak aku tak berak-berak.. apa kes... kalau dah dari pagi sampai malam asyik dok melepek.. tapi tak berak.. bila aku picit niple aku.... rupanyaaa air tak ada koooooooo....... bila aku panggil nurse kata anak aku tak berak dan air susu aku tak ada.. ehhh. bleh plak dia picitnyaaa puting aku... SAKIT HOKAYYY........... so malam tu anak aku nurse tolak masuk nursery.. dan di bagi FM.. selamat kannnnnnnnn....... keesokkan nyaaa pun susu tetap tak ado.... tapi dalam susu tak ado tu.. aku bagi gak ler BF.. mintak-mintak biar susu ado  kan... tapi tak mau kuar gak susunyaaa.. dengan gigih pergi beli pump... breast dah rasa cam nak meletup... bila aku pump.. yang ado hanya sakittttt.. susu langsung tak kuar... mintak tolong khidmat en.somi.. .. en.somi pun kata non adoooo.... jadi aku BF kan second baby aku tanpa susu selama 1 bulan.... CACAT ker tu...

10.11.10 - Nurul Hannah Kaysah
masa sebelum lahirkan budak kepink nie lagi.. aku dah berazam.. apa nak jadi-jadi laaaa.. aku tetap nak BF direct kat dia..sebab nyaaa aku nengok member opis aku .. sekali dia pump dekat opisss banyak ok dia dapat.. jadi member aku tu perangsang jiwa aku untuk aku BF kan si kepink nie... tapi kan.. lahir-lahir ajer.. anak aku dah kena transfer ke NICU.. sebab kena pantau.... sebab aku GBS positive masa mengandungkan dia.. dah kata masuk NICU... dah tentu-tentu dorang bagi FM dekat anak aku... .. ada satu haritu.. aku dengan gigih kuar umah awal.. sebab nak BF si kepink.. elok aku sampai.. rupanya dorang nak bagi FM.. tapi aku tak kira.. aku tenyeh kan jugak... bila balik rumah... aku dah pesan dengan laki aku.. jangan nak beli FM.. sebab aku dah BF anak aku direct ....tak mo campur-campur...tapi tu laa kan... niat aku nie suci murni.. sekali kul 2 pagi anak aku melalak.. hokayyyyyyy... sebelum tu lagi dia dah melakak.. aki aku dak mengagau nak poergi cari susu.. aku kata tak payah....tapi kalau dah melalak sampai kul 2 pagi apa kejadahnyaaa... laki aku kuar pergi cari susu. nasib baik ada kedai yang belum tutup.. lepas bagi susu terus diaaaammm ko...... masa aku pergi mengurut.. bidan tu urut bagi kuarkan susu... rupanyaaa bidan tu kata.. niple aku tersumbat.. sebab tu anak aku tak leh BF... kah..kah..kah.. memang aku cacat rupanya... 
tapi BF tetap BF.. FM tu bagi time dia mengamuk kuat ajer... nurse yang datang dekat rumah pun tak kisah aku bagi baby FM.. sebab dia kata.. baby dah dapat FM masa dalam NICU.. so nak terus tarik FM tu susah ler sikit.... alhamdullilah... aku dapat ler BF kan kepink.. dan dapat jugak ler buat stok.. tapi FM tetap tak bleh nak tarik..... kepink tetap nak FM... 

tapi tu ler kan.. kita yang merancang tuhan yang menentukan... aku niat kali nie biar laa anak aku BF kalau tak lama pun 7-9 bulan pun rasa nyaa dah nice... kalau boleh memang aku nak anak aku BF sampai 2 tahun macam aku nie.. BF mak aku sampai 2 tahun .. FM langsung tak minum... tapi apa kan daya.. dalam aku dok vangga... yang aku bleh BF kan anak aku... tuhan tu maha kuasa.. tetiba aku sakit.. dan sampai kena admit ICU.. dan doktor kata.. susu aku tak boleh bagi pada baby.... sebab antibiotik yang dorang dok supply pada aku sangat kuat.. takut effect pada baby.. jadi.. selama aku kena admit.. seminggu dekat hospital.. aku tak BF kepink.. susu yang aku pump masuk dalam perut singki...sedih ok..... bila aku balik rumah.. aku tetap tak boleh BF kan lagi.. sebab aku still ambik antibiotik... dan 3 minggu lebih jugak ler aku tak BF.. bila aku rasa aku dah bersedia nak BF kan kepink.. dia sudah tak mau.... menitik air mata aku .. aduaaaaiiiii.. sodihhh aku tau.. 

bila dihitung.. diconggak..... kepink BF 4 bulan ajer hokayyy...... tapi nasib baik stok masih ada... ehh.. kira lebih 4 bulan laa kan... hak..hak..hak...
tapi kira ok laaa dari abang-abang dia yang cuma seminggu dan sebulan kan....

sekarang nie.. Breastpump tersadai... botol-botol storage pun tersadai .... PENGSAN .. hokay.. bilaaa dok pikir duit dah banyak kuarrrr........

Tiada ulasan: