Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 9 Mac 2011

:: BILA ALLAH TELAH TENTUKAN (KUNFAYAKUN).::

BAGAI MATI HIDUP SEMULA..

Sadis kan ayat... tapi itu laa kenyataan nyaaa.... aku sendiri tak jangka benda nie akan jadi.. meh aku cuba ringkaskan seringkas mungkin.. sebenarnyaa aku tak mau citer .. sebab bila aku ingat balik... mesti aku menangis.. menangisss sampai tersedu-sedu....

citernyaaaa Sabtu pagi.. 19.2.11...
tetiba bangun ajer pagi.. perut aku rasa semacam... sakit yang teramat sangat.. .. bangun.. pergi dapur minum air panas.. dengan makan ubat gastrik.. tapi tak ok gak.. makin sakit sampai tak leh nak bernafas... terus ajak en.din pergi hospital.. rasanya kalau pergi klinik pun pasti kena refer ker ED... .. sampai ED.. terus kena tolak masuk dalam.. sebab aku dah tak leh nak bernafas.. perut plak macam dah kena hiris-hiris.. aku masuk ED dari kul 10.30 am... dalam tu semua prosedur di lakukan.. x-ray.. pergi dewan bersalin buat scan.. ( sebab baru 3 bulan bersalin.. takut ada sangkut paut).. dalam pada aku dalam ED tu.. aku kesian dekat En.Din dengan hannah dekat luar.. sebab kena tunggu lama.. ooo haziq dengan aiman terpaksa kitaorang tinggalkan dekat rumah..

Dalam kul 4.30 doktor datang.. bagitau yang lagi sejam aku kena operation.. sebab masa dorang buat x ray.. perut aku nampak bengkak.. dan doktor takut appendix tu pecah.. tapi masa tu aku sensorang.. en.din dah balik.. hp aku plak memang tak ada dengan aku.. nak tak nak kena mintak tolong doktor tu telefon en.din...

kul 5.30  aku ditolak naik ke wad... dekat wad habis ler tangan-tangan aku kena cucuk dek jarum.. masuk ubat bagai.. tapi time tu aku tak rasa apa.. yang aku rasa perut aku sakit macam nak pecah....

dalam kul 7.30 mlm.. rupanyaaa mak aku dengan adik badik aku semuanyaa ada.. ya Allah.. terharu sungguh aku rasa... mak jangan cakap laaa asyik menangiss ajer...kul 8.00 mlm aku di tolak ke bilik OT.. kata en.din pembedahan berjalan dari kul 8.30 mlm sampai kul 11.30 mlm.. aduuuuiiiii lama gilaaa kan....

bila aku sedar... aku tau aku dah ada dekat ICU/CCU.. kenapa?.. aku sendiri kurang pasti.. tapi dalam aku dok mamai tu.. aku sedar mak aku tengah baca yassiin.. dan en.din tengah dok menangis tersedu-sedu......
rupanyaaaaa... aku kena admit ccu sebab.. Blood Preasure aku drop, bacaan dalam 90/70. wohoooo sangat sadiss ok.. memang kritikal rupanyaa aku.. dan lagi jantung aku ada problem dan paru-paru aku ada berair .. adddduuuuaaaaiiiii.. macam-macam kes rupanyaaaa....

BERSAMBUNG..

2 ulasan:

Ruziawati Bukhari berkata...

besar dugaan ma ni.. apa pun t doakan u sembuh dan sihat spt sebelum ini dear.. kawan2 pun doakan u jgk.... sayang u..

A.I berkata...

Allahuakhbar!! Dugaan sungguh =(
Aku pon doakan semoga kau cepat2 sembuh cam sebelom ni. amin...