Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 18 Februari 2011

::.. SUKA NAU BUAT JANTUNG AKU LURUH TAU..::

nie citer semalam... aku nie medang semuanyaaa citer basi..
al-maklum ler.. aku nie.. suka buat kerja bertangguh..
itu ler asyik citer itu citer BASI..
kah..kah..kah..

gini.
kan masa aku mengandungkan si Hannah kaysah kan
aku ada diabetes.. maka nyaaa.. prosedur lepas bersalin, aku kena buat MGTT balik
untuk mengenal pasti nak tau sama ada aku ada diabetes atau pun tak..
dan lagi.. sepatut.. patutnyaaa.. 6 minggu lepas bersalin aku kena buat ujian tu... tapi dengan kepandaian
yang aku ada.. aku dah melangkau ke 3 bulan lepas bersalin..
nasib baik aku tak buat 6  bulan lepas bersalin.. lagi haru aku dengar nurse tu membebel
kikikiki....

jadinyaa hari khamis tu aku serah tengkuk ler..
pepagi lagi aku dah sampai klinik..
yang paling sadisssssssss... pewuttt aku laporrr gilaaa sebab aku baru lepas nyusukan si kepink tu..
aku nie cepat laporr kalau lepas nyusu kan si kepink ... kekadang tu.. tengah nyusu pun boleh berkeroncong peyut aku ..

prosedur cam biasa.. ambik darah dulu..baru minum air gula..
perghhh kali nie air gula sesangaatttt slurrrrrrrppppppppppppppppppppppp...
selalu oren.. tapi kali nie blackcurrent ko...
dah serupa aku minum air RIBENA tanpa bancuh dengan air kekdahnyaaa...
sekali sluuurrrrrrpppppp aku telan...
ngammmm soiiii...

Lepas 2 jam..kena ambik darah lagi..
pastu.. kena tunggu bilik doc.. haaa time nie ler jantung aku dah luruh..
doc baca result .. katanyaaa.. sebelum dan selepas minum air gula
bacaaan darah 7.42.. haaaa ambikk ko..  nak pitam aku rasa dah time tu..
mulaa laaa dlm otak aku nie dok ternampak muka arwah abah aku.. akak aku.. (semua tu ada diabetes)

dan..dan tu.. doc bagi next appoinment
sebelum doc nak bg insulin.. addoooaaaiiiii.. nak menangis aku...
rasanyaaa dah jaga makan.. tapi aku ngaku..
aku kalau bab kuih manis memang ler aku sukaaa...sesangat..
jadi aku redha...

elok aku keluar klinik... nak masuk kereta
tepon berbunyi... doc tu tepon ..
katanyaaaaa...result tu salah...
haaaaaaaa!!!!!!!!.

rupanyaaa makmal tu yang salah keluarkan result..
mana mungkin.. sblm dan selepas bacaan sama kan....
rupanyaa sblm minum air gula 5.31 dan selepas minum 7.41
kikikiki...

SYUKURRRRRR ALHAMDULLILAH...

kalau tak.. oven aku tu aku dah nak sedekahkan dekat orang..
inisiatif.. supaya aku tak merajinkan diri membuat kek..
kah..kah..kah..




2 ulasan:

Emy Omar berkata...

hihi mujur doc perasan result salah shima..

Ruziawati Bukhari berkata...

My dear ma, smg kau cpt sembuh. Aku sayang ko ma!