Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 16 Februari 2011

::...SESSI DEMAM SERUMAH..::

satu rumah demam....
sabtu
memula tu apak bebudak nie ..batuk-batukk.. teruk gilaaa..
demam tak pun...tapi badan dah start sakit-sakit..

malam tu aku.. pun jampi ler.. seru 44 kali..
kengkonon kalau apak bebudak nie demam.. ahad dia tak g ler kerja..
hikhikhikhik....
sebab laki aku nie.. sakit macamana pun.. dia tetap g kerja..
memang gila kerja laki aku tu..

Ahad pagi..
mak dengan akak aku.. datang.. umah
ambik aku g bayu..
kengkonon sessi kelas memasak bersama chef Diva.. makcik aku.
nak belajar buat Mee Kari..

Elok sampai sana..
eh.. tetiba .., badan aku plak rasa seram sejuk..
kepala tetiba wenggg...
rasa badan paaaannnaaassss gilaaaaaaaaaaaaaa
haaa ambik ko...
semalam seru untuk orang lain..
sekali kena kat aku laa plak.....kah..kah..kah..

Isnin..
pagi.... haziq muntah-muntah.. pening-pening...
aku dah sememangnyaa demam dari semalam lagi....
jadi kekdahnyaaa
sessi tidur berjemaaah.. anak beranak...
alhamdullilah.. aiman.. ok.. kalau dia demam jugak..addduuuaaaii lagi terukk ler..

tengahari isnin.. tunggu apak dorang balik..
bawak g klinik.. kebetulan kaysah ada c/up 3 bulan..
minah kecik nie plak. seminggu letak nursery.. dia dah kena jangkitan
selsema...

semalam..
sessi melepak rumah mak.. dah lama tak lepak sana.. since abah dah tak ada..
tetiba makcik kecik nie merenggek... rasa badan dah mula 'dedar'..
nasib baik ada ubat....

petang kebah jugak ler demam nyaa..
hati aku dah mulaa happy ler..
yer laa kan.. risau gak nak ambik cuti.. sebab baru start kerja seminggu dah cuti-cuti..
segan plak dengan En.Boss..

Sekali malam tadi...
addduuuaaaaaiiiiiii... tetiba badan kaysah..
panas gilaaaaaa...
merenggek tak berhenti.. dah laa hidung tersumbat..
bagi susu tak leh nak hisap..
so semalam kekdahnyaa.. 'menempel' ajer
dari kul 00.00 - 04.30 pagi..
tak leh lepas.. kalau lepas mengamuk...
kaki langsung tak leh sentuh..rupanya.. tempat cucuk tu bengkak...





1 ulasan:

☆ lieya latif ☆ berkata...

ko tau kak, aku dok scroll....tgk2 pic si kaysah....ya Allah saling tak tumpah rupe haziq...esok rapat ni ngan abg long die ni heheheeheh

moga cepat sihat kak yeak....patut laa sunyi jek sebelah erol tu....ko takde berhari2 dah rupenye...