Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 16 Februari 2011

::... BILA BAKAL-BAKAL USTAZ BERCERAMAH..::

perghhhhh.. sangat menusuk kalbu tul....
kena terima hakikat... yang anak-anak dah besar....
jadi maksudnyaaa umurrr dah makinnnn meningkat..
nomborrr dah bertambah...
jadi kekdahnyaaaa....
jangan nak berperangai macam owangggg muddaaa

sejak dua menjak nieee..
hari-hari aku dengar ceramah agama...
opppsssss
bukan dari ustaz-ustaz di luar sana..
tapi ceramah dari bakal-bakal ustaz
dalam rumah aku nie ajer...

setiap pagi aku akan dengar ceramah
dari ustaz imam muda afaf (aiman Asyraaf)
sebab
setiap pagi dia asyik kena marah..
asal pagi.. bila kejut dia bangun.. mesti nak mengamuk..
bila dah mengamuk..
hati mak ko nie pun mengelegak laa kan.. tak pasal-pasal nak mengamuk..
dah kena haruk.. baru nak diam..
bila dah diam..
aisssshhh sambil pakai baju... dia berdakwah depan aku..

"ummi  nak masuk syurga tak,kalau nak masuk syurga.. jangan marah-marah.. kena buat baik.... kalau buat baik.. masuk syurrrrr....gaaaaa... "..
pastu aku sambung laaa.. "habiss kalau tak dengar cakap ummi masuk nerrraaaaaaaaa..."
selambe dia jawab.."oooo itu ustazah lom ajar lagi..."

haaa pandai lak jawab tu kan..
dah kena batang hidung dia.. pandaaaaiii laa lepas diri
cehhh.. nak tenang camna.. kalau dah hari-hari asyik nak mengamuk ajer.. kalau sehari dua leh laa layan..
nie hari-hari.. dah ler nak kena layan karenah adik ko lagi..

keletihan... penat membebel..

haaa nie citer semalam...
tengah siap-siap nak gerak g umah mak..
sekali baju aku kena muntah hannah kaysah.. so kekdahnyaa kena laa tukar baju
ambik lerr t.shirt dalam almari..
lepas tu tanya apak dorang.. ok tak baju tu..
apaknyaa kata OK...

tapi tetibaaaaa..
terdengar suara mungil.. berkata-kata..
'baju tu ketat tak ummi.. kalau ketat, tak sesuai pakai tudung...."...
kih..kih..kih..kih...

blusshhhheeerrr aku  ..
kena ceramah dengan anak.... tapi sib baik ler baju aku tak ketat..
nak 'mam' pakai baju ketat..
kalau kurus melengking .. tak per ler.. ini dah sah..sah.. badan penuh lelemak tepu..

alhamdullilah..
tak sia-sia mak korang perabih duit hantar korang sekolah agama..
cayangggggg anak-anak ummi...
ummmmuuuuaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...


 

2 ulasan:

A.I berkata...

Sama la kau ngan aku!! asyik kene ceramah ngan anak2 je. Kalau ngan si Along tu, aku ni memanjang je masok neraka. ekekeke..anak2 bukan men solehah, maknya cam ala2 syaiton gitu. ok2..insap jap -_-

Ruziawati Bukhari berkata...

heheh.. kak ai ni.. ada2 je dia.. gelak t baca komen akak ni taw.. tp yelah ma, klu dh kna khutbah mcm tu.. malu kan? haha. aiman2!