Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 20 Januari 2011

::.. HASIL TENUSU..::

Hasil Tenusu...
yer harinie.. mari kita pelajari kaedah-kaedah mempertingkatkan hasil tenusu dengan jayanyaaa..... produktiviti hasil tenusu haruslah seimbang dan seiring dengan peningkatan ekonomi negara sekarang..

ahak's..

aku kannyaaaa apa weeeiii..aku sebenorrnyaaa dok risauuuu sesangat...sebab malam tadi.hasil nyaaa adalah


ciputttt.. produk tenusu malam tadi..nie pun setelah di campurkan kedua-dua belah.. baru bleh dapat tak sampai 2 oz.... adakah kerana 2.. 3.. hari nie aku kurang mengepam so.. adakah hasil tenusu aku akan berkurangan... tapi walaupun aku tak mengepam, tapi BF kan si tecik tu tetap berjalan seperti biasa.. sebab makcik tecit tu kureng sihat.. so kekdahnyaaa dia asyikk nak mengempel ajer...  tu yang produktiviti untuk mengepam tak berjalan tu.. selalunyaaa kalau aku pump malam kalau di campur kedua-dua belah aku bleh dapat dalam 4/5 oz.. itu pun setelah beberapa minit aku BF kan kaysah direct.... tapi malam tadi.. tu jer yang dapat........ huhuhuu..... risau nie. takut bekalan tak mencukupi untuk si tecit tu nanti.. coz bekalan yang ada dalam freezer ada lebih kurang 40 botol aje........

(yang botol tengah tu ciputkan... kekdahnyaa lepas BF terus pump.. kira mcm susu lebihan laa aku pump...)


maka.. malam tadi sebelum aku titon.... aku bancuh le susu.. mintak-mintak.. hasil nyaaaa bila bangun nanti akan superbbbb....... so...................... tadi dalam kul 6.00 pagi.. setelah selesai BF kan kaysah secara direct.. dan hasilnyaa setelah di bancuh kedua-duanyaaaaa.......


alhamdullilah.. ada peningkatan dari malam tadi.... syukurrrrrr............  harap-harap jangan ler berkurangan lagi.. risau aku...



p/s:....kak inaaa.. saper kata aku tak mampu BF kan anak aku.. haaaaa akhirrnyaaa org sahutt cabaran ko .... hikhikhik.. ( org tau ko baca blog org nie.. )



5 ulasan:

sayang mama papa berkata...

weh bila plak org kondem ko ni...alhamdulilla teruskan perjuangan mu ye..

KamYusuf berkata...

bagus shima.. teruskan usaha..

Shima Md. Zahar berkata...

kak ina..
'kak ina' tu bukan awak laa. tu kakak orang...

kam..
nie pun sebab bangga tengok ko punya ebm sebelum nie..

Shida Karim berkata...

kak shima...
org kate la kan...
kalo nak byk susu..
makan sengkuang cina tak pon lobak putih..
ihiih......

mirah berkata...

Salam Shima,

moga berjaya bf kaysah smpi 2 thn.. :)