Nuffnang

Nuffnang

Sabtu, 11 Disember 2010

:..PERKEMBANGAN TERKINI..::

warghh sudah berapa hari tak update entry.. dua tiga harinie.. kurang ada kesempatan laa... siang  malam asyik berjaga ajer......(intonasi mcm sudin).... mau nya tidak ko... asal jam tepat kul 1 pagi.. si kecik montok-montok kepink kepink tu dah melaungkan suara nyaring dia...... dah pasti mau nenen..... memulaaaa tu bagi BF.. dah dekat 1 jam BF... tido laaa kejap... baru ummi dia nak buat taik mata.. aihhhhhhh dia melaungkan lagi suara nyaring.., BF lagi... 1/2 jam.... lepas tu.. terus tak mo tido... kalau tak mo tido main-main sensorang tak per.. nie meragam.... selalunyaaaaaa dekat jam 5-6 pagi baru laaa dia nak tido balik...  uiiihhhhhh... penat dowh........ tapi nak wat camna kan.... anak........  dulu semalam lagi bestttt..... dari kul 10 mlm sampai ke 5 pagi tak mo tido.. mengamuk ajer... entah apa yang tak kena pun tak tau... ....

ok.. meh kita citer hal semalam.... errrmmm semalam pergi klinik postnatal sebulan... sepatutnyaaa appoinment pagi.. tapi aku kan sesuka hati tukar pergi petang.. hikhkhikhik.. syiokkk sebab tak dek orang.. so sekejap ajer laa menunggu nyaaaa....  alhamdullilah.. HB aku normal.. 13.4.. masa mengandung.. HB selalu rendah... masa nak dekat bersalin HB aku 10.3 ajer... tapi nie sudah naik.. suka..suka... coz berpantang kali nie aku tak berapa nak pantang makan sangat.. ehhh tak le sampai aku makan benda-benda yang sejuk dan gatal tu....tu semua pantanggg oooowwwwwhhh..... jangan.. kang mengaru ajer kang.. buat naya ajer... kali nie aku banyak makan sayur sawi dan buah-buahan.. kalau dulu-dulu aku tak sentuh langsung sayur  dan buah.. tapi kali nie aku nekad.. alhamdullilah.... ok jer... urine aku pun normal.. cuma aku lom buat MGTT lagi untuk pastikan sama ada aku masih ada diabetes atau tak.. (semalam lupa nak inform nurse tu)...  berat aku... hikhikhikhikhikhik. gedik kejap.................................... vangggggaaaaaaaaaaa.. vanggaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........... sebelum bersalin berat aku 89.7 kg.. pastu lepas 5 hari aku g klinik ... aku timbang.. berat aku.. 81 kg.... sedihhhhhhh gilaaaaa turun sikit ajer........ tetapi selepas sebulannnnnnn.. berat mak kaysah sudah ke angka 74 kg.. huhuhuhuhuhuhuhuu.. cikittt vangga... sebab sebelum mengandung.. berat aku 79 kg... hikhikhik... tetapi walaupun berat sudah turun 15.9 kg.. badan mak kaysah tetap nampak GEDEMPOL.... nak wat cam ner kan .. redha ajer ler.....

aku rasa laa kan.. berat aku turun banyak..sebab aku BF kaysah kot.. sebab memandangkan history sebelum nie.. masa sebulan deliver kan haziq.. berat aku 81 kg.. tapi... dan masa aiman plak 78 kg... yang dua-dua hero nie aku tak BF sepenuhnyaaa yer.. haziq 1 minggu ajer.. aiman plak 1 bulan tapi on/off.. tak fully macam aku BF kaysah... mesti ada yang tanya kenapa? kann.. sebab mereka-mereka tak mau.. dan lagi susu tak ada .. coz puting niple tak keluar so susu tersumbat... heheheheheheh

ok berat mak kaysah dah tau kan.. nie plak weight hannah kaysah... semalam timbang berat Hannah Kaysah selepas sebulan.. baru 4.1 kg... tak dek laaa besar sangat kan.. sebab masa bersalin berat Hannah Kaysah.. 3.38 kg.. kira baru naik dalam 700 grm jer... ok laa tu.. kira berat badan ideal... Baby girl tak leh gomok-gomok.. tak mo jadi cam ummi tau kaysah.. kaysah kena slim ajer.... huhuhuuuhuhu..... semalam kaysah kena cucuk hepatitis B dos ke 2.. sib baik nangis kejap ajer... terkejut ...



 Kaysah Kepink Kepink.. ketiduran lepas kena cucuk..

Tiada ulasan: