Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 6 Disember 2010

::.. PEKELILING ITU SUDAH KELUAR..::

YES......
perkara yang ditunggu-tunggu sudah pasti...... syiokkkk gilaaa dowh..... ahakssss.......

semalam blogwalking.. masuk blog lyana sekali ada entry tentang  cuti bersalin 90 hari..

huhuhuuh...
rupa-rupanyaa pekeliling sudah keluar pada 3 Disember 2010
dan...

PEKELILING CUTI BERSALIN 90 HARI ITU BERKUATKUASA PADA
15 OKTOBER 2010
meloncat ler aku ... happy sesangat..tapi jangan salah faham yer.. aku bukan happy sebab aku bleh melepak dekat rumah sesuka hati.. tapi aku rasa cuti nie sangat bermakna sangat buat aku .. sebab aku dapat bagi perhatian sepenuhnyaaa pada Hannah Kaysah.. dan dapat ler aku BF Hannah Kaysah sepenuh masa dalam masa 3 bulan nie.. lagi pun.. aku masih tercari-cari nursery yang sesuai untuk Hannah Kaysah... bukan aku tak jumpa.. ada.. tapi sekarang nie kan macam-macam hal yang terjadi kan... macam-macam perkara bila hantar anak ke nursery.. dan jugak rumah pengasuh.. kalau boleh biar laaa besar sikit... rasa cam confident sikit..

macam Haziq dengan Aiman dulu.. bila aku nak naik kerja.. aku menangis kenangkan anak aku kecik-kecik dah kena tinggal duduk rumah orang... kesian........ tapi nak buat macam mana kan.. masa tu tak ada peluang yang kerajaan bagi macam sekarang.. dan lagi.. masa aku bersalinkan Haziq.. aku kakitangan kontrak.. so kemudahan tu terbatas sikit.. dan masa Aiman plak.. aku baru aje dapat jawatan tetap.. so nak ambik cuti tanpa gaji untuk menyusukan anak tak berkelayakan lagi....

tapi aku sedih dan bengang jugak ler.... aku post ler status di FB  tentang cuti bersalin nie.. sekali ada laaa insan yang tak berapa nak puas hati....

"‎2 bulan pon dh boring...ni nk cuti smp 3 bln?...baik berenti terus.... hrrmmmmm....."

adakah itu ayat-ayat tak puas hati atau apa?....................

arrrgggghhhhh ko pikirr la sendiri...

apa-apa pun...

ADA AKU KESAH.... !!!!!!!!


sekarang nie.. banyak nau baju Hannah Kaysah warna Pink.. so sekarang nie.. Haziq Aiman panggil Hannah Kaysah KEPINK..KEPINK... sweett jer aku dengar dorang panggil adik dorang kepink..kepink



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehe.. da la misi terlaksan... (dpt baby gurl)astu yg dihrpkan dpt gak (cuti 90hri)sgt2 bgs kak.. sy pon tumpang hpy gak.. uwaaaaaaa.. nk tawen gak.. hagak2 kalu time sy plak cuti msti nek jdi 130hri.. hahhaha..

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

tapi ingat.. cuti bersalin masih kekal 300 hari sahaja....
kalau dulu 300 hari leh pakai untuk 5 anak..
tapi lepas nie kalau dok amik 90 hari.. 3 anak je la cuti bergaji.. :D

hehehehe