Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 2 Disember 2010

::.. MAK DIA PLAK TERLEBIH XCITED..::


haaaa ko nampak tak apa atas kepala anak dara aku tu....yerrrr betul.. headband...... asal korang tetiba aku tanyaaa pasal headband?.. korang nak tau kenapa.. haaa meh aku story the morry

al-kisahnyaaa .....masa aku pergi mengurut dekat Hospital tempohari...masa aku dok tolak stroller kaysah..
tetibaa ada laaa sorang mak dara nie tegur aku...."baru bersalin ker... ooo dapat baby BOY yer"....... bila aku jawab kata baby GIRL.. dia wat muka pelik... kata dia muka kaysah macam baby boy..

Huk alooo laaaa..macam boy ker.. kalau kata dia berpandukan kain bedung tu.. memang ler nampak boy sebab pakai yang abang punyaa kan...

maka dengan itu.. makin meluap-luap kaaaa perasan ummi si kaysah nie...dengan tak menyempat-yempat.. dan lom habis pantang lagi.. dah mula kaki dan vontot merasa gatai.. tak leh dah nak dok dendiam.. maka dengan peluang yang ada... dengan tempoh berpantang baru 21 hari... ummi kaysah telah berjaya  memujuk babah kaysah untuk pergi bershopping.. tapi bukannyaaa masuk shopping complex... kebetulan aku pergi hantar mak aku.. (ooo yer mak aku sudah kegedikan mau pulang).... dekat ampang ajer... aku pergi di MANJAKU river ampang tu ajer... senang.. parking depan kedai.. oo kaysah aku tinggalkan dengan MIL aku dalam kereta.... so operasi pun bermula.. macam orang gilaa ko aku dibuatnyaaaaaaa.. PENDEK kata semua nak ler.. tapi PANJANG pulak kata.. saborrrrrr.......... hikhikhikhikhik..

nak plak kan.. babah kaysah mendiam kan diri aje menengok kegalakan ummi kaysah bershopping.. dia bagi peluang kot ummi kaysah melepaskan gian bershopping.... maka.. dapat ler ummi kaysah rembat.. beberapa helai baju... clip fan.... botol event.. dan yang palinggg kagummmmm.. itu HEADBAND.. macam-macam style ada.. tapi aku pilih yang simple ajer dulu.... kepada babah kaysah.. nanti kita kesana lagi yer... :)

tapi kan.. semalam aku up pic kaysah dalam FB.. sekali ada member aku komen.. katanyaaa tak elok dan tak sesuai lagi letak headband atas kepala bayi .. sebab ianyaaa akan mendatang kan sejenis penyakit .. penyakit pada saraf mata... umur yang sesuai adalah 5-6 bulan keatas.. coz masa tu kepala baby dah keras...

Alooooooo tak dapat laaa kaysah nak pakai headband lagi lepas nie..... tak per laaa kaysah.. kita tunggu beanie cap yang ummi order tu siap yerk.. nanti kita bergaya dengan beanie cap yang ada bungaaaaa bessarrrrrrrrr punyaaaaaa.......

 

 

1 ulasan:

Lyana berkata...

tomeinye kasyah..rase boleh kot pakai headband tu...tapi jangan yg ketat2...

tak dapek cuti 90 hari..baru tadi kerani skool call..de kate kuatkuasa 1hbjan2011...huhuhuuh...rugi2...soo sedih...kesian kat kite bedua kan..dah lah pantang sendiri..kene lak jage anak lagi 2 org tu..+ baby lagik..huhuhuuh...(ceh cam nak mintak belas lak...)