Nuffnang

Nuffnang

Khamis, 23 Disember 2010

:... KEBAHAGIAN SURI DI RUMAH..::


macam mana ek.. isteri-isteri yang menjadi suri rumah sepenuh masa tu kan... seriussss aku sangat Vangga dengan isteri-isteri nie semua... sebab berjaya menjalankan tugasan penuh dedikasi.... kalau ler ada PENILAIAN SKT.. pasti semua suri rumah akan di ANUGERAH KHIDMAT CEMERLANG..

Rutin harian seawal jam 6.30 pagi sudah mula kelentung kelentang dekat dapur siapkan sarapan untuk anak-anak yang nak kesekolah dan suami yang nak pergi kerja lagi.. pastu semua dah pergi.. mula laa kerja seharian.. kemas umah, basuh kain, sidai kain.. kalau ada anak kecik.. uruskan anak kecik... lepas tu masak untuk makan tengahari.... bila anak-anak balik dari sekolah.. siapkan makanan mereka.... kang sebelum suami balik. dah kena siapkan minum petang untuk keluarga...aissshhhhh .. kang malam kang aktiviti lain plak.... euuuuuwwwwwwwwwww.. auuuwwwww.. hahahahahha...

kiranya tak dek langsung istilah penat pada mereka agaknyaa kan..bangun awal .. tidonyaaa plak lewat... selalu.. dorang nie akan lelap kan mata bila anak-anak semua dah tido... uiiihhh besar betul pengorbanan mereka kan... jangan pandang rendah pada suri rumah nie.. jangan ingat dorang duduk rumah tu.. duduk  relax aje.. tak buat apa-apa.. cuba .. pada yang kerja tu.. cuti satu hari uruskan segala-galanyaaaa... dari A-Z.. seorang diri tanpa bantuan suami... haaaaa baru kita tau penatnyaaaa... bak kata.. tangan belum kering.. ada lagi kerja yang nak kena uruskan..

selama  42 hari aku menjadi suri rumah sepenuh separuh masa nie.. baru ler aku  tau macam mana perasan seorang suri rumah nie..... nak kata bosan tu.. rasanyaa tak kot.. tapi penat dowhhhhhh... uihhhhhhhh ... sangat penat.. ada ajer benda yang nak buat.. dengan karenah anak-anak lagi..  perghhhhhhh... mencabar betul laa kerjaya suri rumah nie..  (jangan kata.. karenah anak-anak tu alasan yer.. yang ada anak rasanyaa tau kut.. kalau yang belum kawin dan tak ada anak tu.. sila laaaaa shhhhhhhhhh duk diam-diam)..  

tapi aku kira bernasib baik jugak ler.. ada jugak laaa bantuan dari suami terchintaaa... dan walaupun aku tak ada anak dara yang sudah besau.. jangan ingat  anak lelaki tak bleh buat kerja rumah... alhamdullilah laaa..

(NIE BUKAN SESSI NAK MEMBANGGAKAN ANAK )
haziq dah bleh di harap.. masa aku dalam pantang nie. kebetulan plakkan cuti sekolah..ada jugak laa dia tolong aku.. kemas-kemaskan sikit dapur.. basuh pinggan (yang dia dan aiman makan), kemas bilik tidur dia.. dan dah bleh harap tolong tengok-tengokkan kaysah.. bila aku nak mandi... kira kurang laa sikit bebanan aku time pantang nie.. kalau stok lauk dalam freezer dah mukhlisin  habis dia laa yang turun tolong belikan lauk basah.... kedai dekat bawah rumah ajer... (please jangan kata aku dera anak yer.. haziq melakukkan dengan kerelaan hati hokaaaayyy)... untuk tembolok dia jugak nak makan kan...  haaa ada tak sesaper nak buat menantu... bleh isi form .. kalau nak wat skandal.. tatap kena isi form.nanti ummi dia fikirkan ek.. hahahahahahahha

bagi aku .. menjadi suri rumah nie memang mencabar.. Kalau aku di berikan pilihaaaannnnn aku tak mau jadi SURIRUMAH.. tapi aku nak jadi SURI DEKAT RUMAH.. yang senantiasa dibelai dan diberikan perhatian oleh en.suami.. euuwwwwwwwwwwww.. ada sesaper nak terbelahak ker.. sila..sila.. tapi jangan terbelahak merata-rata yer.. kang kena lap sendiri plakkan..sanggup ker................

wokeiiii surirumah kena berhenti dulu.. nak hidangkan lunch untuk anak-anak .. hikhikhhikhikhik....... CHOW.......



tengok.... boleh di harapkan.. sambil goyang-goyangkan baby tidur.. sambil menonton.... haaa ok laaa kan.. tu budak botak yang dekat belakang tu pun bleh di 'harapkan' jugakkkk.. sangat-sangat membantu....... MEMBANTU BERSEPAHKAN RUMAH....





1 ulasan:

☆ lieya latif ☆ berkata...

alahai kak, baiknye haziq....sgt tomey okey.....gigih jage adik....aiman lak sebijik mcm mija...buat dek jek...tak heran pun...aku dah dpt bygkan camne sok aku ni...sebijik arrr situasi cam ko ni kak....mija main.....mia jage adik hihihihi......

eiiiiiiiiiii tak sabarnye aku nak 3 bulan lepak kak oiiiiii!!! jeles ni ngan ko!