Nuffnang

Nuffnang

Jumaat, 24 Disember 2010

::.. APAM COKLAT..::

sebelum tu..
 .......................HORAAAAAYYYYYYYY...... !!!!!!!!!!!!

harinie sudah 44 hari... akhirrrnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa habissss sudah aku berpantangggg....... huhuhuh.... saat-saat berpantang akan senantiasa dirindui....




Tadi blogwalking dekat blog-blog masakan.. kebanyakan blog-blog dorang .. dorang dok tayangkan APAM.. segala jenis maknika macam apam yang ada.. apa nak.. APAM BERAS, APAM GULA MELAKA.. aihhh pendek kata semua jenislaaaaa.... aku yang menegok nya pun dah meleleh ayaq liur nie..
agaknyaaa musim APAM agaknyaaa yer

memula tadi ingat nak buat Apam Gula Melaka.. bahan semua dah ada. sekali yist sudah kehabisan
cari dekat kedai bawah pun tak dek.. so kehampaan disitu..
tapi .. tak berkesudahan .. aku cari lagi..
sekali jumpaaa laaaa APAM COKLAT nie.. tengok cara.. aihhhhh senang ajer..
masuk dapur .. tengok bahan semua ada..
maka... jadi laaahhhhh
APAM COKLAT yang sangat-sangat moist.. rasa lebih kurang macam kek coklat kukus...
Resepi aku dapat dari blog http://secubitgaramnor67.blogspot.com/



APAM COKLAT


RESEPI:...
inspirasi dari :KAK NOR

BAHAN-BAHAN..

1 Cawan tepung gandum
1/2 cawan gula
1/2 cawan susu pekat
1/2 cawan minyak masak
1/2 cawan air
1 biji telur
1/2 sudu kecil soda bikarbonat
1 atau 2 sudu besar serbuk koko

cara-cara..

Panaskan pengukus yang berisi air hingga mendidih.... mix semua bahan-bahan (aku blander ajer).. masukkan bahan dalam acuan dan kukus hingga lebih kurang 10-15 minit..

* pada yang kurang suka manis.. rasanyaa boleh kurangkan gula....

4 ulasan:

☆ lieya latif ☆ berkata...

wah dah abis pantang yeak......tahniah!!

hadoi kak...mmg nampak moistnye...kecur sey...kat fb tak komen lagi sebab mls nak cucuk bband...

Fieza79 berkata...

wuwuu..sodap gilerr yg manis2 cm tuu...

NeenaAnuar berkata...

adoiii... terliurr sudaa tengok apam tuu.. huhuhu..

wah.. lepas nie akak bebas makan apa saja kann... best2.. :D

A.I berkata...

dah salin!! nk buat la. aku pon suka apam ceklat ni (^_^)