Nuffnang

Nuffnang

Rabu, 22 Disember 2010

::.. AKAN DATANG.. 44 HARI....::


 

akhirnyaaaa penantian dan penyiksaaan akan berakhir  ,... tinggal lagi 2 hari  dan dalam masa agak-agak 48 jam ajer lagi.. aku...... akan......


MERDEKAAAAAA!!!!!!!!!!


Merdekaaaa..... yer laaa merdekaaa laa sangat kaaannnnnn...tak sedar diri...dowhhh... orang lain berpantang  44 hari tak keluar rumah langsung dan tak jejak tanah langsung..... yang aku nie.. 2 hari lepas bersalin... segar bugar dan tanpa rasa bersalah.... bleh plak tu ikut laki terchentaaa pergi buat surat beranak Hannah Kaysah... lagi pun kan baby kena tahan NICU.. so aku sebagai mak yang sangat mithali haruslah pergi menjengguk dan menyusu kan  anak kesayangan tu... maka berulang alik laaa aku selama 2 hari ke hospital dari pagii sampaii malam......

dan yang palingg gempak.. masa dalam 7 hari.. time raya haji.. perggggghhhhhhh pergi bertandang rumah kawan en.din.. kebetulan dia wat makan-makan.... haaaaaa ko mampu ker!! dorang semua ingat yang aku dah 20 hari bersalin.. bila aku kata baru 7 hari.. mengucap panjang .. dorang kata... anak bandar.. HEBAT .... hahahahahahahahha....... malu jugak ler aku masa tu.. nampak macam taksub sangat nak berjalan..

9-11 hari ... berulang alik lagi ke hospital... pergi mengurut.. dan lepas mengurut sempat lagi berjalan-jalan pergi cari susu kambing... sebab time tu Hannah Kaysah kena jaundis....

pastu orang lain .. kalau berpantang tu .. stokin tak lepas dari kaki... baju sejuk bagai.. yang aku nie.. baru 5 minit pakai baju sejuk dah macam cacing kepanasan.... rimassss.... kain batik mmg ler pakai tapi sebab terpaksa... kengkonon beli ler barut untuk mengempiskan perut yang memang sejak azali buncit... pakai.. memang aku pakai. tapi tak konsisten ler.. pakai baru 5 jam laki aku dah membebel suruh bukak.. dia kata aku susah nak menyusukan baby.. memang ler kan.. sebab barut tu kan kena ikat ketat.. tu yang dia nampak macam SEKSA sesangat tu.. (dia plak yang rasa seksa kan..) maka dengan tidak melawan cakap en.suami.. aku yang menurut perintahhh.. bukaaaaaaakkkkkkkkk ler.......... tapi pakai tetap pakai.. waktu yg dibenarkan dalam 2-3 jam sahaja.. .. sebab tu sampai ke hari ni.. peyuttttt aku tetap membuncittttt..... jangan esok dia membebel .. ada yang kena barut dengan aku plak kang...

25 hari berpantanggg.. aku yang superduper iron lady nie.. sudah kedapurrr yer....memasak.. untuk diri sendiri. .. untuk suami terchintaaaa , untuk 2 hero aku yang sangatttt comeeeiiii tu.. dan tak lupa  jugakkkkk untuk ......BIARLAH RAHSIA.. habisss nak wat camno kannnn.. time tu laki aku sudah start kerja pagi.. so daripada 2 hero aku meragam tak tentu pasal baik aku masak.... maka dari hari ke 25 sampai laa ke saat ini aku lah yang masak.. sampai bleh buat KEK GULA HANGUSSS lagiiiii.. hidangan untuk tetamu yang datang ziarah aku dan baby..... adik ipar aku terkejut .. dia kata.. masa MIL aku bersalin kan anak dia yang bongsu.. selama 44 hari  MIL aku tak bangun.. dan tak buat apa-apa....

aku nie jenis tak leh.. kalau orang datang rumah.. aku tak hidangkan something.. palinggg bangggsattt tidak pun aku akan goreng keropok untuk hidagan tetamu aku tu.. kalau keropok pun tak ada.. biskut kering pun ok gakkan.. asalkan.. jangan pulang dengan perut kosong...kawan-kawan aku tau laaa perangai aku macam mana kaaaannnn.....

walaupun aku tak berpantang dengan betul kali nie.. tapi kalau bab makan.. aku tetap PANTANG.. benda-benda yang tak leh makan aku tak makan dan tak usik langsung.. nak lagi MIL aku adakan... uiiihh MIL aku sangat menjaga bab makan aku.. bila mak aku ajak aku makan roti canai.. MIL aku terus cakap.. tak leh makan sebab ada telur..... heheheheh.....

dan lagi .. aku tak berani lagi nak drive kereta... risaulaaaa kan. takut apa-apa jadi.. sebab masih dalam pantang... kang tak pasal-pasal tersepak ibu jari susah laaa plak.. terpaksa berpantang lagi 44 hari....

so...... waktu yang di nanti-nanti akan hampirrrrrrrrrrr..... (tapi tak mo masuk kerja lagi... mau rehat-rehat sama si gedebab kaysah)  dalam kepala otak aku nie dah macam-macam planning .. hehehehehehhe.....

ok sebelum tu saksikan lah pic Hannah Kaysah Kepink.. Kepink.. dengan mak kaysah yang tembon.. tembon..... dan abang-abang kaysah yang botak...





lama tak citer pasal 2 hero aku nie..  nanti.. akan di citer.. ada citer besstt pasal 2 hero nie..



 

4 ulasan:

Rose Emely berkata...

meh kita catat ulasan di pagi hari...

(1) tahniah laa mengabiskan pantang dgn jayanya.

(2) ko ada anak lain ke kak??? haku igtkan kaysah je hanak ko...ekekekeke

niat pagi hari:: sahaja aku nak sakitkan hati ko krn haku suka dengki ko. (baca niat ni dlm hati tau)

muakakakakkakaaaaaa

Shima Md. Zahar berkata...

yer.. aku dah baca niat ko tu..

aku dah agak dah.. mesti ada punyaaa isu tu.. yer aarr kan.. bg laa peluang aku citer pasal kaysah plak.. dedulu aku dok citer pasal abang-abang dia.... ko mana tau...

huk..huk..huk..huk..

ko bukan buat aku sakit hati tau.. malah ko buat aku terbahak-bahak baca niat ko..... hahahahahahahahhahaha

siottt ajer ko kan.. hahahahahah.. aku tau ko rindu aku kannnnnn...

☆ lieya latif ☆ berkata...

keh keh keh ....si lisot ni rindu kat ko kak...die takde geng gadoh skrang ni kak...tu pasal die mendengki ni kak oiiii.......

wahuuuuuuuuuuuu...kaysah dah tembam tembon ar kak.....ko bf die kak yeak....bagus2...senang kan bf baby girl...tak rakus cam laki...ops mcm boy hihihi

Shima Md. Zahar berkata...

tu la. dengki.. sajer cari gaduhkannn.. haahhaah..

a-ah bf kaysah... sememangnya bf boy dg girl lain.. girl soft ajer ..