Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 20 Disember 2010

::YANG ADO HANYA AYAM.. ..::

9.30 bangun .. perut sudah kelaparan.... patut ler lapar .. dah kul 9.30... hikhikhikhik.. well biasa laa kan.. ada anak kecik.. sonok dowh.. bangun lelawat gini.. .. tapi sok.. sok dah start kerja harusssssss elok-elok WP1 .. terusssss ke WP 8 aku punya punch card.... habisss nak wat camgana....tidur malam tak cukup asyik terganggu ajer kaaaannn.. maka kalau bangun lambat tu harus laaaaahh di maafkan.... hehehheheheheh...

Bila perut dah kelaparan.. harussssssslaaaahh cepat-cepat bangun.. terjah dapur nak tengok apa yang ada.. sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... yang adoooo biskut cap ping pong ajer.. + dengan Kopi sejuk semalam.. lebihan makcik aku datang malam tadi........... maka kehampaaaannnnnn.. tapi tak per laaaa janji bleh kurangkan kelaparan perut aku nie.. tuang kopi separuh dalam gelas lagi separuh tuang air panas dalam termos... cicahh dgn biskut cap ping pong.. uuuhhhhhh HEAVEN.......

alhamdullilah... kenyanggggggggggggggg...  burrrrppppppppppppp.. erk!!!

bukak peti ais.. sekali yang ado.. hanya ayam.. ada ler 6 ketul.. .. jadi... sebelum si kecik Kaysah Kepink Kepink bangun... baik aku laksanakan tugas aku dulu... karang dia bangun satu kerja tak leh buat.. asyik nak 'megempel' ajer.... so tanya Haziq Aiman.. nak makan apa... SUP AYAM.. errrrmmm oraiitt jugak.. dah lama tak masak sup ayam..since mengandungkan lagi.. entah ler kenapa.. tapi selama aku mengandung .. dan selama itu jugak laaa aku tak masak SUP AYAM.......

lagi pun senang ajer kan masak lauk nie.. owwhh yer.. aku kalau masak sup.. aku kureng gemar sikit kalau bab menumis... aku lebih suka .. kalau di rebussss....

aku bland bawang merah+bwg putih+halia.... pastu masuk dalam periuk rebusss ajer dgn ayam.+  dgn kulit kayu manis+buah pelaga+lada hitam+ bunga lawang... rebuss ajer sampai laaa ayam empuk .. pastu bila ayam dah empuk.. tambah sikit lagi air..+ kentang.+ garam dan aji. dah empuk kentang..tutup api.. pastu masukkan bawang goreng.. (bawang harus lah digoreng sampai garing dan kekuningan).. siap......

Kalau nak lagi HEAVEN kan. masa makan tu..  tumbuk cili padi + garam.. tumbuk sampai lumat...  so masa makan tu. taruk sikit cili padi tu dengan picit asam limau nipisss.. PERGHHH HEAVEN ko...  jangan kata Mak Mertua lalu tak perasan... MUSUH ko lalu pun ko tak perasan...

jadinyaaa.. ini ajer lah lauk aku anak beranak + suami terchintaaa..... lunch + dinner.. 




1 ulasan:

ejea aziz berkata...

ma..sedapppnye sup tu...amat menyelerakan ...tp kalo mie ada aku kena sorok kaki ayam tu..heheheh...padahal kaki ayam tu la yg wat kn sup tu sodap kn..hehehe