Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 16 November 2010

::.. HANNAH DI LAHIRKAN...::



Sekarang nie dah tak bleh nak update blog hari-hari.. jangan kata nak update
nak online pun terbatas sikit... al maklum laa kan.. aku sekarang nie kan dah ada TAS TANGAN BARU
harus lah aku 'kelek' kemana sahaja dan bagi perhatian lebih kaaannn
kata 'BARU' mesti laaa sayang terlebih..

Pengalaman bersalin kali nie sangat lain dari yang 2 orang sebelum nie
seperti yang pernah aku citer kan sebelum nie kan..
aku asyik ada contraction ajer kan..
so aku anggap macam biasa ajer laa..sebab tak ada keluar tanda
tapi memang aku tak sangka sesangat bila hari yang aku pergi c/up tu doc kata 'laluan' dah bukak 2 cm
rasa macam tak percaya langsung.. yang 2 sebelum nie.. kalau dah keluar tanda baru laluan tu ada
nie tak ada apa-apa terus 2 cm

first day dalam ward tu.. aku langsung tak ada rasa sakit langsung
dan berapa kali jugak laaa aku di 'seluk'.. sebab doc kata anak no.3 nie selalunyaa jalan bukak cepat
so sepanjang hari tu.. aku di beri kawalan ketat.. sebab bila buat CTG contraction makin kuat.
tapi yang kelakar nyaa kan..petang tu.. bila en.din dah nak balik. aku bleh menangis.. sebab..... mengada-ngada terlebih.. bila nurse datang tengok mata aku bengkak.. dia ingat yang aku tengah tahan sakit.. dan-dan tu nurse dok dekat aku.. dok pantau.. hahahahahha


seriusly sepanjang hari tu aku tak rasa sakit langsung seperti hari-hari sebelumnyaaa
tapi...
malam start pukul 3 pagi aku dah tak boleh nak tido.. tetiba pinggang aku sakit gilaa
tapi aku bleh diam kan diri lagi.. aku tak panggil nurse pun..
esoknyaa pukul 7 pagi.. sekali lagi aku di seluk... tapi...... hanya buka 3 cm ajer
dan-dan tu laa plak doc nak induce... tapi aku dah warning awal-awal yang aku tak nak di induce..
dan selepas itu start dari pukul 8.30 pg aku dah rasa lain macam.. sakit yang teramat sangat.. dari atas pinggang sampai kebawah.. kaki aku dah mula sejuk..

tapi dalam rasa sakit tu.. perut tetap berkeroncong.. kelaparan
makanan spital lambat laa plak
call en.din.. suruh dia bawakkan nasi.. sebab kebetulan mak aku ada dekat rumah kakak aku..
en.din sampai.. bawakkan nasi lauk masak lemak udang..

lepas makan.. sakit aku makin kerap.. dah rasa nak 'terberak'..
seriusss dah tak bleh nak tahan..
bila doc seluk rupanyaa dah bukak 5cm.. dan masa tu jugak laa doc pecahkan air ketuban..
yaAllah .. masa atas kerusi roda tu.. hanya tuhan ajer yang tau.. betapa sakittttnyaaa laaaa... mengigil-gigil aku dibuatnyaaa... dok tarik nafas aje...
aku masuk Labour Room pukul 1.30 tgh.. dan masa dalam Labour room tu.. aku banyak sedut oksigen untuk kurangkan rasa sakit.. sebab nurse kata aku tak bleh teran lagi.. sebab pintu masih tebal...
banyak jugak laa aku sedut oksigen tul.. sampai tertido laaa..
bila doc tengok CTG jantung baby dah tak berapa nak elok.. maka bermulaaa laaa proses meneran..

perrggghhhhhhhhhhhh
sakitttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt... yer laa mana ada bersalin tak sakitt kan
puas jugak laaa aku meneran... tapi tetap salah teknik.. ( anak dah 2.. tapi bleh salah lagi kan)
lama jugak laa dok teran..... akhirnyaaaaaa jam tepat ke angka 3.00 petang..keluarlaaaaaa
NURUL HANNAH KAYSAH
(CAHAYA KASIH SAYANG BIJAKSANA CANTIK)


seriusss aku memang tak sangka .. yang keluar Baby Girl
kan aku ada citer yang doc sendiri pun confiusss gender baby aku..
masa doc letak baby atas perut aku.. aku tanya en.din...
baby apa..


oh yer lupa nak citer... bersalin kali nie.. en.din ada bersama aku di L&D.
alhamdullilah.. akhirnyaaa dapat gak merasa.. bersalin.. suami ada di sebelah bagi perangsang..
dan bila baby dah keluar.. aku tengok.. air mata en.din mengalir.... terharuuu




YA ALLAH AKU BERSYUKUR PADA MU YA ALLAH DENGAN APA YANG TELAH ENGKAU
BERIKAN KEPADA KAMI SEKELUARGA YA ALLAH.. DAN ENGKAU JUGA TELAH MAKBULKAN DOA KAMI...




5 ulasan:

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

tu ler orang kata kan kak
lain anak lain ragam bersalinnya..
tp apa2pun.....alhamdulllah
sumernya sudah selamat...di permudahkan..and yg penting..en din pun sama2 menghadapi saat2 kegembiraan tu kak..

comelnyerrrr hannah

Ana Suzana berkata...

nak babyyyyy... tahniah yeee

A.I berkata...

adoiii...mcm aku lak yg rasa sakit tu ;P

tahniah shima, kau dah ada anak lelaki/perempuan. bestnyaaaaaaa!

Lyana berkata...

hukhuhkuk..yana pun rase terharu gk nieh..tahniah kak...i ni jek tak banak2 lagik....huhuhuhu...agaknye anak no 3 memang lambat kot..huhuhuuh

Shima Md. Zahar berkata...

lyana..
akak yang no.3 nie mmg akak jarak kan.. sebab trauma masa bersalin kan yang no.2