Nuffnang

Nuffnang

Sabtu, 27 November 2010

::.. BERPANTANG SENDIRI..::

YES..
untuk anak ke3 nie aku berpantang sendiri..

kenapa aku berpantang dekat rumah sendiri.. bukan aku tak mau berpantang dekat rumah mak aku.. tapi nak buat macam mana.. haziq kan sekolah... dan lagi.. dekat sek.KAFA ada exam.. haziq kan sek.KAFA private.. tu yang time orang cuti sekolah .. KAFA buat exam sebab takut parents tak bayar yuran untuk bulan 11 dan 12.. bijakkkkk.. bijaaaakkkkk sungguhhh bijjjaaaaakkk kan....... so nak tak nak... memang laaa kena berpantang sendiri...

tapi kan.. kali nie laa baru aku rasa tekanan sebenar berpantang.. sebab pantang sensorang kan.. tak dek orang jaga ... en.din ada laa.. tapi bila dia dah start kerja.. so semuanyaaa atas aku aku sorang laa kena uruskan sendiri..

ada sekali tu.. dari pagi sampai ke petang.. kaysah tak mau duduk.. asyik merengek ajer... dan haritu jugak ler dari pagi sampai petang aku tak makan apa-apa.. pergggghhhh sangat sedihhh owwwhhhh.... dengan nak uruskan makan 2 hero tu lagi kaaan...... errrrmmm sangat mencabar .. petang bila en.din balik baru laaa aku bleh relax sikit...

Bab makan aku plak.. masa aku bersalin tu.. mak aku ada datang rumah kakak aku.. so aku mintak mak aku tolong buatkan ikan bilis+halia+ladahitam=tumbuk.. yer itu laaa makanan aku dalam pantang. bila bekalan tu dah habis baru laa aku mintak en.din tolong masak kan untuk aku.. itu pun aku kena tunjuk ajar laa. heheheh.. cian laki aku kan..selama nie nak makan apa .. semua dah tersedia.. bila bini dalam pantang nak tak nak dia laa yang kena turun dapur untuk masak... oohh bukan setakat masak.. mengemas, basuh kain baju.. dan semuanyaa diuruskan sepenuhnyaaaa oleh suami kesayangan aku nie.. heheheheheh....... ciannn dia....





1 ulasan:

Emy Omar berkata...

Shima,saya masa dalam pantang pun mak saya buatkan ikan bilis& lada hitam tumbuk makan dengan nasi panas..menu utama tu hihi takpe la shima berpantang sendiri pun kesihatan jangan lupa jaga ye..nak buat macam mana kan..apa2 pun GOOD LUCK dalam menjalani pantang..kena banyak bersabar ni