Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 1 November 2010

::... 38 MINGGU ..JANTUNG MULA DUP..DAP..DUP..DAP..::

euwwwwwww.
dah masuk bulan November
dup..dap.. dup dap
berdebar betul hati aku nie..
kalau nak diikutkan lagi 17 hari lagi aku akan meletop.. kebabommm..
hahhahahahahah

Minggu nie aku dah masuk 38 minggu
ini bermakna lagi 2 minggu aje
tapi kalau ikutkan 2 orang sebelum nie aku akan bersalin awal
tak pernah sampai 40 minggu..
haziq aku deliver dia awal 5 hari .. aiman plak 7 hari awal
kalau ikut kan minggu depan laa kot due aku...
harap-harap laa semuanyaa selamat

hari jumaat tu gilaa suspen dah aku dibuatnyaa
bangun pagi tetiba perut aku sakit gilaa
tapi aku gagahkan jugak laaa pergi opissssssss.
Perghhh sakittttnyaaa..
Sampai menangis-nangis aku dibuat nyaaa
Tapi yang peliknya satu hari tu ajer yang sakit.. lepas tu ok ajer…
Sihat laa plak.. ke baby tak nak keluar lagi..
Baby nak duduk dalam perut aku sampai tahun depan
Bleh dapat cuti 90 hari
Hahahahhahahahahahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ini lah dia.. gila perasan..
Nak peram anak sampai tahun depan?..
Hari khamis aku g c/up..
Doc dah cakap.. aku tak bleh bersalin lebih dari due date aku tu..
Sebab boleh memudaratkan baby
Kan.. aku ada diabetes.. so doc takut baby akan mati dalam perut ..
Sebab masa tu plasenta dah tak berfungsi apa-apa pada baby..
tapi aku rasa tak lama dah.. sebab dah rasa baby asyik menekan ajer kebawah
pinggang pun dah makin sakit-sakit



So far.. barang-barang baby semuanyaa dah 'bereh'…
Barang-barang aku pun dah 'bereh' gak rasannyaaaaa
Cuma aku dok tercari-cari nak makan ubat jamu apa lepas bersalin nanti..
Sebab sebelum nie aku tak pernah makan apa-apa jenis jamu pun
So ingat kali nie nak cuba..
Ada gak aku g survey.. kengkonon nak try Leesa Formula..
Tapi tak beli lagi.. takut tak sesuai..

Tapi aku berharap sesangat.. yang kali nie aku bleh BF baby
Haziq BF.. 5 hari aje.. aiman plak bertahan laa jugak sebulan.. sedih gilaa owhhh
Asal laaa anak aku tak nak susu aku..
Tapi memang tak ada susu pun.. dan lagi satu time aku BF dorang .. ‘Putting’ aku bengkak. Sampai berdarah-darah. Mungkin itu salah satu sebab aku fobia kot
Preparation untuk penambahan susu aku dah beli..
Hehhehehe.. excited ko…
Aku Tanya kawan-kawan aku, katanya beli longan kering + kurma cina..
Rebus dan minum air.. campur jugak dengan gula batu..
Huhuhu..…


HARAP-HARAP TERCAPAI LAAA IMPIAN AKU


2 ulasan:

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ berkata...

salam shima, lama akak tak singgah blog shima... tup2 dah nak bersalin rupanya.. tahniah yer.. semoga semuanya selamat

Shima Md. Zahar berkata...

terima kasih kak mimi.. sudi singgah blog saya...