Nuffnang

Nuffnang

Selasa, 19 Oktober 2010

::..36 Weeks..::

Hari nie aku dah 36 weeks...
jadi bermakna lagi 3-4 minggu ajer lagi
dup..dap..dup.. dap..
Berdebar hati ku.....
hahahahahahhah

pagi tadi aku ada appoinment dekat HPJ
ermmmm... alhamdullilah..
BP semalam yang mencanak naik
harinie dah kembali normal..
syukurrr...

urine pun normal... cuma yang tak besttt tu.. HB aku low laa plak
tadi check HB.. 10.8 aje...
alhamdullilah tadi scan baby sihat..
kepala sudah turun ke bawah.. cuma belum betul-betul engaged
uri pun dah berada dikedudukan yang sepatutnyaaa..
tadi masa nak scan .. tetiba ada contraction dengan kerapnyaaaa
aku dah suspen sebab doc nak 'seluk' tengok 'jalan'
dan dengan muka yang cuak.. aku cakap dengan doc.. enggak mau..
kalau boleh biar sakit dan  ada tanda-tanda keluar
kalau dah seluk menyeluk.. alamatnyaaa bleeding ajer laaa

errrmmm haritu aku citer berat bb 3.2 kg kan..
tadi masa scan.. doc kata berat bb dalam 2.8 kg ajer...
kalau nak tunggu lagi 3 minggu
rasanyaaa berat bb kali nie cuma dalam 3.0 kg ajer laaa
maknaaanyaaa bb kali nie lagi kecik dari abang-abangnyaaaa laaaa
JANTINA..
jangan ditanyaaa.. aku sendiri pun konfiuss
2 kali aku scan dekat KK, kata GIRL
sekali tu aku scan dekat swasta doc tu kata BOY
apa-apa ajer laaa malas nak fikir..

dan tadi masa nasib baik doc bagi aku peluang..
kes
result BSP aku minggu lepas tak berapa baik
memula pagi tu.. aku buat result 4.2..
so lepas tu nurse suruh makan.
yang aku plak dengan cannntttiiikkkknyaaaaa telah makan
bee hoon goreng + sebiji kuih koci
masa pukul 11.. result BSP aku.. terussss mencanak ke angka
8.1 mmol
jadi minggu depan aku kena repeat sekali lagi BSP
kalau result still tak ok..
maka dengan itu merasailah aku kena INSULIN


Tiada ulasan: