Nuffnang

Nuffnang

Isnin, 12 Julai 2010

::.. 22 weeks..::


kerajinan melanda.. setelah sekian lama tidak berupdate... nak kata tak dek citer.. banyak sebenor nyaa.. tapi tak tau nak mulakan dari mana... tu yang tertangguh ajer tu....

Now.. aku dah masuk 22 minggu.. perut pun makin membesar.. dan badan aku pun semakin 'membuntal'... aku rasa kali nie memang hebat.. masa preggie kan haziq dulu... sebulan 2 kilo... itu pun aku rasa cam nak meletup dah perut aku nie... tapi preggie kali nie.. bukan sebulan sekali.. tapi 2 minggu sekali naik 2 kilo..... perghhhhh syabassss ... hebat..... setiap kali timbang.. setiap kali tu ler aku kaku atas penimbang... hak..hak..hak......

itu yang kes aku kena wat MGTT awal tu... tapi alhamdullilah... no diabetes.... walaupun bacaan selepas minum air gula adalah 7.23.... but doktor kata still normal.. alhamdullilah... tapi.... aku tak leh bergumbiraaa lagi.. sebab.. doktor suruh repeat sekali lagi .. coz.. masa aku wat MGTT tu awal sangat.. so kandungan aku 28 minggu aku kena minum sekali lagi .. air gula yang sangat.. marvelousss tu.....

now aku dah c/up di dua tempat.. satu di KKPJ.. dan satu lagi di HPJ... ni gara-gara.. plasenta di bawah.. dan selalu bleeding... ... masa dedulu pun macam nie gak kes nyaa.. tapi tak pernah lagi bleeding.. tapi kali nie.. bleeding sekali..nasib baik jugak ler minggu lepas aku tak kena admit ward.. sebab ward penuh.. kalau tidak.. berkampung plak laa aku dekat HPJ tu.. dah laaaa sebulan lebih nie aku dan family aku dah berkampung dekat HUKM.....

haaa citer pasal HUKM.. tu dah tentu-tentu ler pasal abah kan.. haaa yang tu nanti aku citer ek.. aku tak sanggup nak citer di pagi hari nie.. takut banjir lak opis aku nie.. aku nie 'cenggeng' sikit...

so dah lama tak tepek pic kan... sekarang nie.. kemalasan betul nak snap-snap pic.. DSLR aku tu pun dah bersawang... bila aku pandang ajer beg kamera.. mesti aku pening kepala.. itu laaah sebabnyaa sekarang nie dah tak banyak pic.. nie pun kebetulan masa MIL dgn FIL aku turun KL , kitaorang bawak pergi makan dekat Bagan Lalang.... tu pun aku guna Coolpix aku ajer...





5 ulasan:

mysha berkata...

aKaK baB badan Makin membunTal tu takleh nk wAtper..sha pun raSa mcm da tak laRat nk jalan da baDan dah besor nih... huhuhu harap aKak sihat sepanjaNg pregy nih yerk..

mysha berkata...

hARap2 akaK sihat sLalu...Bab BadaN maKin membuntaL tu takleh nk watper kak..Sha pun Rasa Mcm dah tak larat naK jalaN dah.. huhuhu take cARe taw..

Emy Omar berkata...

Kita doakan semuanya selamat shima..nanti dah keluar baby back to photography session eh hihihi

Ruziawati Bukhari berkata...

salam takziah drpd kami sekeluarga.. harap u tabah.. b strong k?

semoga arwah abah ditempatkan dikalangan org2 yg soleh dan beriman..

AL-FATIHAH.. AMIN..

zAnNa@mAMaBaTriCE berkata...

1st, takziah atas pemergian abah akak...semoga rohnya di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan hamba2NYA yang beriman..

cutenyer ko kak...