Nuffnang

Nuffnang

Sabtu, 1 Mei 2010

::Kepalak.... Kelapak.... WADAPAK LU..::

rasa-rasanya tajuk tu ada tak unsur-unsur entry nie entry nak MENCARUT.......
haaaaaa kau... tetibaaa plak kan.... aku rasa laaaaaaa kan.. aku nie jarang laaa nak wat entry yang nak mengamuk atau nak 'MEMAKI' orang kan..... sebab kang kalau asyik laaa buat enty nak memaki orang.... payah plak kang.. nanti ada plak yang COP BLOG AKU NIE.. BLOG ORANG GILA plak kan......
seriussss weeeiii aku memang tengah angin gilaa nie.... ok.. laaa aku citer ler puncanyaaaa yer.. takut plak tetibaa kang korang semua tak tau hujung pangkal.. tapi kena baca entry yang merapu plak...... citernyaaa semalam..... aku bukak FB... tetibaaaaaa ader laaa plak makhluk yang MULUT PUAKA lagi CILAKAK komen dekat wall aku..... Lu pahal nak sound-sound aku LAZER plak.... habissss yang ko tu tak lazer langsung ker... habisss yang ko tu mulut baik sangat ker.. aku tak faham laaa makhluk nie... ada ajer komen dia yang bagi aku sajer nak bagi aku bengang... ko kalau dah tak bleh nak hormat aku sebagai orang luar... senang citer ko tak payah laaa nak men gomen dekat FB aku sesuka hati ko.. pernah ker aku komen dekat FB ko yang bleh buat ko sakit hati.. perangai aku nie... aku memang suka baca blog atau status FB orang... bagi yang aku rapat.. yer aku akan komen.. kadang kala ader jugak jenis yang berlawak.... tapi bagi yang jenis aku tak berapa nak rapat aku memang tak akan komen... aku pun tau gak nak menjaga hati orang... tapi sekali ko dah mengomen dekat wall aku yang aku rasa macam HARAMMMMMM.. jangan plak ko terasa bila aku komen dekat wall ko plak kan... ' orang memberi.. kita menerima kan' kalau dah ko rasa ko tu pun lazer jugak.. soo tak payah laa nak nasihat kan orang suruh jangan MEN LAZER yer... senang citer cam gini ler.. kalau kau jenis sembahyang pun tak pernah cukup.. so tak payah nak nasihatkan orang suruh sembahyang ikut waktu.. haaa blehhhhhh
dulu ko sibuk ko bangga dengan kekayaan ko... bagi aku itu dah rezeki ko.. dah laaa tak payah laa ko nak banding-bandingkan dengan aku.. aku tau setakat mana kemampuan aku sekeluarga.. dan aku tau setakat mana ajer gaji laki aku... dan aku pun tak pernah nak bangga dengan apa yang aku ada.... bagi aku... apa yang ALLAH dah bagi dekat aku selama nie aku sangat-sangat bersyukur... soooooooo tak payah laaa ko nak berlagak dengan aku.... aku pedulik apa.. ko pakai kereta mewah ker.. ko beli rumah 5-6 buah ker... ader aku kisahhhhh.. memang BANGGANG.... selalunyaaa kan.. ini bukan cakap kosong yer.. sebab aku pernah tengok sendiri dengan mata aku nie.... ' bila seseorang tu .. dulu.. hidup nyaaa sangat daif.. tapi bilaa tuhan bagi dekat rezeki dekat dia lebih sikit.. mulaaaaa laaa nak mendabik dada... 'AKU LAH YANG KAYA.. AKU LAH YANG HEBAT.'...
memang ada orang pernah kata.. aku nie jenis manusia yang sombong......... tapi itu sebelum dorang nie kenal saper aku.... memang aku tak nafikan.. muka aku nie memang ler nampak garang.... tapi aku tak ler se garang yang dorang sangkakan..... sampaikan member2 rapat aku pelik.. sebab ada manusia yang anggap aku macam tu.. tak semestinyaaa muka aku garang aku nie jahat.. kan...... yer aku akui.. memang aku nie kekadang jenis cakap lepas ajer... tapi tak kepada semua.. ada batas nyaaa.... profesional laa sikit.. kalau ko dah lazer dengan aku .. tak kan aku tak leh nak lazer balik dekat ko... habis tu.. tak kan aku nak jatuh kan maruah aku sendiri bila orang dah cakap macam-macam dekat aku kan.... jangan ingat ko senang-senang nak pijak kepala orang,.......
aku lebih rela tak ada kawan .. dari aku berkawan dengann manusia jenis yang macam nie..... dah laaa aku malas nak fikir apa-apa lagi.. aku rasa tenang sikit lepas aku tulis dekat blog aku nie... terurai semua yang terbuku dalam hati aku selama nie....

4 ulasan:

miMiE aZiMaSK ^V^ berkata...

heheheheeheh shimah... aku kawan kau kan.. tak sombong pon kau.... giler lagik ada laaaa.. wwaaaakakakakakaakakakakakakaka...

Emy Omar berkata...

ada jugak orang mcm tu ye..sabar je la Shima..abaikan orang macam tu

Ruziawati Bukhari berkata...

orang mcm tu mmg kita x boleh diamkan shima.. kita kena bagi balik apa yg dia buat kat kita.. yg sepatutnya.. org mcm ni kita kena balas gitu je.. dia pk dia kaya. eh, ada lagi org yg lagi kaya.. dia pk dia bijak pandai, eh .. ada lagi la org bijak pandai dr dia.. org mcm tu tak penah puas.. yg paling bagus... u terus terang kat dia mcm u tulis kat blog dia.. biar padan muka dia.. dia ingat dia bagus sangat?.. org prangia gitu takkan ada dlm friend list t.. bt menyemak aje!

shimazahar berkata...

all... thanks yer ... actually lepas tulis kat blog pasal kes nie.. alhamdullilah tenang sikit..pernah gak mengadu dekat en.din.. en.din kata orang macam nie jangan layan.. yang best tu bleh plak bandingkan kereta dia dgn kereta buatan malaysia aku tu...